- 812 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kadını Erkek Üzerinden Tanımlamak
Kadını Erkek Üzerinden Tanımlamak
Son zamanlarda kadına yönelik şiddetin nereden kaynaklandığını düşünelim mi ne dersiniz?
Kadınları erkek üzerinden tanımlamak yüzünden olabilir mi?
Bakınız kadın evlenince soyu mu değişiyor da soy adı erkeğin soy adı oluyor? Şimdilerde soy adı konusunda seçenek sunulmasına rağmen hala uygulamada ağırlıklı olarak erkeğin soy adı geçerli!
Kadınlar evlenmeye zorlanıyor nasıl mı?
Çalışmayan bekar kadın kendi imkanlarıyla geçinmek zorunda iken, evli kadına kocasının maaşı üzerinden eş yardımı var! Sosyal güvenliği kocasının sosyal güvenlik kurumunca sağlanır! Bu da kadını bir erkek ile evlenmeye muhtaç eder. Sonuç koca dayağı…
Dini açıdan bakarsak ne görürüz?
Erkek egemen bir yapı vardır, erkek dilediği kadınlarla birden fazla evlenebilir bu da onun elini güçlendirir. Kadın tek erkekle evlenebilir? Kadına mihir denilen bir ücret ödenir evlilik karşılığında bu dahi sonraları başlık parası olarak toplumda geleneklere yansır. Sembolik olarak erkek kadını satın alır. Kadının şahitliği yarım şahitlik dinde yani. Mirasın yarısını alır! Zina suçlamaları zaten kadın üzerinden yapılır. Uzatmayım bu temelden bu yansır. Ne ekersen onu biçersin. Ha unutmadan bir de bolca şu telkin çok yapılır; kadına hesap gününde kocasının rızası sorulacak? Yani işlem tamamdır. Kadın kocanın kölesidir. İtiraz eden sopayı yer.
Şimdi erkekleri mi suçlayacağız kadınları dövüyor diye. Zavallılar ne öğrendilerse onu yapıyor işte. Babadan , dededen gördü, kutsallarla desteklendi, kanunlarla kadının soy adına kadar sahip oldu.
Bu kadar yeterlidir. Konuya başka açıdan bakmaya.
Saygılar,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Şimdi erkekleri mi suçlayacağız kadınları dövüyor diye. Zavallılar ne öğrendilerse onu yapıyor işte. Babadan , dededen gördü, kutsallarla desteklendi, kanunlarla kadının soy adına kadar sahip oldu.
....".ARMUT AĞACININ DİBİNE DÜŞER" ÖRNEĞİ GİBİ.
...GÜNCEL VE OLDUKÇA ANLAMLI BİR YAZIYDI. DUYARLI YÜREĞİ VE UATA KALEMİ KUTLUTOR VE
SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.