- 1186 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
12. YOZGAT ŞİİR ŞÖLENİ ARDINDAN
YOZGAT SÜRMELİ FESTİVALİ ŞİİR ŞENLİĞİNE gitmek için yapacağımız yolculuk, büyük maceralarla başladı desem, hiçte mübalağa etmiş olmam sanırım.
8-9-10 Temmuz 2011 tarihlerinde gerçekleşecek olan bu proğram için, Yozgat’a giden firmalarda bir türlü yer bulunamıyordu. Daha önce Büyük Esat Terminalliğini yaptığım Yozgat firmalarından birinin ortağı olan Gökhan ACIR kardeşimi aradım. O firmanın ortaklığından ayrıldıklarını ve TUTKU TURİZM i kurduklarını söyledi. TUTKU TURİZM’in İstanbul Terminalindeki Hakan kardeşin telefonunu verdi. Hakan kardeşi aradım ve iki kişilik yere ihtiyacım olduğunu söyledim. Bir şeyler yapalım, yer ayarlayıp sana döneyim ağabey dedi. Bir saat kadar sonra yerlerimiz ayarlanmıştı. 22.00 Otobüsüne yerlerimiz tamamdı lakin ben Marmara Ereğlisi’ndeydim ve saat 21.10 du. Bu durumda 22.00 arabasına yetişme imkân ve ihtimâlimiz söz konusu değildi. Yine de şartları zorlayalım, yetişebilirsek yetişiriz dedik ve bastık gaza Esenler Otogarına doğru. Son sürat İstanbul istikametine gidiyoruz fakat, yol tamir çalışmaları, trafik sıkışıklıkları derken, ümidimi iyice yitirmeye başlamıştım ki, TUTKU TURİZM’den yeniden aradılar;
___ İlhami ağabey neredesiniz?
___ Şu anda Büyük Çekmece tarafındayız.
___ Ağabey sizin yetişmeniz biraz zor, ben sizi 23.00 arabasına alıyorum. İki yolcumuzu 22.00 Otobüsüne iknâ edip kaydırdım. Sizide onların yerlerine kaydırdım.
___ Tamam, sağol, Allah(c.c.) râzı olsun kardeşim.
Diyerek telefonu kapattım. Şimdi rahatlamıştım. Arabayı da sıkıştırmaya gerek yoktu artık. Zaten hızı sevmem. Normal yollarda 90, Otobanlarda mecbur kalmadıkça da 120 yi bulmam. Bu rahatlıkla saat 22.15’ de Esenler Terminaline vardık Elhamdülillah.
Makberî/Ahmet AKKOYUN TUTKU TURİZM’in Harem Terminalinden 21.00 Yozgat Otobüsüyle hareket etti. Bende 23.00 a kadar TUTKU TURİZM’in yazıhanesinde bekledim. Yatsı namazımı da orada edâ etmek nâsip oldu Elhamdülillâh. TUTKU TURİZM Esenler yazıhanesinin üst katında küçük bir bölümü Mescid yapmışlar, Terminallerde namaz kılma sıkıntısı çekenlere duyurulur efendim. Teşekkürler Gökhan ACIR kardeşim, Teşekkürler TUTKU TURİZM.
Elhamdülillâh, güzel geçen, rahat bir yolculuktan sonra YOZGAT merkezde Otobüsten indim. Saat kulesine doğru ilerlerken, Makberî’yi aradım. Çapanoğlu Büyük Camiye doğru gelmemi, Camiye gelmeden solda bir pasaj içinde Âşıklar Çay Ocağında olduklarını söyledi. Biraz yürüdükten sonra Çay ocağına vardım. İçerde dâvete gelen Şair dostların bir kısmını kahvaltı ederken, bir kısmını da sohbet ederken buldum. Makberî/Ahmet AKKOYUN, Yakutî/Hacer ALİOĞLU, Durak YİĞİT ve Hanımı, Mücella PAKDEMİR, Âşık ÇAPANOĞLU, Serap HOCA, Erdoğan BEKTAŞ, Yeter BEKTAŞ, Durak Turan DÜZ, Toynak/Seceattin ÖZTÜRK, Temel ATA, Gülhun ERTİLAV, Hikmet OKUYAR, Ümit Zeki SOYUDURU ve şimdi ismini hatırlayamadığım birkaç gönül dostu daha oradaydılar. Hoş beşten ve kısa bir hasbıhâlden sonra, bizde hemen kahvaltıya oturarak, hazırlanmış olan masadan istifade ettik Elhamdülillâh. Sonra birer ikişer yeni dostlar avdet ettiler. Murat DUMAN, Âşık Sevdaî, Süleyman KARACABEY, Tamer DURAN, Ayşe PASLANMAZ derken bütün dâvetliler bir araya gelmiş olduk. Daha ismini hatırlayamadıklarım haklarını helâl etsinler. Yozgat Şairler ve yazarlar derneği başkanı Ahmet SARGIN, Dernek yöneticileri Osman YÜKSEL, Salim GÜLBAHÇE, Nuh ŞAHİN ve isimlerini unuttuğum bütün değerli gönül dostları ve hemşehrilerim canla, başla misafirlere hizmete koştular. Memleketim adına onlara gıpta ettim. Allah(c.c.) emeklerini zây etmesin, İnşaAllah Türk kültürü adına yaptıkları mücâdelede onları muvaffak eylesin, â’min. Beni en çok sevindirense yakın köyümüz Küçük Çalağıl’dan epey Şair olduğunu ve bir kaçı ile de tanışma imkânını bulmuş olmamdı tabiî ki.
Öğle namazı vaktine kadar orada dostlarla vakit geçirdik. Cuma namazını Çapanoğlu Büyük Camiinde kıldıktan sonra, Sarıkaya’ya geçmek için, İl Kültür Merkezi önündeki Otobüslere kadar bütün Şairler topluca yürüdük. Sarıkaya ya gitmeden önce, konaklamamız için ayrılan Yozgat Bozok Üniversitesi öğrenci yurduna gidip eşyalarımızı kalacağımız odalara yerleştirdik. Biraz gecikmeli de olsa Sarıkaya ya vardık. Sarıkaya Belediyesine geçip, Belediye başkanı ile tanışma faslından sonra, Sarıkaya Şairler ve yazarlar derneğine ulaştık. Dernekte sıcak bir karşılaşmayla karşılandık. Orada da sohbet, muhabbet derken, güzel hazırlanmış Madımağımızı ve diğer yemeklerimizi iştahla yedik. Akşam saat 20.00 de Sarıkaya mızın Hasan BOR parkında Halka açık bir Şiir Dinletisi proğramı gerçekleşti. Allah(c.c.) râzı olsun, akraba-yı taallukatımız da oraya teşrif etmişlerdi. Yine Allah(c.c.) râzı olsun Sarıkaya şairler ve yazarlar dernek başkanı Kelâmi AKDEMİR bey, mikrofonla ismimi anons edince balkonlarında çay keyfi yapan veyahutta dışarıda gezen hemşehrilerim koşup geldiler parka. Uzun yıllardır görmediğim hemşehrilerim, akrabalarım ve can dostlarımla görüşüp hasret gidermemize de vesile olmuş oldu böylece. Sarıkaya Şiir dinletisi gerçekten muhteşemdi. Şairlerin Halkla buluşması adına takdirle yâdedilip, unutturulmaması ve diğer Şiir etkinliklerine örnek olmasını can-u gönülden diliyorum. Buradaki proğram gece yarısına kadar sürdü. Sarıkaya’dan ayrılırken saat 24.00 sularındaydı. Ertesi günkü etkinlik için yeniden YOZGAT’a döndük. Bizler için ayrılan Yurttaki odalarımıza istirahata çekildik. Sabah yine Münibüslerle Yozgat Kent Park’a kahvaltı için götürüldük. Kahvaltıdan sonra, eski konakları ve müzeyi gezmeye çıktık. Saat 15.00 a kadar serbest gezdik, dolaştık, eğlendik. Konakta meşk yapıldı. Çalanlar oldu, söyleyenler oldu, oynayanlar oldu. Âşık Sevdaî’nin türkülerini dinledik. Saat 15.00 da İl Kültür Müdürlüğü salonuna geçtik ve Şiir Şenliği başlamış oldu. Sarıkaya’da Şiir okuyanlar burada okumayacaklardı… Akrabalarım, yiğenlerim geldiler sağolsunlar, onlarla da hasret gidermek nâsip oldu. Burada Âşık DERDİYÂR gibi güzel bir insanı tanımayı nâsip etti Cenâb-ı Mevlâ(c.c.). Son derece olgun, bir o kadar da mütevazi bir can. Allah(c.c.) yolunu ve bâhtını açık eylesin İnşaAllah. Bu güzellikte nihayet belli bir zaman sonra hitâma erdi ve bizler akşam yemeği için yine Kent Park’ın yolunu tuttuk. Bu sefer Ben, Murat DUMAN, Âşık Sevdaî, Ayşe PASLANMAZ vs yürüyerek geçtik parka. Yozgat Lisesi bahçesinde biraz oturduk Sevdaî çaldı söyledi. Çaylarımızı içtikten sonra park istikametine yola revan olduk. Yolda da meşke devam etti Murat DUMAN). Hasıl-ı kelâm Kent park’a vardık, yemeklerimizi yedik ve Anfi Tiyatroya geçtik. Burada da şenliğe devam edilecekti fakat hem havanın soğukluğu ve hemde seslendirme cihazının azizliği buna pek musaade etmedi. Kelami AKDEMİR’den birkaç güzel Türk Sanat Müziği eserinide dinlemedik değil hani. Tekrar yurda istirahate çekildik.
Ertesi sabah Yerköy de Ayhan ÇELİK isimli Yozgatlı bir iş adamımızın fabrikasında kahvaltı yapıp, kısa bir Yerköy turundan sonra Çamlık ta piknik yapılacaktı. Sabah Fabrikaya geçtik. Sağolsun Ayhan ÇELİK beyefendi mükellef bir kahvaltı sofrası hazırlattırmış. Herkes bol bol iştahla kahvaltısını yaptı. Fabrika bahçesinde resimler çekildi. Teşekkürler edildi ve müteakiben Yerköy’ü arabalarla kısaca turladık. Bir çay bahçesinde çay molası verildi. Vedalaşılıp ayrılındı. Tekrar yurta geçtik, ayrılacak olanlar eşyalarını aldılar. Çamlığa gidecek olanlar o tarafa geçtiler. Makberî ve benim işim buraya kadardı. Buradan ALACA’da bizi bekleyen Durdu ŞAHİN Hoca ve diğer gönül dostlarımıza gidecektik. Dostlarla vedâlaştık, helâlleştik. Amasya Tarafına geçecek olan Mustafa AYVALI kardeşimizle ALACA istikâmetinde yola revan olduk…
Değerli gönül dostlarım. Etkinliğe katılan bütün dostların isimlerini yazmak istedim. Bu etkinlikle ilgili yazılan yazılara göz gezdirdim fakat, isimlere ulaşamadım.Sadece Hikmet OKUYAR’ın bir yazısında isimler gördüm ancak, onda da bu etkinlikte olmayan kişilerin isimleri yazılmıştı! Bundan ötürü isimlerini yazamadıklarım kusuruma bakmasınlar.
Bütün bu güzelliklerin vücûd bulmasına vesile olan YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR DERNEĞİ BAŞKANI Ahmet SARGIN başta olmak üzere, bütün dernek yöneticilerine, selâm, saygı, hürmet ve muhabbetlerimi iletiyorum.
İlhami ERDOĞAN
(Ozan İlo)
YORUMLAR
Sevgili dostum can gardaşım.
bu etkinliğe çok çok istememe rağmen katılamadım lakin bu güzel yazınla memleketime gidip siz dostlarımla bire bir yaşamış gibi o anları adeta teneffüs edip yaşamış gibi oldum. gerek bu etkiniğe gerek bu etkinlik anlarını güçlü kaleminle ve hisli yüreğinle bizlere aktararak katılamayan dostlara bir nebze olsun o atmosferi aktardığın ve hissetmemize vesile olduğunuz için emeği geçen cümle dost yüreklere teşekkürü borç biliyorum. bir dahaki etkinliğe ALLAHIN izni ile inşALLAH katılabilmek dileklerimizle güzel mevlam hepinizden razı olsun.
saygı ve selam ile...