- 1963 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KUTUP AYISI
Kutup ayılarını az çok biliriz. Biyoloji eğitimi almamış olanlar bile, belgesel dizilerde görme şansı elde etmiştir, kutupların yalnız, kar gibi beyaz kürklü iri memelilerini. Belgesel dizilere ilgisi olmayanlar ise sıklıkla bir kola firmasının reklamlarında onların sevimli animasyonlarını izlemişlerdir.
Kutup ayıları genel olarak etçil beslenirler. Ne yazık ki bu beslenme şekli, onları avlamak isteyenlere çok çeşitli avlanma olanağı sağlamaktadır. Kutup ayılarının beslenme şeklini öğrenmiş olan avcı insanlar (okuduğum kadarıyla) ağız kısmı çok inceltip keskinleştirilmiş bıçakları, ağızları yukarı gelecek şekilde karın içine gömerlermiş. Bıçakların sabit kalması için etraflarına su döküp, buz tuttururlarmış. Bıçakların kamufle olması için, üzerine kar serperlermiş. Daha sonrada ayıların çok sevdiği hayvan kanını bıçakların tam üzerine gelecek şekilde dökerler ve gözetlemeye yatarlarmış. Kan kokusunu alan ayı ya da ayılar hemen bölgeye gelip kanı yalamaya başlarlarmış. Kar üzerindeki kanı yalayan ayının dili, gömülü bıçak tarafında kesilir, dilinden kanlar akmaya başlarmış. Ama ayı, kar üstünden yalandığından olsa gerek, üşüyen dili yüzünden kendi dilinin kanadığını fark edemezmiş. Daha fazla kanı gördükçe, daha büyük bir iştahla saldırırmış. Çok değil kısa bir süre sonra, zavallı ayıcık kan kaybından ölürmüş. Hem de o çok değerli postuna hiçbir zarar gelmeden.
Ne denilebilir ki demeyelim bu kez. Şöyle düşünelim; çocuklarımızı geleceğin daha gelişmiş Türkiye’sine hazırlamayan öğretmenler, rüşvet alan kamu görevlileri, hortumcular, insanlarımız üzerinden haksız kazan peşinde olan özel sektör kesimi aslında kendi kanlarını yalamıyorlar mı ? Bu cennet vatanın geleceğini, kendi çocuklarının geleceklerini tüketmiyorlar mı? Bunu vergisini düzgün ödemeyen esnafa, işe geç gelen kamu görevlisine, derslerine iyi çalışmayan öğrencilere, hastalarını salt bir müşteri gibi gören ve resmi işini sadece vitrin olarak kullanan doktorlara, görevini iyi yapmayan diğer kamu görevlilerine kadar çok geniş bir alana yayabiliriz. Küçücük bir çıkarın, kısacık bir kaytarmanın aslında kendi çocuklarımızın geleceğinden çalmak olduğunu asla unutmamalıyız. Rüşvet yiyen bir babanın çocuklarına daha rahat bir yaşam sürme fırsatı vereceği olasılığı, toplumsal bozunma ve hakkı yenilen insanların topluma olumsuz getirileri mantığının altında ezilmekte ve aslında o babanın kendi ve çocuklarının kanını emmekte olduğunu kanıtlamaktadır. Unutmayalın uygar, saglıklı ve temiz düşüncelerle daha bir anlamlı olacaktır mavi bilye gezegenimiz...
YORUMLAR
üstadım
ne önemli ne derin mevzuları işlemişsiniz... iyi ki sayfama geldiniz ... hoş geldiniz..gönül kaleminiz daim olsun....
efendim...
insan gibi insan olmayı beceremeyince ne hallere düşüyoruz...allahın bize bahşettiklerini anlamadığımız kendimizi bilmediğimiz sürece de bu böyle sürecek...işte eğitim onun için önemli... tabii eğitimcinin örnek olması gerekli bu durumda....burada aile eğitiminin önemi devreye girer...aile çocuğu nadide bir çiçek gibi emek vererek maddi- manevi değerlerle beslemeli... ilmek ilmeksevgi
işlemeli severek her yaratılana karşı ...ve kendini korumayı öğretmeli olumsuzluklardan.... çok okumalı araştırmalı düşünmeli ... etkide kalmadan düşünmeli özgürce ifade edebilmeli kendini... güzel örnek olmalı ailesi her konuda çocuğa ... çocukta kalkıp " siz öldürülmemeli diyorsunuz hiç bir canlıya zarar verilmemeli ..peki...bunları büyükler bilmez mi " dememeli... malum bunları o çok çok büyüklere de anlatmalı.. bir yol bulmalı olmalı ...o zaman cennettir bu dünya....Kutlarım özel ve güzel yazınızı. ..saygılar...selamlar....
Aslında konu çok derin ve ders alınması gereken bir önemde bence. İşte insan oğlunun doyumsuzluğu, gerek hayvanlarda uygulanan şiddet, gerekse insanlarda. Bence sonuçta karşımızda bir canlı var, birini kürkü, eti vesaire için öldürüyoruz, birin de ise biz kendimize rahat bir yaşam hazırlamak için onları kullanıyoruz. Çocuklarımız çok önemli, hangi koşulda olursa olusun, korumak kollamak, iyi bir gelecek vermek, güzel bir dünya, iyi bir model olmak zorundayız.
KUTLUYORUM
Gurbet Meleği
Evet , cok dogru söyluyorsunuz , gercekten de bir katliam .. Burda bir belgeselde seyretmistim , kutuplarda yasayan fok baligi katliamini bende , özellikle yavru fok baliklarini ölduruyorlar tuylu kurklerinden dolayi ve silah olarakta ucu balta gibi ama sivri bir aletle tam kafasina vurarak , korkunctu gercekten .
Kanayan toplumsal yaramiza gelince o zaten yuzyildar suregitmekte ve halada ne acidirki devam etmekte ama sizin gibi yazarlarimizin sayesinde sanirim bu yara biraz daha hafiflemekte ve dediginiz gibi saglikli ve temiz dusuncelerele bir anlami olacaktir mavi bilye gezegenimizde , sevgiyle kalin , tebrikler ......