- 1481 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Erzurum Ağıdı
Gözlerimi açtım ana kucağında buldum kendimi, senin türkülerinle senin hikâyelerinle büyüdüm canım Erzurum. Seni tanıdığımda dimdiktin, cıvıl cıvıldın ne oldu sana neden mahsunsun şimdi. Sen değil miydin Cihan’ı âleme Dadaşı duyuran, senin kızın değil miydi yiğitler doğuran, nerde Emrahlar, nerde Sümmaniler türkümüzü çığıran çaresizliğin mahsumiyetin bundan mıdır? Canım Erzurum. Ne oldu da gafillerden darbe yedin, ne oldu da zalimlere boyun eğdin, sen miydin eriyen yoksa biz miydik seni eriten. Sen değil miydin zalimleri inim inim inleten, sen değil miydin yurduma ilk ezanı dinleten, sen değil miydin? Sana ne oldu, uykuya mı daldın yiğitlerin dışlandı etrafını bak kimler sardı aç gözünü uyan uyanda bak neler oluyor içinde. Sen değil miydin ölüp ölüp dirilen sen değil miydin Ermenileri kökünden silen, Rusları Aziziye’ye gömen sen değil miydin? Canım Erzurum. Ne yiğitlerin, ne evliyaların toprağın altında; ne evlatlar, ne dadaşlar yetişti senin bağrında. Şimdi ise ayyaşı, sarhoşu senin içinde. Ah bir görsen ne halde olduğunu, her mahallenin bir bataklık olduğunu… Ah bir görsen isminin nasılda silindiğini, bir görsen can Erzurum. Artık dayanılmıyor senin bu haline görenler ağlar, duyanlar yanar. Uyan artık Erzurum uyan bu uykudan. Bıçağı beline takan, kadın ticareti yapan, ben dadaşım diyor. Senin mebusun Erzurum kültür merkezidir diyor. Senin kültürün elli yıl öncesindeydi canım Erzurum.
Sendin Anadolu’ya kültürü dağıtan, sendin Anadolu’ya edebi öğreten şimdi onlar sana kro diyor. Zoruma gidiyor uyan artık gafletten uyan be Erzurum. Vatandaş caddenin ortasında kurşuna diziliyor. Göçünü toplayan senden kaçıyor. Âşık Yaşar Reyhanî aynen şunları diyor.
Öz canımdan çok sevdiğim Erzurum.
Çaresiz dişimi sıktım gidirem.
Gafillerden darbe yedi gururum.
Kaderime boyun büktüm gidirem.
Evet, Erzurum her gidenler bir şeyler söyleyipte gitti gidenler sana küsüpde gitti ayrılık ateşi canlarına yetti daha kim bilir kimler gidecek bu çirkeflik elbet bir gün bitecek uyuyan dev uyanacak dadaşlık ruhu bir gün geri dönecek güzel bir Erzurum’da yaşamak dileğiyle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.