- 740 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN AYINDA NELER YAPABİLİRSİNİZ ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
1-RAMAZAN NEDENİ İLE TERAVİ NAMAZLARINI HER GÜN AYRI BİR CAMİDE KILABİLİRSİNİZ, BÖYLECE HEM İL-İLÇE-KASABA VE KÖYÜNÜZDE BULUNAN CAMİLERİN SEMTİNİ VE YERİNİ ÖĞRENMİŞ OLURSUNUZ. HEMDE NAMAZDAN SONRA UYUMAYIP YAKIN BİR KIRAATHANEDE RAMAZAN SOHBETLERİ YAPAN YAŞLILARI DİNLEYEREK GENEL KÜLTÜRÜNÜZÜ ARTIRABİLİR, YENİ ARKADAŞLIKLAR EDİNEBİLİRSİNİZ.
2-RAMAZAN İÇİN YAPACAĞINIZ FİTRE VE ZEKATLARINIZI BANA KALIRSA KENDİ ELLERİNİZLE VE ÖNCELİKLE İHTİYACI OLAN YAKINLARINIZA, YOKSA KOMŞULARINIZDAN MUHTAÇ OLANLARA VERMELİSİNİZ. DEVLET VEYA ÖZEL OLARAK YARDIM AMACI İLE KURULAN BİR ÇOK KURULUŞUN BU TÜR YARDIMLARI YERİNE ULAŞTIRMADIKLARINI, KENDİ CEPLERİNİ DOLDURDUKLARINI TV’LER-GAZETELER AÇIĞA ÇIKARDI. BU KONUDA DİKKATLİ OLMALISINIZ ’’BEN VERDİM, GÜNAH BENDEN GİTTİ.’’ DEMEK YARDIMINIZIN MUHTAÇLARA GİTMEMESİ DEMEKTİR.
3-HALİNİZ VAKTİNİZ YERİNDE DEĞİLSE RAMAZAN MÜNASEBETİ İLE BELEDİYELER TARAFINDAN AÇILAN ’’RAMAZAN ÇADIRLARINI’’ ZİYARET EDEREK, İFTARINIZI BURALARDA YAPABİLİRSİNİZ.
4-FAZLA YEMEK VB.GİBİ GIDA MADDELERİNİZİ KOMŞULARINIZA DAĞITABİLİRSİNİZ, DÜNYADA BİR ÇOK İNSANIN AÇLIK ÇEKTİĞİNİ UNUTMAYINIZ. YİYECEKLERİ ZAYİ ETMEYİNİZ, SOFRANIZA BELKİ KOLAYLIKLA GELEN GIDA MADDELERİ İÇİN YÜZLERCE KİŞİNİN BÜYÜK BİR ALIN TERİ DÖKTÜĞÜNÜ UNUTMAYINIZ.
5-RAMAZAN MÜNASEBETİ İLE YAŞLILAR YURDU, ÇOCUK YURDU VB.GİBİ YERLERİ ZİYARET EDEBİLİRSİNİZ. İMKANLARINIZ MÜSAİTSE KENDİLERİNE BAYRAMDA GİYMEK İÇİN HEDİYE ALABİLİRSİNİZ, SEVABI DAHA BÜYÜKTÜR. BİR ZAMANLAR SİZİN GİBİ DİNAMİK OLAN YAŞLILARI DİNLEDİĞİNİZDE ÖĞRENEBİLECEĞİNİZ BİR ÇOK KONU OLDUĞUNU BİLMENİZDE FAYDA VAR, ÜRETTİĞİ VE YAPTIĞI BİR İŞTEN MUTLAKA ÜLKE İNSANI BİR ŞEKİLDE FAYDALANMIŞTIR. ÖZELLİKLE KİMSESİZ KALMIŞ ÇOCUK YUVALARINDA SEVEBİLECEĞİNİZ ÇOK SAYIDA ÇOCUK OLDUĞUNU UNUTMAYINIZ, ONLARLA GEÇİRECEĞİNİZ 1 SAAT İÇİNDE BİR ÇOK KONUYU ÖĞRENMİŞ OLABİLİRSİNİZ.
6-HER HANGİ BİR NEDENLE KIRGIN OLDUĞUNUZ KİŞİLERLE BARIŞINIZ,HELE UFAK TEFEK KONULAR İÇİN KÜSMEK BİR MÜSLÜMANA YAKIŞMAZ. KÜSLÜKTEN VE DÜŞMANLIKTAN İYİ BİR SONUÇ ÇIKMAZ, RAMAZAN BARIŞMAK İÇİN İYİ BİR FIRSATTIR.
7-ORUÇ TUTTUĞUNU BİLDİĞİNİZ KİŞİLERİ, GEREKİRSE TELEFONU ÇALDIRIP KAPATARAK UYANDIRABİLİRSİNİZ.
8-İMKANLARINIZ MÜSAİTSE EVİNİZDE İFTAR YAPMALARI İÇİN YAKINLARINIZI, KOMŞULARINIZI VE ARKADAŞLARINIZI DAVET EDEBİLİRSİNİZ.