- 1007 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İLK TERAVİH VE RAMAZAN
Hoş geldin onbir ayın sultanı Ramazan. Bugün ilk teravihler kılındı. İnsan heyecanlanıyor. Geçen yıl olduğu gibi bu yılda ramazan yaz sıcaklarına rast geldi. Haliyle sıcaklar bizi biraz zorlayacak. Kavurucu yaz sıcaklarıyla birlikte ramazanda zorlanabiliriz, ancak şu da unutulmamalıdır ki biz ne kadar zorlanırsak Allah katındaki derecemiz o nisbette yükselecektir.
Allah’a şükürler olsun ki bizi bir kez daha mübarek aya çıkardı, biz her ne kadar O’na, tam hakkıyla kulluk edemesekte. Ramazan ayı, Kur’an- Kerim ayıdır, yüce kitabımız Kur’an- Kerim bu ayda bulunan Kadir gecesinde indirilmiştir ve Peygamber (SAV) her Ramazanda o ana kadar inen Kur’an-ı Kerim’i Cebrail (AS) okurmuş.
Evet arkadaşlar Ramazan’ın gelmesiyle birlikte daralan gönüller ferahladı, bunalan ruhlar ferahladı. İnsanları Ramazan telaşı sardı. İnşallah maddi manevi olarak kazançlı olarak geçiririz, Ramazan ayının hakkını veririz inşaallah…
Bundan sonra camiler teravihe gelenlerle dolacak. Yatsı ezanı okunur okunmaz ruhumu bir heyecan dalgasının sardığını hissettim ve aynı heyecanla camiye gittim. Teravih namazını da aynı heyecanla kıldım. Camide de insan farklı bir huzurla karşılaşıyor. Camide de kış eğitiminden bir tane öğrencimle karşılaştım, bu da beni sevindiren bir durum oldu.
Misafire ikram edilen iftar sofralarına ne demeli… Evet, bu da Ramazan’ın ayrı bir güzelliği. Gerek arkadaşlar olsun, gerekse akrabalar olsun, verilen iftar yemekleri de eksik olmaz inşaallah… Televizyon da ise Ramazanla ilgili proğramlar eksik olmaz...
SON OLARAK TÜM MÜSLÜMANLARIN RAMAZAN’I MÜBAREK OLSUN…
SÜNDÜS KOÇ – KONYA
31.07.2011 22:52 PAZAR