.....
......
YORUMLAR
Maaşa geçtim; " Bundan sonra hayatımı yaşıyacağım" dedim olmadı.
Çocuklarımı evlendirdim; Yine aynı düşünce aynı cümle. Olmadı.
Emekli oldum; " Hah işte şimdi tamam" dedim yine olmadı.
Bütün bunları niye mi yazıyorum?
Sevgili kardeşim.
Şimdide toruna bakacağız diye göçebe hayatı yaşıyoyruz.
Gittiğim yerde İnternet yok. Siteyi takip edemiyorum. Senin bu yazında olduğu gibi bir çok yazıyı kaçırıyorum.
Bu arda okumayı kaçırdığım bir çok şiirin, yazının yazarlarından özür diliyorum. Okuyamadan geçtiğim için.
Yazına gelince;
Sağ ol, var ol, Allah razı olsun.
Bizlerin duygularını usta kaleminle çok güzel anlatmışsın.
Tacoya deseydik " Aynı konuyu sen yaz" diye . Böyle güzel olur muydu?
Hiç sanmıyorum.
Gözlerinden öperim...
her şey eskiden güzeldi.....deriz...belki bizden sonraki kuşakta şikayet ettiğimiz bu günlere güzeldi diyecek...işte böyle dünya bir dolup bir boşalıyor....dediğin gibi can....ramazan herkese hayırlı uğurlu olsun....sıcak bir yazı okurken gözümün önüne geldi....cemalin özlemişim seni gardaş...bilesin
Hüzünlü bir arife akşamında büyük anamın hatırladığım o duasını yolluyorum sizlere.
“ Tutana tutamayana,kurda kuşa dağa taşa,bütün insanlara hayırlı olsun ramazan…Okuduğum duaları dünya kurulalı beri ölmüş,üzerinde çimenler bitmiş,mezarları unutulmuş ah bizlere de bir fatiha yok mu diye inleyen kullarına hibe eyledim sen vasıl eyle Rabbim”
Ramazan-i şerif bütün insanlığa hayırlı olsun.
Allah’ın selamı,rahmeti ve bereketi üstünüze olsun sevgili dostlar...
---------------------------------------------------------------------------
Akıcı ve düşündüren bir yazıydı.
Mukayese herkes ediyor ama değişim kaçınılmaz.
TEBRİK VE TEŞEKKÜRLER.
SELAMLAR.
Toynak
belki bizi hüzne gark eden asıl sebepde bu.her değişim birazda tükenmektir aslında.sorn şu: Değişirken hiç farketmiyoruz daha zaman var daha erken derken bir bakıyoruz ki bir ağacında dalında kalan son yapraklara benzemişiz.Paylamşımıznı için teşekkürler dostum.
Aynı şeyleri ben de düşünüyorum ve senin yazını gömrünce abim hepimizin geçmişe büyük bir özlem duyduğumuzu farkettim. Yine güzeldi, yine duyguluydu. Tebrikler abiciğim. Selam ve saygılar
Toynak
Gerçekten insan hep geçmişini özler.Gelecek özlenmez umutla hayal kurulur geleceğe ama geçmişte yaşadıklarını özler,ister ve hep arar.Çarkın akışı böyle kardeşim...Orhan beye de sevgiler selamlar...
Bu aralar sık sık eskiler anılır
nostaljik hatıralarımızı yazar olduk..
Neden çünkü o günler çook güzeldi çok temizdi..
Ucundan bucağından o samimi günleri yakalayan son nesil çocuklardan olduğum için mutluyum..
Bizim evlatlarımız yalnızlaşıyor bireyselleşiyorteknolojinin ilerlemesi ile ilgili bir durum bu..
Onlar için yapabileceğimiz tek şey özlerini unutturmamaya çalışmak..
Yazınızı okurken
Annaannemin yaptığı,benimde dağıtmaya yardım ettiğim pişilerin helvaların kokusu burnuma geldi
Ne güzel günlerdi!
Hayırlı ramazanlar
Toynak
kaç yıldır evlerde pişirilen helvalardan yemedik.Maksat yemek değil tabii hazıra öyle alıştık ki ver parayı gönlünün istediğini al ye ama anne elinde pişmiş aşların tadı var mı.Yaşlandıkça yalnızlaşıyoruz galiba..paylaşmızınız için tüm içtenliğimle teşekkürler
Neden ramazanlar eski güzelliğini kaybetti sence? Bu da bilinçli bir çalışmanın sonucu olabilir mi? Bence öyle. Kültürümüze, dinimize örfümüze o kadar yabancılaştırıldık ki, yeni nesil ramazanı sadece "içki içmeme ayı" olarak görüyor. Geçenlerde sokakta yürürken bir grup liseli kızın konuşmasına şahit oldum. "Ramazan geliyor, bari oruç tutmuyoruz bir ay içmeyi verelim."
Elbette tutmayan tutanı ilgilendirmez. Normal günlerde namaz kılmayanı yadırgıyor muyuz, hayır. Cuma saatinde ortalıkta dolanan adamları kınayıp laf atıyor muyuz, hayır. Oruçsuza da karışmamalıyız o halde. Tabi kasıtlı hareketlerde bulunmuyorsa....
Fakat, oruç tutmayanın da tutana saygı duyması gerek. Anlayışlı olması gerek.
Dilerim hepimiz için ibadetlerimizin kabul olduğu bir ay olur. Tutan tutmayan herkese hoş gelsin RAMAZAN....
Saygılar.
Toynak
Sırf oruçta değil...sosyal hayatın tamamında herkes birbirine saygı duyduğu zaman inanki daha farklı olacağız...Haklı tespitlerle yapılan bir yorumdu teşekkürler kardeşim...
Önce duanıza amin diyorum, en içten dileklerimle.
Haklısınız, bizler sanki dün çocuktuk, ayni sizler gibi sahura kalkmak için evdekilerle pazarlığa tutuşurduk.
Evimizin oturma odasından görünen İstanbul Fatihte, Fatih Sultanın da türbesinin bulunduğu Fatih camii ışıl ışıl mahyalarıyla Ramazanı karşılardı.Değişen yazıları okumak, anlamadıklarımı anneme sormak, en büyük zevkimdi.
Babaannemin dairesinde, hafız hanım teyze Ramazan mukabelesi okur, ardından çay dağıtılırdı, iftardan susayan dinleyicilere.
Yazınız benim de anılarımı canlandırdı, sizin ve bizlerin hepimizin geçmişlerimizi Fatihalarla anıyorum, değerli kardeşim.
Ne zaman büyüdük, anne ve babaanne olduk, ömür öyle çabuk geçiyor ki!
Tüm arkadaşlara, ülkemize ve müslümanlara sizin değerli sayfanızda hayırlı Ramazanlar diliyorum, selam ve saygılarımla.
Toynak
oysa daha dün gibi her şey hatıralarda...Şükür ki yine fark edebiliyoruz bunları.Ya hiç farkında olmasaydık ne kadar yazık olurdu...
teşekkürler paylaşım için hayrılı ramazanlar diliyorum
Zamanın sihirli çubuğu hiç dokunmamış gibi. Sanki hala yürek aynı yerde kalabilmiş ve aynı yerde soluyor çocukluğu. Güzel bir dinleti kıvamında renk kattınız günümüze. Şahsım için teşekkür ediyorum, paylaşım içinse yürekten tebrikler. Saygılarımla
Toynak
Hayrılı ramazanlar olsun.
sevgiler saygılar