RİZE'YE GİDİYORUM
Çarşamba günü yanı ayın üçünde Rizeye gidiyorum..büyük bir ihtimalle Allah bir maniikeder vermezse,çocukların okullarıyla ilgili bir problem çıkmazsa ramazanı orda geçireceğim.İki senedir gidememişim.Kendimde öyle bir büyük eksiklik hissediyorumki.Her nekadar oralar bana hüzün veriyor ve acı hatıraları hatırlatıyorsa da gene de çok özlüyorum.
Ben karadenizli olmak bir ayrıcalıktır diyorum..Hele heleki Rizeli olmak:)).Memleketine sevdali bizim kadar bir millet yoktur herhalde. Yetmiş kilo çay sepeti taşıdığım günleri,15 yaşımda beş tane inekle tek başıma yaylacı olduğum günleri,yaylada kamyon kamyon ot biçip taşıdığımız günleri özlüyorum.O günleri yaşarken ne kadar mutluyduk.Akşama iş yapar akşamda sabaha horon oynarken dinlenirdik..Şimdi köye gideceğim için (özellikle yaylaya)heyecanlanıyorum. Biliyorumki eski işleri yapmayacağim ama eskisi kadar neşe ve keyif alamayacağim.
Şukadarınıda keyifle anlatmadan geçemeyeceğim...Bizim yaylamız Çamlihemşinin Kale yaylası .Kaçkarlardaki en son köy yanı zirvede.Bu mevsimde gece battaniyesiz yatamazsın.Ne büyük bir nimettir. Sıcaktan uyunamazken battaniyeyle yatmak..
İftara yakın sobayı(kuzine, lazcası da pilita)yakacağiz..üstünde çay suyu kaynarken fırınında taze ekmek pişecek.Sıcacık ekmeğe tereyağini sür ye.Ha muhlama bizim milli yemeğimiz.Bak alabalık ve kara lahanayıda unutmayalım. Savurda taze kaymağa ekmek banıp yemek.İnşallah dönüşte neler yaptığımızı daha ayrıntılı yazacağım...Evimiz derenin hemen kenarında,gece ninni gibi gelen dere sesiyle uyumak.Bembeyaz köpük köpük akışını seyre doyum olmuyor.Sabah güneş doğarken kayaların üstünden gölgenin kalkışını seyretmek ve günbatımında güneşin yavaş yavaş çekilmesindeki renk cümbüşü insanı büyüleyecek güzellikte.Birde tulum.ben tulumdan aldığım keyifi hiç bir müzikiden alamadım bugüne kadar.Tabiiki bizim doğup büyüdüğümüz topraklar vede kültürümüz olduğu için okadar çok seviyoruz.Yabancı biri için hiç bir şey ifade etmeyebilirde.
Ama biz uzaklarda özlemle yanıyoruz işte.
Eğer yolunuz düşerse hepiniz davetlisiniz..En iyi şekilde mısafir edileceksiniz
Ben herkese hayırlı ramazanlar diliyorum..Allaha emanet olun.....Bir ay sonra görüşmek üzere inşallah....
Ayşe Kadıoğlu Yıldız
YORUMLAR
Yaşadıklarını, gördüklerini, gözlemlerini, duygu harmanı ile anlatmanı sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Mevlam, selametle gidip gelmek nasip etsin.
Gitmişken Hopaya da selam ve sevgilerimi gönderiyorum sevgili Ayşe. Ana toprağını görmeyeli 30 yılı geçti...
Mevla nasip ederse bu yıl gidip görmek istiyorum...
Hayırlı ramazanlar
Sevgiler
Fatoş Huy tarafından 7/31/2011 11:59:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
A.yıldız
selam ve sevgiler
ayın üçünde oğlum da ankaradan rize pazar ortayol köyüne gidiyor. derelerde fink atacak. alabalık yiyecek. dedesine çay toplayıp satmakta yardım edecek. resimleri facede yayacak. kızım ve eşim bir aydır pazarda yaltkaya köyünde.
ne güzel anlatmışşın hemşehrim.
klavyemde sorun çıktı. da ha yaza mıyorum. yolun açık olsun.
10 numara.
selamlar.
A.yıldız
eski ismi söylerseniz bilirim belki...selamlar....
Engin Tatlıtürk
Eşim de ğumno'lu.
Terminalin ilerisinde, kahveler denen bölge.
Size iyi tatiller.
Ben de hemşinliyim.
Benide götürde kazamızda bırakırsınn .oyyyyy oyyyy özledim taşımı ,topragımı ,denizimi yağmurumu.yolun açık olsun canım benim içinde derin bir nefes çek.hayırlı ramazanlar diliyorum .selam sevgilerimle.
A.yıldız
hadı atla ineceğin yerde bırakırız....
senin içinde nefes çekeceğim belki hissedersin....
hayırlı ramazanlar diliyorum
selam ve sevgiler...
Ne güzel anlatmışsınız, koymuşsunuz bir de yayla resmi.
Oldu mu ama şimdi biz burada sıcaktan pişerken siz serin serin oturacaksınız dere kenarında:)
Dilerim güzel bir Ramazan geçirirsiniz.
Dönüşte de anılarınızı yazarsınız bize.
Selam ve saygımla.
A.yıldız
inşallah dönüşde yaşadıklarımızı yazacağım...
hayırlı ramazanlar