- 1143 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
LOZAN VE ALTIN KALEM
"Lozan Barış Konferansı’na Fransa adına katılan general Pelle, Türk başdelegesi general İsmet İnönü için şunları söylemişti: «Üstün bir asker olduğu kadarda üstün bir diplomat! Az söylüyor, öz söylüyor. Bir şeye olmaz! dediği zaman, biliyorsunuz ki o şey olmaz’dır; artık onu yaptırmamağa uğraşacaktır. Onun için görüşmelerde, peki kabul ediyorum dediği zaman rahatlık duyardım. Hayır! dediği zamansa büyük bir çekişmenin başlamak üzere olduğunu anlardık».
"Lozan Barış Antlaşması Rumini Sarayı’nda yapılan büyük törende imzaya sunulduğu zaman önce Türkiye Cumhuriyeti’nin başdelegesi İsmet Paşa yerinden kalktı, masaya doğru yürüdü, tam ortasına gelince durdu. Sağ elini ceketinin iç cebine götürerek oradan renkli bir mahfaza çıkardı, açtı, içinden bir altın kalem aldı ve Gazi Mustafa Kemal’in antlaşmayı imzalamak üzere kendisine gönderdiği bu tarihi kalemle, ayakta, biraz eğilerek, genel sekreter Massigli’nin önüne koyduğu antlaşmaya, 24 Temmuz 1923, tam saat üçü dokuz geçe imzasını attı»".
Lozan ve altın kalemi öykülendiren Ali Naci Karacan’ın "Lozan" adlı kitabından alınan iki paragraflık bu alıntı,her vesileyle Atatürk ve İsmet İNÖNÜ gibi mümtaz kişiliklere yapılan haksız ve dayanaksız eleştirileri çürütmüyor mu?..
Necati ÖZTURAÇ
31 Tem 2011-Erenler/Sakarya
YORUMLAR
.Batililar pohpohlamayi cok iyi becerir.Tabiiki öyle diyecekler
Nerdeyse yarim Türkiye kadar vatan topraklarini hediye ettiler.
Bati trakya
batum
Musul kerkük
12 adalar ..pisi pisne verilmistir.
hatta kibris bile peskes cekilmisti..
Birgün bu sahte generelerin maskeri düsecektir.O gün miletim tekrardan sanlanacaktir