Uzaklık..!!
"Gözden uzak olan gönülden de ırak olur" demiş birisi.Söz o günden bu güne kadar gelmiş ve ihanetlerin, terk edişlerin dargınlıkların, küskünlüklerin birinci bahanesi olup çıkmış. Söyleyen neden ve niçin söylemiş bilinmez ama mesele gözden ırak olmak değildi , mesele gözünün önündeyken bile gönlüne uzak bilmekti. Uzaklık elbette zordu lakin seven insan için sevdiğinin uzak olduğu metreler kadar özlem vardı. Evet özlem , aşk’a sevgiye kan veren alevlerinin sönmesine izin vermeyen o nadide duygu. İnsan yanındayken bile sevdiğini özlemeliyken, uzaklık bunun için en iyi fırsattı esasında.
Hasret ; geçen gemilerin ,uçan kuşların annesinin kucağında ağlayan çocukların, bir bankta yalnız başına oturup martıların sesini dinlemenin, eşref ziya’nın "yare selam götüren turnam vuruldu" dizesinin sizin için anlam kazanmasıydı.Uzaklık sevdiğinizi metreler kadar kendinize yakın bilmenizdi...
"-olmadı.
-nasıl yani?
-anla işte gözden uzak olan gönülden de uzak olurmuş ya! sevemedik..!!
-SEVDAYI ;
yolların uzaklığı kadar gönlüne yakın hissedemeyen
yol yorgunu biri elbette sevilmez ve sevemez! "
Biraz önce tevafuken şahit olduğum bu konuşmaydı beni bu düşüncelere sevk eden. Başımda anlamsız bir ağrı peyda etmişti.Telefonum çalıyordu.O arıyordu.Cevap vermekte tereddüt ediyordum. Sanırım biraz önce kulak misafiri olduğum bu konuşmadan dolayı gerilmiştim. Görüşmeyeli, onu görmeyeli ,gözlerini gözlerime çizmeyeli ,nefesinin sesini duymayalı aylar olmuştu.Aynı fikirler içerisinde olması ihtimalinden korkuyordum sanırım.Tereddütle telefona cevap verdim. Telefondaydık sesim iyi gitmemiş olmalıydı:
"-neyin var birşey mi oldu "dedi.
-yoo hayır sadece biraz başım ağırıyor o kadar dedim..
-ilaç aldın mı peki?
-geçeceğini umuyorum?
-Biliyormusun bazen bir yerin ağırdığı için seviniyorum dedi..
Bozulmuştum. Engel olamadığım düşen ses tonumla..
-neden diye sorabildim?
Derin bir nefes aldı ve şöyle dedi:
-ÇÜNKÜ SENİNLE AYNI ANDA BİRŞEY PAYLAŞIYOR OLMAK MUTLU EDİYOR BENİ dedi..
Susmuştum..
Susmuştu..
Ağrımda azalmış kalbime bir ferahlık çölmüştü.Gerçekten paylaşmak güzeldi paylaştığınız şey ACI bile olsa...
zeliha köç
26.07.2011