BAŞ ÖRTÜSÜ MESELESİ
Öncelikle eleştirilerime geçmeden önce özgürlük ve laiklik kavramlarından bahsetmek istiyorum.
Özgürlük:Bir kimsen başka bir kimsenin temel haklarını ihlal etmeden ve kanunlar önünde eşitlik şartı ile davranış sınırlarıdır.
Laiklik ise kısa tanımı ile din ve devlet işlerini bir birinden ayırmaktır.Örnek verilecek olursa baş örtüsü takamayan meslekler hakim,avukat,millet vekili gibi örnekler artırıla bilir.
Devletin laiklik ilkesini benimsemesinin sebebi insanın vicdanen mensup olduğu dinin ve ya inancın etkisinde kalarak karar vermesini önlemek ve bu yöntem ile devlet işlerini vicdanı konulardan ayırmaktır.Lakin şöyle bir soru sormak istiyorum.Bir kimse eğer baş örtüsü yüzünden vicdanın esiriyse bir yahudi,hıristiyan veya başka bir dine ve inanca sahip bir kimse nasıl olur da bu mesleklerde yer ala bilir dinlerini özgürce yaşayarak .Sizce bunun adı özgürlük müdür.Bir çok ülkede dinlerini özgürce yaşayan müslüman kardeşlerim neden kendi ülkelerinde istedikleri meslek gruplarında yer alamıyorlar.Bizden de örnek verilecek olursa Osmanlı Dev. islamiyet’in koruyuculuğunu yapmış ve kendi toprakları üzerinde çok sayıda gayri müslime vatan olmuştur lakin baskıcı bir hüküm sürmemiştir.Fatih Sultan Mehmet Han bile yabancı bir müteahhit’in kolunu kestiği için müslüman bir kadı tarafından aynı cezaya çarptırılma kararı verilmiştir. Sözlerimden padişahlık getirilsin anlaşılmasın vurgulamak istedigim bu görüşün neden T.C devletine uygulanamadığıdır.
Eleştirimi şu şekilde bittirmek istiyorum.
BACIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE
ACIRIM TÜKÜRÜĞE BİLLAHİ TÜKÜRSEM YÜZÜNE
Mehmet Akif ERSOY
İstiklal şairi bile asıl özgürlük ve laik’lik kavramlarını dizelerinde açıkca vurgulamakta dır.O zaman tekrar soruyorum istiklal şair’inin dili ile
’MEDENİ OLMAK AÇMAKSA BEDENİ
DESENİZE HAYVANLAR SİZDEN DAHA MEDENİ’
Mehmet Akif ERSOY
Mesele bedeni mi ? Açmak yoksa Zihinleri mi ?
Saygılarımla...
Cihangir MEŞE//Uslanmaz
YORUMLAR
Daha ilk cümlede Öncelikle ve önceyi aynı cümlede kullanarak yeni olduğunuzu ortaya koymuşsunuz. Ya da çok dikkatsiz yazmışsınız. Osmanlı Dev. Gibi kısaltmalar da yapmak yazının ciddiyetine zarar verir.
Bir kaç küçük hatanın dışında fikirlerinizi gayet güzel dillendirmiş-siniz.
Sizinle aynı düşüncedeyim. Fakat bu konunun kadınları ilgilendirdiğini ve onların bizden uyumlu olduğunu da düşünüyorum.
Başarılar.
Sevgiler.
9 numara.
HÜZN-GÂH
HÜZN-GÂH
Esma KAHRAMAN
yazınızı dikkatlice okudum...gerçekten günümzün konusuna el atmışınız...kutlarım.....mesele başörtüsü deyil...asıl mesele fikirlerimizi .zihnimizi açmak..yoksa kimse benim başımdaki örtüme eşarpıma söz hakkı edemez....ben evde başı açık dururum...ama dışarda örterim..eşarpla...selam lar gül diyarından
HÜZN-GÂH
değerli yorumunuz için teşekkür eder güller diyarına selam ederim saygılarımla.