O BİR SANATÇIYDI...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yanılmıyorsam 1995 yılıydı.Hayatımda ilk kez uçağa binip Kuşadası na gidecektim.Heyecanımı anlatmam şuanda bile mümkün değil inanın.O sabah ağabeyim beni havaalanına götürüp bıraktıktan sonra elimde valizle kaldım.Acemi acemi etrafıma bakınırken güleryüzlü zayıf bir bayan yanımdaydı.
"Ben ilk kez uçağa bindiğim için ne tarafa gideceğimi bilemedim" dedim.
"Nereye yolculuk?"diye sordu.
Söylediğim zaman ise:
"Bende oraya gidiyorum hadi takip edin o zaman."
Konuşa konuşa yürümeye başladık.
"Siz bana yabancı gelmiyorsunuz ama..."
"Öylemi ?
"Evet" diyerek neşeyle gülümsedim.
" Ben Mübeccel Vardar"
"Yaaa...! Çok memnun oldum.Sizi uğurlugiller de;gerçekten çok beğenerek izliyorum "
"Teşekkür ederim."
"Yanlız;dizide gözlük takmasanız" diye büyük gaf yaptım."
"Olabilir."
"Şeyy hani çok eskiden radyoda yayınlanırken Çolpan İlhan oynamıştı bu rolü hiç kaçırmamıştım.Şimdi de sizi tv den .Ama eskiye bağlı kalınmasa diye düşündüm de."
" Haklısınız."
" Sanatçılık zor meslek değil mi?"
"Gerçekten öyle.Fakat severek yapıyorum.Bazen aşırı yorulduğumuz;yemek saatimiz,gecemiz gündümüze karıştığı olur.Ama o alkışlar yok mu ; herşeyi unutturuyor."
Valizlerimiz güvenlikten geçmiş uçakta yerimize oturmuştuk. Beni yanına çağırmıştı.
"İstersen cam kenarına otur etrafı kuşbakışı seyredersin " dedi.
Teşekkür edip yaramaz çocuklar gibi pencere kenarına geçtim. Gerçekten çok mutluydum.
"Yeni projeleriniz,oyunlarınız var mı?" diye sordum.
"Evet".Sonrada gülerek"Sürprizz ama söylemem" dedi.
Hiç anlamadan İzmir e inmiştik.Ben etrafıma bakınırken ( İçimden de Eyvahhh! nerde ,nasıl araba bulacağım? diye düşünüyordum...) Yüz halimden farketmişti.
"Beni arabayla almaya gelecekler.İstersen seni garaja en yakın yerde bırakırız"
Çok sevinmiştim.Arkadaşları da sanatçı kişilerdi. Sohbet okadar tatlıydı ki...
İnerken gönülden teşekkür ettim.Bana telefon numarasını vermişti Tabii bende.
Kuşadası ndan İstanbul a döndüğümde işe başlamış,yoğun bir tempodaydım(Türk Telekom 121 arıza servisinde ) Sevgili Mübeccel birgün telefonla beni aradı.Hatırımı sormuştu.Bende arızalanan telefonunu yapılması için bildirmiştim."KÜÇÜK MUTLULUKLAR "adlı oyununa davet etmişti.(Usta sanatçı Yıldız Kenter, rahmetli Şükran Güngör le birlikte oynadığı tiyatro eseriydi.)
Gideceğim gün ona ne alsam acaba ? diye düşüne düşüne bir hal olmuştum.Acemilik mi,bilinçsizlik mi? Hala üzülürüm neyazık ki hiç birşey almadan ellerim bomboş gitmiştim.Oyun bittiğinde ayakta alkışlamıştım.
Daha sonra telefon ederek kendisini hararetle tebrik ettim.Benim sanki içimi okumuş gibi
" Senin gelmen bile çok mutlu etti "dedi.
Gözlerim dolmuştu...
Tiyatro çalışmalarından dolayı sık sık görüşemesek de haberleşiyorduk.Bir ara trafik kazası geçirmiş ölümden dönmüştü. Ulaşamayıp telesekretere not bırakmıştım.
Ve.. birgün gazetelerin küçücük manşetle verdiği haber beni yıktı.
Tiyatro sanatçısı Mübeccel Vardar( 27 mayıs 2006 da 46 yaşında) akciğer kanserine yenik düştü.
Okadar üzüldüm ki...Büyük bir sanatçı,melek gibi kalbi olan biriydi.Ben onu hiç unutmadım.
Tüm sanatçılarımıza saygılarımla efendim.
NEŞE KIZILYAR
YAZIMI GÜNE LAYIK GÖREN DEĞERLİ SEÇİCİ KURULA YORUMLARIYLA,İÇTEN DESTEKLERİYLE ÇOK KIYMETLİ DOSTLARIMA GÖNÜLDEN TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLER SAYGILAR.
NOT BU ÖDÜLÜM TÜM SANATÇILARIMIZIN OLSUN DİYORUM HEPİNİZİ ÇOK SEVİYORUM.
YORUMLAR
HARİKA BİR YAZI OLMUŞ ABLACIM BUGÜN OKUMAK NASİP OLDU GÖZYAŞLARIMI TUTAMADIM KUTLARIM SEN HERŞEYİN EN GÜZELİNE LAYIKSIN OKADAR VEFALI OKADAR GÜZEL DOSLUGUN VARKİ SENİ TANIYANIN UNUTMASI ÇOK ZOR SEVGİLER GÜL KOKULU VEFALI ABLACIM
SANATÇIMIZADA ALLAHTAN RAHMET DİLİYORUM
GÜLDESTE
CANIM BENDE MÜBECCEL VARDARI İZLERDİM. ÇOK HANIMEFENDİ İDİ BÖYLE KİŞİLİKLİ SANATÇILARIMIZ KAÇTANE DEĞER BİLMİYORUZ.AMA SEN ÇOK GÜZEL BİR İNSANLIK BORCUNU YERİNE GETİRMİŞSİN TEBRİKLER CANIM.SEVGİMLESİN
GÜLDESTE
Duyarlı özünüze, vefa dolu yüreğinize ve dost kaleminize saygıyla, dostlukla...
GÜLDESTE
Geldiği yeri unutup kendini kaf dağında gören,ne oldum delisi çok bu devirde.Bağrından çıktığı toplumdan kendini soyutlamamış gerçek bir sanatçı ile dostluğunuzun hatırası örnek olmalı nicelerine de.Ancak böyle insani değerleri unutmayanların,gönüllere taht kurup iz bırakanların ardından yazılır güzel dualara sebep yazılar. Allah mekanını Cennet eylesin...
Ahde vefa yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can kardeşim.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
GÜLDESTE
not evde hala tadilat var geç girdiğim için özür
O Bir Sanatçıydı.....yazınız çok akıcı ve çok güzeldi...
Sanatçının yüreğini bir sanatçı daha mı iyi keşfeder ne?
Dostluklar ansızın doğar, bazen bir küçücük nezaketle...
Sizi gönülden tebrik ederim...gönülden sevgilerle....
Allahtan rahmet dileyerek....
serapertence tarafından 7/30/2011 9:37:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
Sevgili Neşe, senin insan yanını tanıyan biri olarak canı gönülden kutluyorum. Ne güzel bir vefa örneği olmuş bu yazı. Sanatçıya Allan’dan rahmet diliyorum.
Sevgimle.
GÜLDESTE
Büyük insanlarin sessiz göc etmesi b/öyle yaraliyor böyle izler birakiyor iste
tipki bu sayfada yine bu sayfa sahibinin ahvali gibi...
sevindik
ve de üzüldük birlikte...
Cennet olsun Mekani diyorum...
sevgiler.
GÜLDESTE
Allah rahmet eylesin.
Sizi de dostluğa vefadan ötürü tebrik ederim.
Yazı da akıcıydı.
Kutlarım.
GÜLDESTE
Allah rahmet eylesin. Güzel bir paylaşım. Sanatçıyı tanımıyordum, sayesnizde tanımış oldum.
Saygılar.
GÜLDESTE
Aynur Engindeniz
Vefa örneği bir yazıydı. Adı geçen sanatçımızı ben de çok beğenirdim. Üstelik özel yaşamı nile örnek gösterilebilecekj bir sanatçıydı. Tebrik ediyorum bu güzel paylaşımın yazarını. Sevgilerimle ablacığım...
GÜLDESTE
Sanırım bugün gözümden yaşları silemeyeceğim:((
naif yüreğinize sevgilerimi yolluyorum...
Mekanları cennet olsun inş. :((
GÜLDESTE
Allah'tan rahmet diliyorum. Bir gün senin böyle bir yazıyı yazacağını hissetmişti sanırım.
Sanatçı duyarlılığı vefalı dostlukları fark ediyor.
Hayranım bu inceliğine, sevgilerimle
GÜLDESTE
Allah(C.C.) rahmet eylesin, benim de severek izlediğim bir sanatçıydı.
Vefa örneği göstermişsin arkadaşım, bu yazınız vesilesiyle, onu dualarla andık.
Tebrikler, güne gelen yazınıza, selam ve sevgilerimle.
GÜLDESTE
İyi bir sanatçı olması dışında, gerçekten çok zarif ve hoş bir bayandı.
Ben de vefatını duyduğum zaman çok üzülmüştüm. Bir de sizin sayenizde çok iyi yürekli
bir kişi olduğunu da öğrenmiş olduk. Nur içinde yatsın.
Sevgiler,
GÜLDESTE
NUR İÇİNDE YATSIN...güne düşen yazınızı tebriklerimle...
İstanbul Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü"nden mezun olan Vardar, Harold ve Maude adlı oyun ile Kenter Tiyatrosunda profesyonel oldu. Cyrano de Bergerac, Ölümü Yaşamak, Babalar ve Oğullar, Gönül Suçları, Şafak Yıldızları, Yarın Cumartesi, Kökler, Arzu Tramvayı, Nice Yıllar adlı oyunlarda rol aldı. Sanatçı, Tiyatro İstanbul'da da "Acaba Hangisi" adlı oyunda oynamıştı. Halit Refiğ"in "Hanım" ve en son Yavuz Turgul'un Gönül Yarası filmlerinde rol alan sanatçı, Çalıkuşu, Saat Sabahın Dokuzu, Kuşlu Çorap, Önce Canan, Ayı, Uğurlugiller, Hastane, Dişi Kuş, Yabancı Damat adlı televizyon dizilerinde oynamıştı.
Vardar, bir süre tedavi gördüğü akciğer kanseri nedeniyle, 27 Mayıs 2006 günü 46 yaşında öldü.
GÜLDESTE
senin gibi birine rastlamış mekanı cennet olsun....ahdı vefanı kutluyorum. dost...saygılar
GÜLDESTE
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Üstadım tebrikler dosta vefa güzel bir duygu hele birde sanatçı dost olunca unutulmazlar arasında yazınızla tekrar ruhunu şad etmek güzeldi kutladım kaleminiz vefalı yüreginiz var olsun selamlar saygılar
GÜLDESTE
mahçup bakışları, güzel sesi en güzel zamanında da her şeyi sessizce bırakıp gidişi... rahat uyusun.
GÜLDESTE
Sanatçı ruhlu insanlar bir fırtına gibi esip giderler..ve arkalarında dingin bir hava kalır. Bir kaçda eş dost selamı...
Tebrikler
kaleme
ve yüreğe..