AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-10
Bilmelisin ki aşk veya muhabbet ortak kabul etmez.bu nedenle doğru değildir ki aşık iki sevgili yada maşuk sevsin diye.zira bir kalpa iki maşuk sığmaz.ve bir kalbin kapasitesi iki maşuka (sevgiliye ) yoktur.
ما جعل الله الرجل من قلبین فی جوقه (ahzab)
Şimdi sşylesen ki bu yanlızca yaratılana insanlara özeldir ve yüc yaradana geçerli değildir , doğru olamaz ve geçersizdir.nedeni ise yüce yaradn buyurmuştur ( YOHEBBEHOM ) yani ALLAH taala bir çök yaratılana aşk ve mhhabbet besler ? cevap vererim ki aşk ve muhabbetin yakıştırılması ALLAH’A belirsizdir zira ALLAH ne yaranıp yaratnı vardır ve kimseye benzemez ve onun benzeri eşi yoktur . ve böylece muhabbet ALLAH’A yakıştırmak mumkun değildir ve kimse bu güne kadar ALLAH taalanı tanıyamamıştır ve görememiştir.zira bu tanımın imkanı yoktur. Amma muhabbetin kendisini idrak ve tanımak mümkündür.zira ALLAH taala bendesini bildikleri şuur ve bildikleri dil ile muhabbet etmiştir,ki bende onu anlaya bile bilsin diye.anlayacağın bu beyan ve idrakın içeriği yanlızca o kadar ola bilir ki ALLAH taala kendisini vasf ettirmiştir ve kendisine yakıştırmıştır.amma yine içeriği ve kalitesi belli değildir.ve böylece yukarıda dediğimiz gibi aşk yada muhabbet ortak kabul etmez ve edemez.ve bu yanlızca geçerlidir o zamana kadar ki zat-i sevmek , sevenin , sevginin tek olması halinde ve biylece muhabbet bolunmez ve bölünmek kabul etmez.amma tek değildir bilişik olursa cayizdir ki aşk ile muhabbet öeşitli biçim ve yüzlere ait olsun amma yanlızca çeşitli biçimlerde.ve eğer muhabbet kapsamına aynı kaynaktansalar ki o kaynak tek ve eşi yokyur ve bir çöğünlüğa aittir bu durumda çöğünlüğa muhabbet ve aşk aittir.ve insan bir çök maşuka ve sevgiliye aşk besleye bilir.ve eğer doğru ise ki aşk birden çök sevgili ve maşuku sevsin cayizdir ki maşuk ise bir çök aşıka sevgi göstersin.
Sevgili arkadaşım anlayacağın eğer kabul edersek bendeler yaratılmıştır ve hepsinin kaynağı bir dir yani yüce ALLAH’TIR .o zaman hepimizin sadece bir kökü vardır ve o ise ALLAH’TIR.ve böylece aşk beslenme ALLA’A illaki bizlerin anlayacağı ve göre bileceği şekilde ve verdiği duygularla mumkundur.zira bendenin şuuru ve idrakı yetmez yüce ALLAH’I tanısın.zaten tanıdığında ALLAH’TA çözülür ve fani olduğu için bakiye kavuşur .kısaca seveceğin bendeler yer yüzündekiler olursa olsun yine bir kalp bir sevgi kabul etmektedir yani bu bendelerin hepsinin yaradanı aynı ve sadece ALLAH’TIR.
10.paragıraf
Profesor.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.