- 1194 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEVSİM SONBAHAR
Bir şehir canlanıyor; mevsim sonbahar!
Yapraklar, yere yavaş ve nârin düşüyor. Sapsarı bir halı kaplıyor toprağı artık. İnceden bir rüzgâr değiyor soğuktan pembeleşmiş yanaklara. Bir rüzgâr ki gönül perdelerini aralıyor, çalınıyor kulaklara bir şarkı: Hoşgeldin sonbahar!
Söylemek için hep uygun zamanı beklediğimiz sözleri, bir çocuk fısıldıyor sevdiğimizin kulağına. Bir çocuk, boynuna attığı atkının renklerini bulmaya çalışıyor gökyüzünde. Bir çocuk, soğuğa kızmıyor gözünden yaş akıttığı için. Postacı, yağmurun kokusunu içine çekerek mektupları dağıtıyor. Mektuplar, hep yâre yazılıyor bu mevsimde. Mevsim aşk kokuyor baştan sona. Kemanlar hep duygusal sesleri taşıyor kulaklara: Mevsim sonbahar!
Sonbaharın serin nefesine dokununca, daha da tatlı oluyor denizin kenarında martılar. Cumartesi sabahlarını telaş kaplar oluyor artık. El ele gezilebilecek adresleri martılar belirliyor; ressamlar, denizi seyrediyor mütemadiyen. “Mozart’ın eserleri, hep denizler için yazılmış.” diyor bir genç. Bir ressam, Picasso’yu düşünüyor denizin kenarında. Martılar, coşku dolu çığlıklarla sesleniyor insanlara: “Sonbaharda ne kadar güzel görünüyorsunuz.” Yapraklarla birlikte resimlerin de rengi sarıya dönüyor. Ağaçların üşümüş hâlleri, etkileyemiyor kelimeleri: Mevsim sonbahar!
Karanlıklar, demlendikçe koyulaşıyor bu mevsimde. Sokakların içinde, sadece günden kalan seslerin yankısı geziniyor. Bir kız, penceresinin nemini silerek seyrediyor rüzgârın kıpırdattığı yaprakları. Karanlıklar, daha bir canlı oluyor bu mevsimde. Bir delikanlı, sevdiğinin gözlerini ısıtıyor ayazda. Başını bir duvara yaslayıp şiir yazıyor bir şâir. Şiirinde ne bir küskünlük var, ne de bir başka mevsime özlem! Sevdalar, daha tatlı yaşanmaya başlıyor yüreklerde: Mevsim sonbahar!
Limandan bir gemi gidiyor Jezabel’e doğru. Bir vapur, Maçka’ya dolanıyor ansızın. Attilâ İlhan, Pia’yı arıyor soğuk kaldırımlarda. Bir âşık, “Yağmur Kaçağı”nı doluyor diline; ne güzel seslenmiş Attilâ sonbaharda yârine:
“Elimden tut yoksa düşeceğim,
Yağmur beni götürecek yoksa beni...”
Bir şehir canlanıyor; mevsim sonbahar!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.