- 3204 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ELLERİNE SAĞLIK
“Ellerinize sağlık, Güzel olmuş.” Sözlerini duymak, duyabilmek gerçekten çok güzel bir duygudur. Erkek için de kadın için de emeğin, yorgunluğun, çilenin, çabanın sonucunda Anneciğim, sevgilim, aşkım, bir tanem, ceylanım, güzelim, kardeşim, ablacığım, teyzeciğim halacığım, emmoğlu, beyefendi, hanım efendi; “Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.” Denmesi gerekmez mi? “Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.” Demek ya da en azından, “Güzel olmuş.” Bunu demiyorsan da “Ellerine sağlık.” demek güzel bir ifadedir. Yapılan her şey güzel olmayabilir ancak emek harcanır. Harcanan emek de bir teşekkür gerektirir.
Öğle yemeğinde bir lokantaya gittim. Yakınımda da bir genç beyle bayan vardı. Yanlarında ise beş altı yaşlarında, kıvırcık, sarı saçlı bir erkek çocuğu vardı.
Yemekler yendi. Çocuk yemeğini herkesten geç bitirdi.
Annesi:
“Oğlum! İsraf etme, yemeğini bitir.” Dedi.
Çocuk:
“Tamam, anneciğim.” dedi.
Yemekler yendikten sonra çocuk istem dışı:
“Anneciğim, ellerine sağlık.” dedi.
Annesi:
“Teşekkür ederim oğlum.” Dedi. Sonra ailecek verilen nimete şükredilerek, lokantadan kalkıp gittiler.
Aslında yemek servisini yapan, hazırlayan lokantacılardı. Çocuk, ailesinin kendine vermiş olduğu güzel terbiyeyi istem dışı bir hareketle dışa yansıttı.
“Ellerine sağlık anneciği.” Diye.
Çoğumuz; annemize, eşimize veya başka birine bu güzel ve anlamlı sözleri söylemekten kaçınırız nedense. Onlara layık olan değeri vermeyiz. Nimet ellerimizden uzaklaşınca anlarız onların değerlerini. “Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.” Bu güzel sözleri söylemek çok mu zor Allah aşkına? Neden söylemiyoruz? Neden başkalarının emeğine önem vermiyoruz? Neden onları onura etmiyoruz? Neden sevdiklerimize sevgimizi göstermiyoruz?
Doğrusu da nimeti yaratana bize verene şükrettikten sonra:
“Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.” Demek değil mi?
28.07.2011
Çekerek
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
selam ve sevgiler.