.
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla ..
Vesselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekatuh ..
Mustafa Yadigar
YORUMLAR
Selamdan sonra;
"De ki: Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak aklı selim sahipleri öğüt alır." (Zümer, 39/9).
Yukarıdaki ayetin aksine demokraside 'Bilen-bilmeyen, iman-küfür, müslüman-gayr-i müslüm, iyi ve kötü hulasa herşey ve herkes aynı kefeye konur...Ayete mi inanalım, demokrasiye mi!..
Demokrasi ile Şuranın aynı şey olduğunu düşünmek ahir zaman müslüman zihniyetine has bir durumdur...Batılı gibi düşünüp, müslümanca yaşamaya çalışmak...Sizce de çeliş ki yok mu?
Söz uzar gider....Hayırla Kalın VESSELAM!...
Sayın YadigarR,
Demokrasinin İslam dışı olduğunu söylemek hangi bilgiye dayanıyor?
Kur'an'ın Toplumu yönetme konusunda söyledikleri çok açık: Hz. Peygamber'den sonraki dönem,,Şûra ve bey'at dönemidir.
Demokratik işleyişin Kur'an dilindeki karşılığı Şûra dır.
Şûra: Yönetenlerle Yönetilenlerin birbirlerini karşılıklı olarak denetlemeleridir.
Bey'at: Yönetenlerin yönetilenlerden, bir sosyal mukavele ile vekalet almasıdır.
Bunun, günümüzdeki adı DEMOKRASİ'dir.
Demokrasinin Kur'an dışı bir kavram olduğunu ifade etmek ise en hafifiyle yanıltmadır.
İyi günler dilerim.