- 5060 Okunma
- 55 Yorum
- 0 Beğeni
...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Not : Söyleşilerim kitaplaştıktan sonra tekrar aktif hale getirilecektir...
YORUMLAR
Ne yazık ki bende geç kaldım bu sayfaya...Oldukça faydalı bir söyleşi olduğu düşünüyorum ve şiir adına teşekkür ediyorum sevgili Mehtap.
Mehtap ALTAN
Teşekkürler mezarcı....
Öncelikle özür diliyorum canım.Böylesi birgüzelliğe gecikmişliğimi bağışla.
Baştan sona defa kere okudum.Üstadımızın şiire baktığı pencereden nefeslenmek büyük keyifti.
Sağol sevgili Mehtap.Teşekkür ederim bu değerli söyleyişiyi yaparak hem edebiyat adına, hem ondan feyz alacak olan biz amatör şiir yazmaya çalışanlar adına ne kadar teşekkür edilse az gelir.
Kutlarım haklı başarını ve emeğini.
Selam ve sevgilerimle.
Mehtap ALTAN
Ve sizlerin bu emeğe gösterdiği ilgi ise bana hadi dedi...
Çok değerli söyleşilerde buluşacağız inşaALLAH...
Sevgimle...
Erzurum havaalanından beni ve kızımı alarak büyük nezaket gösteren hocama bu vesile ile selam saygı ve dualarımı gönderiyorum. Onun daha sonra söylenenden daha büyük bir değer olduğunu öğrendim.. ...Kızı Hatice ile sınıf arkadaşı olan kızımın verdiği bilgilerden daha önemli olduğunu anladım bu dünyada kendimi bulduğumda...
Tanımakla onur duydum...Selamlar ve hayırlı Ramazanlar..Büşra'nın annesi..
Teşekkür ediyorum bizi bilgilendiren ve selam göndermemize sebep olan kaleme....
ESRA
Mehtap ALTAN
sevgimle...
Kim bilir ne çok istifade edildi ve edilecek bu ve diğer tüm söyleşilerinizden.. cevabı kifayetsizliğine yüklemiş bir beğeniyle
çok çok tebrik ve ayrıca teşekkür ediyorum.. o kadar ki (izinde olduğum için okumakta geç kalsam da) günün değil belki
haftanın, ayın yazısı olmalı teklifini yapmaktan da geri kalmam :)
Saygı ve baki selamlar ..
Mehtap ALTAN
ne mutlu bu paylaşımdan birşeyler alabildiyseniz...
sevgiler...
Mehtap ALTAN
teşekkürler ...
Söyleşiyi yapan, yazarın eserlerine vakıf olunca ve neler sorması gerektiğini sezince ,böyle kaliteli çalışmalar ortaya çıkıyor işte.Soruların edebi dilini beyan etmeye gerek bile görmüyorum elbette.
Mehtap ALTAN
Bilirsiniz düşünceleriniz hep başımın tacıdır...
Teşekkürler Selami Bey...
Sayın Hocam Nurullah Genç 1990-1995 yılları arasında Atatürk Ünv. Yönetim_Organizasyon dersimize girmişti(bu arada beni iki kez peş peşe bıraktı :) ) O günlerimizde hocamızın ''Tutkular Keder Oldu. '' romanı okumuştum. Ardından şiirlerini anlamaya çalışıyordum.
Bir gün hocam şiirlerinizin dili ağır değil mi diye sordum .
Yahya dedi ''Birazda siz çabalayın'' ben o gün bu gündür çabalıyorum.
Bunu niye mi ? anlattım şiir de arapça ,farsça ve osmanlıca sözleri görüp , buna feveran eden dostlara... hocanın düşüncesini aktarmak için..
Evet Yağmur'un damlası ile şiir deryasına daldık.. Ellerinize sağlık.. Yakışmış yerine...
Yahya İncik tarafından 7/30/2011 2:31:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkürler ...
Nurullah Genç sevdiğim şairlerden.Derin bkış açısıyla hep dikkatimi çekmiştir. 20'li yaşlarım da tanıdım şiirlerini.Bir dönem her mısrasının altında kalmıştım adeta.Burada bu söyleşiyi görmek öyle mutlu ettiki .Tebriklerimle sevgili Mehtap
Şanslı olduğumuzu düşünüyorum en azından kendi adıma...
Mehtap ALTAN
Zamanı çok iyi değerlendirip hiç boşa vermeyen her anı değerlendiren değerlerden o...
Ve bize bu zamanı ayırarak da büyklüğünü ayrıca gösterdi...
sevgimle...
'Yıllardır boz bulanık suları yudumladım
Bir pelikan hüznüyle yürüdüm kumsalları
Yağmur, seni bekleyen bir taş da ben olsaydım'
.
sevgiler
Mehtap ALTAN
sevgiler Aysu...
Nurullah hocamızı çok severim.. mütevaziliğyle tanıdığım en değerli kalemlerden... teşekkürler sevgili şairem güzel ve anmalı paylaşımına. her dem şiirle*
Mehtap ALTAN
Şiir öyle bir devinim ki yoluna çıkanı içine alıp ritmin, kurgunun, emeğin göğünde uçuruyor...
teşekkürler...
sorular mı daha güzeldi cevaplar mı diye sorsalar cevap veremezdim, çok güzel yararlı bir çalışma olmuş, paylaşılmsı gerek şiirin olduğu her yerde. Tebrikler canım.
Mehtap ALTAN
Ki şiire dokunan şiirin tacına emek ile yansıyan bu güzellik sizlerle daha da zenginleşti...
teşekkürler Afet ablam...
Mehtap ALTAN
Çok teşekkürler Sevgili Toynak...
Çok emek verdin ama değmiş doğrusu. Sayın Genç'e de teşekkür etmek isterim. Böyle güzel bir hanımefendiyle bu kadar güzel bir çalışma çıkması için vakit ayırdığı için. Bu nev'i çalışmalar çok önemli. Yazarlarımızın ve şairlerimizin hayattayken kıymetinin bilindiği ve tanımak, tanıtmak için yapılan bu çalışmalar ciddi önem arz ediyor. Hele de titizlikle sunuyorsa müellif bu çalışmayı tadına doyum olmuyor.
Tebrik ediyorum Sevgili Mehtap, selam ve saygımla...
Mehtap ALTAN
Evvet vakit ayırması sanata ve emeğe duyduğu saygının yansıması....
sevgiler...
sevgili Mehtap en kalbi muhabbet ve sevgimle merhaba yüreğine
kalbimle geldim ve kalbimle satırlarda gezindim huzurla
şiir her şeyden öte şuurdur diyoruz ve şair ise bir edebi mimar elbette
bu kıymetli üstadı kaleme alma cesaretini gösterdiğin için candan tebrikler bırakıp kalbinden öpüyorum adaşıım
kısa bir zaman önce geldim ve Nurullah genç üstadımızın doğup büyüdüğü köy ilçe ve şehrini akıl süzgecimden geçirmeden şwhri ıstanbula taşıdım
kokusu hala üzerimde ve ellerim hala üşümekte
o çatlak ve güneşe küs toprakların içinden bu ateş rengi kalemin ıstırabını okumak daim içimizi tufana sürükleyip bernliğimizi bize hatırlatıp biz olmayı anımsatmıştır her dem
hemşehrimiz olan ve aynı köyün ve aynı ilçenin ve şehrin insanı ve yakın bağı olan aile büyüklerimiz adına sana sonsuz şükranlarmı sunuyor başarılarının devamını diliyorum...
güne layık bir yazı ve günümüze günlerimize
saygılar ve dua ile...
Mehtap ALTAN
Ben inandım ve çoğalırken çoğaltanların sofrasında bulunuyorum...
Teşekkürler adaşım...
Sizden okuduğum ilk mülakat değil bu ama bugüne kadar yazdıklarınızın üstünde bir çalışma olmuş. Bravo
Aynı kalitenin artarak devamını getirebilmenizi dilerim.
Mehtap ALTAN
çok çok teşekkürler...
Şairler hakkında pek bilgim olmasa da Nurullah hoca ile olan röportajını keyifle okudum.Emeğine sağlık güzel insan...
Mehtap ALTAN
Teşekkürler
Mehtap ALTAN
bu tür keyifler devam edecek takit et sevgili Sema Enci...
Mehtap ALTAN
Ve sizlerin okuyarak bana verdiğiniz destek emeğin emeğe yürek sağlamasıdır...
sevgimle martıların annesi...
Teşekkür ediyorum Mehtap Hanım ve " keşke daha çok soru sorma, daha güncel sorular sorma imkânınız olsaydı " diye de hayıflanıyorum.
Nurullah Genç günümüz şiirinin, özellikle şehirli hecenin en önemli temsilcilerinden biridir. Bilgi ve birikimi, söze hükmederken kullandığı kelimelerin ve cümlelerin genişliği ve enginliği belki enm önemli vasıflarından biridir.
Zannediyorum, bu kadar usta olmasına rağmen bir şiire ayırdığı zaman bizlerin ayırdığı zamandan da oldukça fazladır.
Bu uğraşınızı ve bu türdeki uğraşları şahsen çok önemsiyorum.
Eyvallah!
Mehtap ALTAN
Daha çok soru fikri zor zira; onların yoğunluğunda bu sayıdaki sorular bile bazen kendine zor yer edinebiliyor...
Elbette soruların güncel olması konusunda olabilirdi diye düşünüyorum...
Ayrıca bu söyleşi serimin baş konuğu hep şiir hep şiir... Ben ve konuklarım şiirin tacını yükseltiyoruz sadece...
Nurullah Hocam ile söyleşi ayrı bir güzellik kattı şiirin tacına...Emeğin emek duruşu var çünkü...
Çalışmalarımın sizin tarafınızdan önemsenmesi elbettebana onur verir...
Selamlar...
Süper bir paylaşım. Çok istesek, arayıp da bulamayacağımız birçalışma olmuş. Tüm kalbim diz çöktü, tebrik ediyorum sizi. İyi ki varsınız ve takip edebiliyoruz sizi.
Mehtap ALTAN
sevgiler...
Sevgili mehtap ALTAN; henüz tam olarak içi görünmeyen kozalar olur ya, dizelerde giz yanıyla... bu muhteşem söyleşiniz tam da bu noktada araladı o giz' i, kozanın içini biraz daha netleştirerek görmemizi sağladı. Söylemleriyle dizelerinin örtüşürlüğünü -birebir- anladık, bir okur gözüyle .
Bu söyleşide öyle çok güzellikler gördüm ki...Henüz ayırdına varmadığım, tam olarak tanıyamadığım tanımlayamadığım kavramlar, tasvirler aralandı ışığınızla...Ve erincimi ifade edecek söz bulamadım, duygu ve düşüncelerimi size aktarmada... Üstelik, değerli şairin hemşehrim olduğunu öğrenmenin onurunu da yaşadım ayrıca, sayenizde.
Söyleşilerde öyle bir derinlik var ki; kültürel olsun,tarihi, toplumsal, sosyal olsun...Bir çok yaşanmışın izini görür, yeniden yaşarız satır aralarında.Kültürei yapılan bu hizmetiniz de ileri süreçlerde önemiyle daha farklı ivme kazanacak, nesile daha net anlatacak bazı şeyleri, altını çizerek.
Öncelikle sizi kutluyorum bu duyarlı, zarif ve bir o kadar da sorumluluk gerektiren söyleşiyi omuzlarınıza tatlı ve onurlu bir görev anlayışıyla yüklediğiniz, bizlerle paylaştığınız için... Ve tabii ki değerli hocamızı samimi, içtenlik dolu, net ve derin söylemlerin nakış gibi yüreğimize, ufkumuza kazınmasında doğrudan pay sahibi olduğu için teşekkür ediyor; başarılarla dolu, kalıcı , çoğaltıcı nice edebî paylaşım dileklerimle saygı ve dostluk selâmlarımı gönderiyorum buradan.
RefikaDogan/YeniEdebiAkım tarafından 7/28/2011 12:20:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
RefikaDogan/YeniEdebiAkım tarafından 7/28/2011 12:24:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
hizmet edebiyata hizmet şiire hizmet bize...
sevgiler...
o kadar keyifliydi ki:)
ablam sen harikasın..
tüm kitapları mevcut olan bir yazarla senin söyleşinin karşıma çıkması çok hoş..
ben de, aynen yazdığın gibi onu okurken Necip Fazıl kokusu almışımdır hep..
çok değerli bir paylaşımdı..
sevgim güzel yüreğine:)
Mehtap ALTAN
sevgimle güzellik...
Değerli paylaşımın için teşekkürler şair
Bir gün; harcadığın bu emeklerinin karşılığını alırsın inşallah
Sevgiyle
Mehtap ALTAN
Çok teşekkürler sevgili Cömert Yılmaz...
Sevgili Mehtap Hanım, bu emek için öncelikle çok teşekkür ederim. Aslında bunu yapmakla önemli bir eksikliği de gidermiş oldunuz. Genel için böyle olmakla birlik, benim için özel yanlarıda olan bir fırsatta yaratmış oldunuz ki bunun içinde ayrıca teşekkür ederim...
Yıl sanırım 1986 olmalı. Erzurum'un bir ilçesinde, bir anlamda bir ücrada ziratçı olarak mesleğimi sürdürürken, biryandanda şiir hevesimi kitap aşkıyla birlik yürütmeye çalışıyordum; şiirlerimi de yakın dostlarımla paylaşıyordum. Bir arkadaşım Atatürk üniversitesinde bir şair olduğunu ve onu yoncalık semtinde bir kahvehanede bulup konuşabileceğimi salık verdi. Hiç ara vermden, ertesi gündü sanırım kalkıp gittim ve Sayın Nurullah GENÇ'i tavla oyunun başında buldum. Baktım yaşlarımız dek gibiydi, fazlada durumu abartmadan, görüşmek için geldiğimi söyledim. Belki o anki oyunun hazzından, belki zaman darlığından
, sonradan da sormadım ama, bir başka zaman görüşsek diye beni cevapladı. Tabi ki bundan hoşnut olmadım. Nedeni kırılmış olmam değil, nedensizlikti aslında. Verilen cevaba bir küçük neden daha eklese belki daha hoş duygularla ayrılmış olacaktım. Bu durumun bende kötümser bir intiba bıraktığını söylemeliğim. Bana da bir faydası oldu; benimle görüşmek isteyenlere bu demden sonra hep ayrıntılı cevaplar vermek mecburiyeti hissettim. Birincilik aldığı ilk yarışmasınada şiirimi hazırlamış, bir talihsizlik sonucu katılamamıştım.
Yıllar sonra, sanırım 1997 yılıydı. Trabzon Akçaabatta bir şiir gecesine ben de davet edilmiştim. Orada Nurullah GENÇ'le birlik Bahattin KARAKOÇ ve birçok isimde vardı. Orada daha yakın temasta bulununca, o eski hoşnutsuzluğumun bir nebze kırıldığına da şahit oldum. Kendisine sormadım ama, farklı anlamlar yükleyerek rahatlamaya çalıştım. Sonra resimler filan çektirtik; yemek, çay derken iyi intibalarımın da yolu açılmış oldu. Tabi ki böyledir diye kendisini okumaktan asla vazgeçmedim. Geldiği iklimi biliyordum; dolayısıyla diğer yazar ve şairleri anlamamdan daha kolaydı onu anlamam.
Türk şiirinde kalıcı bir yer edindiğine inanıyorum. Bir şair için sanırım önemli olanda budur. O bunu hakkıyla başarmıştır.
Sevgili Hocama'a bir ömür başarı ve güzellşikler diliyorum. Yeni fikirleri içinde ayrıca müteşekkirim...
Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 7/28/2011 2:12:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Ki Sayın Nurullah Genç' i yağtığım bu söyleşi sayesinde birazcık da olsa tanıma şerefine nail oldum...
Ve dedim ki iyi ki çıktım bu yola...
teşekkürler efendim...
Sevgili Mehtap heyecanına değmiş. Gerçekten ilk defa söyleşi yaptığın şairin cevapları senin sorularını bastırdı. Sayın Genç, senin şiir gibi sorularına dolu dolu cevaplar vermiş. İşte gerçek sanatçı ve halk insanı demek geldi içimden. Kelimelerin her biri özenle seçilmiş. Seninle bir kez daha gurur duydum. İşine gönlünü de katan sevgili arkadaşım. Yolun açık senin evvelallah.
Kutluyorum.
Gururum benim...
Aynur Engindeniz tarafından 7/28/2011 1:25:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Gururun olmaya devam edeceğim huzurum...
Aynur Engindeniz
N.Genç: İnsanlığın batıldaki kuytusuna düşen ateş. Ne kadar güzel ifade etmişsiniz. Ama bir şeyi unutmamakta fayda var. Şiir bazen de batılın ufkundan insanlığın kuytusuna hatta merkezine düşen bir ateşe dönüşebilir. Çünkü iki vadisi vardır. Birisinde şairler şaşkın şaşkın dolaşırlar ve ne için yazdıklarının evrensel ve ilahi bilincinin dışında, kötülüklerle iç içe yaşayarak yazarlar. İşte burada şiir insanlığın merkezine düşen ateşe dönüşür şiir. Diğer vadide ise inandıkları için ve güzel ameller işledikleri için yazan şairler vardır. Onlar yazdıklarıyla da hakkı ve sabrı tavsiye ederler. Onların şiiridir batılın kuytusuna ya da merkezine düşen şiddetli bir ateş olur. Toplumun aynasında bir ince saz olması da bundandır. Acılarını ve sevinçlerini, iyi yanlarını ve kötü yanlarını dolaylı bir biçimde dile getirebilir. Aşkları terennüm eder. Ve tüm hayatı.
Benim görevim ikinci vadide olmaktır kısacası. Birinci vadide olmayı asla istemem.
Saygıdeğer Mehtap hocam, çok güzel bir çalışma, bu güzel söyleşi sayesinde bir üstadı tanıma imkanım oldu
Daim saygılarımla.....
şiir kitaplarının neredeyse hepsine sahip olduğum bir şairdir N.Genç
ve içimdeki şiir aşkını perçinleyen, bilmediğim denizlere yelken açmamda ki ilk etken
"sende şiir kumaşı var" diyerek beni yönlendiren
vs...
payımıza düşeni alabilirsek ne mutlu bize
teşekkürler kıymetli insan
söyleşilerin daim olsun edebiyat adına
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim....
ne kadar kıymetli bir söyleşi anlatamam
ne kadar süprizlerle dolusun sevgili Mehtap
böyle güzel bir diyaloğu bizlere sunduğun için öncelikle teşekkür ederim kendi adıma
büyük ustalardan dinleyecek ve öğrenecek ne çok şeyimiz var değil mi?
Balzac örneğini gülümseyerek okudum, çok keyifliydi..
nicelerine inşllh, varolasın daima..
sevgiyle..
Mehtap ALTAN
Süprizlerim inşaallah devam edecek ...
Silzere bu çalışmalarımla birşeyler katabiliyorsam ne mutlu ki bu söyleşim kesinlikle sofradan tam doyarak kalkmak gibi bir şeydi...
sevgimle...
Nurullah Genç sıkı sıkıya hayranı olduğum değerli bir şairdir
kişiliğiyle örnek teşkil eden mütevazi bir insandır
Nurullah Genç ile şiir üzerine fevkalade güzel bir söyleşi gerçekleştirmiş Mehtap Hanım
bu söyleşi şiir yazmaya yeni başlayan benim ve bizler için son derece öğretici ve aydınlatıcı olmuştur
şair hakikaten geliştikçe şiir şairin dilinde boy atar " çok önemli bir noktaya parmak basılmış"
tabii ki soruları şaire yönelten Mehtap Hanımefendinin sayesinde dikkatlerimiz bu yöne çevrilmiştir
eminim şiir ülkesine emekleyerek yürüyen bizlerin ufkunu genişletip yolunu aydınlatacaktır...
şiire olan sevdanız bizi de heyecanlandırıyor sevgili Mehtap hanım
zira siz yazdıkça okuttukça bizler de nemalanıyoruz. SAYGIYLA EFENDİM
Mehtap ALTAN
ben çok şey aldım çok...
teşekkürler...
Yağmur ile tarihe bir de ben imza atmış olayım diyen ve nice şiirlerinde de aynı ufku yaşayan bir şairi, düşünen insanı buralara taşımanız ve bizle paylaşmanız çok güzel ablacım...
Kimi şiir uğruna,
kimi aşk uğruna,
kimi aş uğruna,
kimi yurt uğruna,
kimi can uğruna çile çeker bu dünya da..
En hayırlı çilekeşlerden olmak ve olmanız dileğiyle daim/ hürmetle..
Mehtap ALTAN
teşekkürler çokca...