Kefaller ve Ben=Deprem...
Bugün Bayrmoğlunda bir lazhacık huzur bulduğum denizin tadını çıkarmak için,keyifle evden çıktım,hava müthiş sıcaktı.Kendimi denizin serin sularına bıraktım.Derin denizde yüzmek en büyük tutkum olduğu için,kıyıdan epeyce açıldım.Ama denizde bir gariplik vardı.Binlerce su kabarcıkları vardı.
Sonra gözüm sürü haline milyonlarca kefal sürüsüne takıldı.Ve ben onların ortasındaydım.Bazıları vücuduma değerek kaçıştılar.Ben bir anda panik oldum.Geri dönmek istedim.Sonra düşündüm hep merak etmişimdir,denizin dibini incelesem ve balık sürüsü ile karşılaşsam ne yapardım.Şimdi karşımdaydı beynelminel bir geçiş sergiliyorlardı...Muhteşemdiler...sırayı bozmadan ritimli bir şekilde dalıp çıkıyorlardı.Vakur duruşu ile birbirine karışmayan denizin meşru boşluğuna doğru...Ben,deniz,kefaller,güneşin kızıl cünbüşünde kundaklanmış bedenlerimizde,yosun kokusu idi
ciğerlerimize çektiğimiz...Hoyratça açılmak,doludizgin ruhumun anadralin salgısını arttırmıştı.Hücrelerimin enzimlerinde dolaşan,akvaryumdaki balıkların içbükey yansımalarıydı...Sonra beni bir düşünce aldı,deniz suyu da çok sıcaktı..hızla sahile yüzdüm.Bu arada dubanın üzerinde oturanlara durumu anlattım,acaba deprem olabilir mi?diye de sordum.Herkes birşey söyledi.Ben sahile çıktım,havluma kurulanırken müthiş dalgalar sandalye,masa,terlik,ayakkabı ne varsa sürüklemeye başladı.Birisi denizaltı geçiyor dedi.Deniz altı geçtiğinde böyle dalga olmadığını biliyordum.Hayırr deprem oluyor dedim.Yanımdakiler telefonlarına sarıldılar,evet deprem olmuştu...5.3büklğünde..dev dalgalar beni öylesine korkuttu ki;Daha büyük bir depremde tusunami kaçınılmaz bence...
Allahım İstanbul’u,insanlarımızı tabi ki kefallerimizi korusun.Daha sonra denizin durumu içler acısıydı,bir yosun ve enkaz tarlası gibiydi...Ben kefalleri çok merak ettim,yosunlara rağmen tekrar denizi kulaçladım.Derinlerde tek tük kefaller vardı.Nereye gitmişlerdi?Halen meraktayım.Deprem uzmanı değilim ama deniz suyu sıcaksa ve balıklar kıyıya yakın,sürü halinde denizin üzerindelerse hemen tedbir alın bence...saygılarım ile güzel günlere inşallah...
Ferda Özsoy
YORUMLAR
Allah korusun tekrarından
derler ki; hayvanlar depremi bilirler, daha erken hissederler yer ahreketlerini
hatırlıyorum o depremle dans ettiğimiz kimimizin kurtulup kimimizin kurtulamadığı yıllar Allahım tekrarından korusun ve hırsızlara fırsat vermesin ki binaların malzemelerinden çalmasınlar /hayır deneytime dair güvenim sizlere ömür de
selam ve saygımla
Ferda,ca
Allah istanbulu ve tüm Türkiyemizi deprem felaketinden korusun teşekkürler Ferda hanım...