Elazığ Harput gezisi
GünLerden Pazar. Daha Biletimiz Kesilmemiş Yolculuk İçin.. Öylesine hevesli ,öylesine sevecen bir uyanısla ilk önce ben ve 3 arkadasıma bilet almak istasyonuna gittim. Fakat trenin aksam saatlerinde gidebileceğini Öğrendim. Üzüldüm belkide yüzümde Cocuk kırıklığı, Fakat Alternatif olarak Otobus Vardı. acilen arkadaslarla Bulusup 4 kişilik yer ayırtıp saat 10 sularında yola cıktık. Malatya’dan Elazığ’a olacaktı yolculuktu.Pek Uzak olmasa da Kardes şehrimizdir. araba ilerlerken içimizde ki apayrı bir heyecan yağmuru damlıyordu yüreklere, Yaklasık 1.5 saat süren Yolculuğun ardından. sonunda Aktarmalı da olsa Elazığ Gazi mah.geldik. biraz Çekingen ve utangaç tavırlarla Etrafa Bakınsakta ilk olarak Soluğu Bir Lokanta Da aldık , yemekler Yendi Buz Gibi Ayran da İçildi "Karın Doydu" Cok şükür. Geziyoruz Geziyoruz, Fakat Sanki Aynı güzergahta ilerliyormus Gibi gelsede Mekan Farklı insanlar Farklı, İlginc tabelalar, yolda satılan Tespihler ,kolyeler.. Çesmeler Apayrı Güzel.. Vaktimiz Dar Olduğundan Biraz Gezindikten Fotograflar Çektikten sonra Meshur Harput ilçesini Görme İsteğide Bi hayli artmıstı. Otobus bileti 70 kuruş gidiş -dönüş Biletlerini aldık vve Bindik otobuse ,Yer kalmadığından ayakta yolculuk yapıyoruz.en güzelide bu insanlların Tavırları ,gençlerinin Kültürü,Cevre Yapısı ... Herseyi Gözlemledim.. Henüz Pek Bozukluğa Ugramasa da doğal olarak Değişimler var. Genc Kızları ,erkekleri bambaska tavırlarda... nyse lafı uzatmadan otobus yolcuğunu bitirelim ve duraktan İlerde eski ve ufacık bir şerit üzerine kurulmus olan harput çarsısı , ayakkabıcılar,kalaycılar, antika eşyalar.. yıkık evler, tamir edilen duvarlar vs.ve derken Harput Kalesi ve Önünde Dikili olan Şanlı Türk Bayrağı Göründü. vs Ona Doğru yürüyen Genç Çifler, Genc Kızlar ve Biz .. Herkes te ayrı bir Heyecan.. yürürken harput kelesine geldik Yukarı çıkmak İçin merdiven Değil Zikzaklı topraktan kuru bir yol .. Çıktık Yukarı ve Görünümü Müthis bir manzara.. Elazığ ve Manzara İle Zamanı Ölümsüzlestirmek için Fotoğraflar Çekindik.. Oradan Aşağı İnip Meryem Ana Türbesini de Görmek istedik. Yılan gibi Uzanan yolda ilerledik,ilerledik.. Geldik Gelmesine de Meryem ana Türbeside Ne Bir kapı ne de Bir aralık sadece küçücük bir delikten Başka İBrşey yok.. Oraya bakmak için de Görmeye Gelen kadın-kız Topluluğunda Mecburen beklemek zorundaydık. Alllahtan kli kadınlardan biri Durumu anladı da İzin verdi Cıkıp gittiler bzde Aramızda Sıra ile o küçük delikten içeri baktık. görünen Tek şey yere serili bir halı ve Sandalye ve bir koltuk....Etrafından Girilmesi mümkün olmayan Bir yerde Uçurumun ta dibinde yapılısının düşünülmesi bile oldukca Güç.. Devamı için mesaj atın simdilik yoruldum yazmaktan..
YORUMLAR
harput gerçekten çok güzel bi yer. gezilecek görülülecek çok yeri var