- 1557 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR İNSANLIK ÖLÜYOR
Bir varmış bir yokmuş ile başlamayacağım. Hakikaten bir var iken bir yok olan geçmişi yaşayan insanlara atalarımıza ayrı bir sevgim var. Mesajlarına ise ayrı bir saygım var. Şapka çıkarılacak hatta önünde eğilecek cinsten. Neden mi gelin hep beraber bu atasözleri ve deyimleri inceleyelim. Hatta sizin ve benim geçmişimiz değil müsaade ederseniz atalarımızın geçmişi ve bize bıraktığı yazılı öz geçmişlerini inceleyelim. Öz diyince her seferinde tabelalarda öz deniz, öz hayat, öz Fırat v.b.İbareleri vardır. Hep tartışılır. Hangisi öz hangisi üvey. Bence hepsi özdür bilinirse.
Şimdi bu sözler yaşantımıza ayrıca yaşayacaklarımıza hatta geleceğimizi yönlendirip yönlendirmediğine bakacağız. Yorum ve soru sorular herkesin kendine aittir. Biz yazdık geçti gitti. Yorum yapanlar bizle değil geçmişi yaşayan atalarımızla yapsın da görelim.
Söz bir… Söz bilmem kaç. ?
Sizlere yemin ediyorum hiçbir alıntı yapmadan son bir saatte aklıma gelenler.
Sonu kaçta biter ben saymıyorum siz sayın.
— Geçmiş ile yaşayanlar hiçbir zaman geleceği yaşayamazlar.
— Laf ağızdan çıktıktan sonra gem vurulmaz çok dikkatli olmak gerekir.
— Kırk sefer düşün bir sefer söyle.
— Hayatta her zaman bir artı bir eksi vardır. Terazisi hiçbir zaman şaşmaz.
— Geçmişte yaptığın hatalar geleceğin teminatını zora sokar.
— Geçmişte yediğin hurmalar her yerini tırmalar.
— Bin tane cahil dostum olacağına bir tane tahsilli düşmanım olsun yeter.
— Geçmişine sahip çıkamayan geleceğine hiç mi hiç sahip çıkamaz.
— Geçmişin bedeli hiçbir zaman gelecekle ödenmez.
— Borcu yaşamak borcu sevmek hiçbir zaman gelecekten alacağınız var demek değildir.
— Geçmişine ne kadar saygı gösterirsen o kadar geleceğinde saygı görürsün.
— İnsanlar doğduktan sonra geleceği ile değil geçmişi ile yaşar.
— İnsan doğduktan sonra geleceği değil geçmişi ile saygı görür.
— Gelecekteki insanlar her zaman bizim geçmişimiz olacaktır.
— Saygı ve sevgi istenmez hak edilir ve kazanılır.
— Sevginin saygının bir bedeli olsaydı kimler neler harcardı bilir misiniz?
— Sevgi aşk para ile maddiyatla alınamaz alınsaydı ölçülseydi paha biçilmezdi.
— Dönüşü olmayan yola girme.
— Her karanlığın bir aydınlığı her aydınlığın bir karanlığı vardır.
— Bu günün kötüsü yarının iyisi yarının iyisi bu günün kötüsü hiç mi hiç değildir.
— Her kara günün bir ak günü muhakkak vardır. Karamsar olmamak gerekir.
— Siz nasılsanız karşınızdakini de öyle bilin.
— Hayatta her zaman aldatmak isteyen her zaman aldanır.
— Hayatı boyunca aldatan bir gün aldanır.
— Hayatta herkes ektiğini ettiğini biçer
— Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.
— İyi mükemmel dost arayan her zaman dostsuz kalır.
— Şu hayat nelere bedeldir. Yaşayamayanlar bilir ve diler ister.
— Şu hayat nelere bedeldir. Yaşayanlar bilmez ve istemez.
— Ak akçe kara gün içindir.
— Sakla samanı gelir zamanı.
— Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az.
— Gelene gel gidene git demem.
— Sarma sarı gül sarsaydı kırmızı güle ne gerek vardı.
— Maddiyat yaşanmayınca maneviyatın ölçüsü bilinmezdi.
— Maneviyat yaşanırken maddiyata maddiyat yaşanırken maneviyata dönülemez.
— Bir kötünün yedi mahalleye zararı varmış.
— Hakkı aramak hakkaniyeti korumak hakkı vermek hak yememek gibidir.
— Sana taş atana hiçbir zaman taş atma ekmek at ki sussun.
— Sen tok yatarken komşunun aç yatmasına gönlün razı oluyor mu?
— Kötü kelam, Kötü söz sahibine aittir.
— Sevgiler paylaşıldıkça çoğalır. Acılar paylaşıldıkça azalır.
— BU ÖMÜR ÇOK KISA NEYİ PAYLAŞAMIYORUZ.
— ÖBÜR TARAFA KİM NE GÖTÜRMÜŞ.
— NEYİ NEDEN? NASIL? NİÇİN? PAYLAŞAMIYORUZ.
— HER ŞEYDE HER ZAMAN HER ŞEKİLDE KENDİNE DAHİ NEDEN? NİÇİN? NASIL? SORUSUNU HER YAPTIĞINIZ HAREKETTE BİR SORUN.
NE CEVAP ALACAKSINIZ… !
Aklıma gelenler bir saatte bunlardı sizin aklınıza gelen şunlarda vardı dediklerinizi sıralayın ve geçmişinize atalarınıza cevap verin ve eleştirin sıkıysa. Benim gibi garibanı bir yazarı eleştirirsiniz. Siz kendinizi ve geçmişinizi eleştirinde görelim. Hadi geç kalmayın karar zamanı. Yinede bir eleştiri biçimi bulunur. Kendini haklı çıkarma pozisyonu yaratılır. Bir şeyi göz ardı etmemek gerekir. Ama… ! … ?
(Söyleyenlerde ne güzel söylemiş.) (Atalarımız hakikaten hep iyi söylüyormuş değil mi?)
Şimdi konumuza dönelim. İNSANLIK ÖLÜYOR. İnsanlık nereye gidiyor. Kime ne kar sağlıyor. Kimler getirim peşinde koşuyor. Bu dünyada yaşayan insanların cebi ve gözü ne şekilde doluyor. Kimler bu hayatı iyi, kötü, acı, tatlı yaşıyor. Kimler kimleri karalıyor. Kimler kaderci oluyor. Varın siz hayal edin. Ben söylenen sözleri açıklamayacağım. Zaten cümle ve kelimeler açık ve seçiktir.
Yalnız tek bir düşünce ve fikrim var. Gittikçe insanlık ölüyor. Tabiat dünya acısını ve kirlenmişliğin sızısını zorla alıyor. Benden aldıklarınızı verin diyor. Kirlettiğiniz bu dünyayı temizleyin temizlemez iseniz ben kendi kendime temizleyeceğim diyor. Hep bir şey uyarı ikaz niteliğinde ama yaşamda aksine sen ne dersen de der gibi yaşanıyor. Atalara inat. Dünyaya inat. İnsanlığa inat. Yaşananlar ve acılara inat. Geçmişe inat. Geleceğe inat. Birazcık sevgi mutluluk esirgeniyor. Yaşananlar süreli ve geçici sonsuzluk ilelebet yaşanacak. İnanca saygı göstermek inanmak serbesttir. Düşüncelere saygı göstermek inanmak yine serbesttir. Hiçbir şekilde gem vurulmamıştır. Ne yaparsan yap ne söylersen söyle. Kabul ve kabul edilir. Peki böyle bir hürriyette neden geçmişimize kulak vermeyiz. Neden bildiğimizi okuruz. Neden milyarlarca bu güzel dünyayı kirletiriz. Halen ben anlam veremiyorum.
Bu kirletmeyi ne olur bireysel düşünmeyin. Genel düşünün.
- Ailece
(Kendiniz, Eşinizin, Çocuklarınızın ailesi ve gelecekteki aileleriniz olarak düşünün.)
- Kardeşçe
(Kendinizin, Eşinizin, Çocuklarınızın kardeşlerin ve gelecekteki kardeşlerinizi düşünün.)
- Çevrece
(Kendinizin, Eşinizin, Çocuklarınızın ve gelecekteki kardeşlerinizin çevresini düşünün.)
- İnsanlık.
(Kendinizin, Geçmişinizin, Geleceğiniz çocuklarınızın. Kardeşlerinizin ve gelecektekilerin)
İnsanlığı, Kardeşliği, Çevreciliğini düşünün birazcık düşünün. Maddiyatla her şeyin çözülmediğini halen anlamadınız mı? Birazda olsa yardımlaşmayı halen düşünmüyor musunuz? Hep ben yaptım hep ben bir adım geldim demekte ne oluyor. İnsanlar kendini tanrımı zannediyor. Bir küçücük yaratık yaratmak Sanki kendisi yaratmış gibi bir vesile bir aracı olmakla ve bakmakla acaba soruyorum. Almadan mı veriyorum diyor. Neden bu düşünce içine giriyorsun diyorum.
Her halde geçmişteki sözler. Geçmişte yaşananlar. Geçmişten gelen yorumlar. Geçmişte yapılan hatalar. Geçmişteki iyi günler. Geçmişteki kötü günler. Geçmişteki acılar. Geçmişteki Güzel yaşantılar. Hatta geçmişte kalacak olan bu yazılar.
Sizlere bir yorum yapmayı sağladı mı? Bu günden sonra bu yazıdan sonra iyi düşünmeyi iyi yaşamayı sağlayacak mı? Benim bu yazımdaki başlıktaki gibi geleceği kimse bilmediğine göre İNSANLIK ÖLÜYORMU. Yoksa biz mi yanlış düşünüyoruz. İnanınki ben yanlış düşünmeyi ve hatalı olmayı eleştirilmeyi gelecekte hadi ya bu da boş söylemiş denmeyi çok mu çok istiyorum. Biz öldürdük. Biz haklı çıkmayalım. Hissi duyguları bırakın. Yaşayın. Yaşatın. Ne pahasına olursa olsun kendiniz yaşayın ve yaşatın. Değer verilse de verilmese de yaşatın. Ne olur sizler bizim azda olsa yaşadığımız yaşatamadığımız ve gelecekten korktuğumuz İNSANLIK ÖLÜYORMU dediğimiz bu yarı baygın kendinden geçmiş insanlığı yaşatın. Yaşatın. Yaşatın. Aralık 2008