anka kuşunu babası IV
Uzun bir tatiden dönen Anka kuşunun babasını kuşlar çok merak etmişti..Heyacanlıydılar..Uzun geçen ayrılıklarda herkesin duyduğu kuşkuları yok olup silinmişti gördüklerinde o’nu.Hep beraber kanat çırparak belirttiler sevgilerini.Kuşkularının yanında Anka kuşunun babasının, bu uzun tatilde görüp ,yaşayıp ,düşünüp olgunllaştırdığı ne fikirleri vardı kimbilir diye hepsi içten içten düşünüyor, ama birbirlerine söylemiyorlardı bunu.
Anka kuşunun babası ,yamacın yüksek bir ağacının alçak bir dalına konmuştu..Maksadı hem tüm kuşları görebilmek, hemde onların içinde hissettirmekti kendini.Bu sefer diğer toplantılardan daha çok kuş gelmiş diye tespitledi Anka kuşunun babası..
Sevgili dostlar, diyerek başladı konuşmaya..Çok çok uzak ülkelere, bilmediğim yerlere ve o ana kadar öğrenmediğim ne çook bilgiler edindim inanamazsınız..Kuşların hepsi oldukları dalda ayaklarını değiştire değiştire heyecanlarını saklamağa çalışıyorlardı..Kimbilir bilmedikleri ne çok şeyi öğreneceklerdi Anka kuşunun babasından..
Sevgili doslarım, diye tekrarladı hitabını Anka kuşunun babası..Çok şeyler gördüm öğrendim ve sizler için notlar tututum unuturum diye..Bir kere ne kadar anlatırsam anlatayın sizlere ,söyleyeceklerim her zamna eksik kalacaktır.. Yinede pek çoğunuz anlatılacak yeni yeni bilgiler ve bu bilgilerden çıkaracağınız neticeler ve sorunların hallinde, bilginin ne denli gerekliliği olduğunu kavrayacaksınız..Bu gezintimde anladığım en önemli şey; Bilginin bilgeliğe yetmediğidir..Sadece öğrenilen bilgi hiç bir şey ifade etmiyor yaşamda..Bir kenarda duran gübre, bir ağacın altına dökülmedikçe yararsız bir şey katagorisine giriveriyor. Şunu da öğrendim ki ; Sadece bilmenin bilgeliğe yetmediği gibi, bilgisiz bilgeliğin şarlatanlıkta öteye geçemediğidir..Bigilerin sürekliliğini ve değişkenliğini de kavradım ..Sonsuz doğruların kabüllenilmesinin ,sonsuz yanlışlara vardığını gördüm..Özelikle bilgeliğin kesin bilgilerin kesinkes ifadesiyle olamayacağını,öğrenilenlerin işe yarar şekle sokulmadıkça da gereksizleşmelerinin mukadder olduğunu gördüm..
Sevgili dostlar diyerek, soluklandı Anka kuşunun babası..Kuşlar aralarında tartışmaya başlamışlardı bile fısıl fısıl..Sevgili dostlar..Bilgelik geçmişin ve geçmişte yaşanıp öğrenilenlerin an’la ve gelecekle yoğrulması , varılan neticelerin ne dünle ne de yarınla ne anla o an belki de kabul görülemeyecek yepyeni fikirlerin oluşturabilendir ..Dedi..
Tabii ki bu söylediklerimi tartışmalısınız aranızda ve belki hatta muhtemelen sizlerden yepyeni fikirler dönecektir benim düşünemediğim , farketmediğim ,diyerek müsade istedi kuşlardan.. Çok yordu bu seyehat Beni ..Dedi Anka kuşunun babası..Dinlenip düşünmeliyim, diyerek uçtu kendi yuvasına..
Kuşlar, konuşa tartışa, uçtular yuvalarına doğru..Gece ormanda yorgun bir huzur doğdu.
Münir..
26/07/2011
Buca.
;