BAZILARI DÜNYADA CENNETİ YAŞIYOR
Bazı insanlar var ki;dünyada cenneti yaşıyorlar.İki hafta oluyor; sevdiğim yeğenlerimle yazlıkta akraba ziyareti yaptık. Güzel sitelerden biriydi.Sevindiler görünce...Misafirleri varmış; güzeldi sohbet.Zaman akıp geçmişti.
Geceler uzun deyip; yine yeğenlerimden birini daha görelim dedik.Evlerini geçen yıl almışlardı.İlk kez gidecektik.Gecenin onunda çıktık yola.Birçok siteler arasında dolaşıp gidiyoruz.Buralar ayrı bir şehir olmuş.
Bir zamanlar şeftali ve domates bahçeleriydi; yemyeşil. Oysa şimdi taş yığınına bırakmış doğayı.Loş ışıklar içinde girdik siteye.Adını bile sormak gelmedi aklıma.Gecenin gizemi vurmuş çimenlerin üzerinde yürüdük.Kocaman nir havuz karşıladı bizi.Sessiz ve sakince duruyor.Etrafının ışıkları.yıldızlar yansımıştı havuza.Mavi sularda nasıl güzeldi anlatılmaz.
Etrafını çimler süslemiş yeşilce...Ve sıralı evler .Sessizlik karışmıştı geceye.
Oturduk havuza yakın. Uzunca seyrettim bu gizemli güzelliği. Kimseler görünmüyor;
herkes çekilmiş köşesine. Sanki geceyi ürkütmek istemiyor gibi.
"Hiç çocuk yok mu burada?" dedim.
"Çok halam; çok" dedi. Ama nerde? işte burası böyle ne gürültü ne bir ses vardı.Hayran kaldım sakinliğine.
"İlerde bak; deniz görünüyor"dediler.
Kalkıp bakmadım bile; havuz var ya ne gerek vardı denize.Öyle muhteşem ki...
"Nasıl girilir buna?"
Şöyle evin içine baktım. Dedim ya bazı insanlar dünyada yaşıyor cenneti.Uzunca oturduk;güzeldi sohbet. Hep sessizce konuştuk; ürkütmeden geceyi.
Artık gitmek zamanı gelmişti. Vedalaşıp koyulduk yola.Düşledim bizim kaldığımız siteyi,Arada okadar fark vardı ki...
"Ah!" dedim. "Biz köyde yaşıyoruz . Tavuğumuz, ineğimiz eksik.Evet burası da site ama yokki köyden farkı.Bahçelerde çiçek yerine ; patlıcan,biber ,domates,salatalık.Üstelik bakımsız yollarıve zaman tanımayan çocuklar.Kimi top oynuyor,kimi bisiklet biniyor.Neyazık ki hepsi biraz saygısız. uyuyan mı; dinlenen var mı düşünmeden.Söylesen dinleyen yok.Bir de balkonlarda okey sesleri...İşte burası da bizim site. "
"Ah!" dedim. Nerde cennette yaşayanlar? Nerede biz...? Eh buna da şükür".Bir zamanda olsa kaldık.Ya hiç gitmeyenleri düşleyip şükürler ettim Rabbi me.
AYŞE KARAN
YORUMLAR
Sevgili kardeşim burası imtihan salonu, ama bazı insanlar için çok rahat bir hayat ahiret hayatını top yekün yok edebiliyor.. Çünki aç kalmamış, yada sıkıntı yaşamamış, acıma duygusu yok oluyor buda kötü buda zor çeken bilir çekenin halini...Sevgiler arkadaşıma
AYSE 09
halimize çok şükür ediyorum hesapsız tabiki biz rahat ve huzur içinde olursak belki rabbimi unuturuz o kendini unutturmuyor canım sevdiği kullarına
evet zor koşullarda geçen bir ömür yalnız zorda olnı anlaya bilir
sevgimlesin her daim ve dualarımla
rabbim gönlüne göre ve hayırlısını versin biz istiyoruz ama hangisi bizim için hayırlı bilmiyoruz
ÇOK ÇOK GÜZELDİ CAN AYŞEM .EVET NE YAZIK Kİ HERYER TAŞ YIĞINI OLDU BAĞLAR BAHÇELER SATILDI HEP SİTELER YAPILDI.
BİLİRİM ORALARI BOSTANLAR ŞEFTALİ AĞAÇLARI BÖRÜLCE DOMATES TARLALARI VARDI BİR ZAMANLAR GİTTİĞİMDE TANIYAMADIM. NEYAZIK Kİ HEPSİ YOKOLMUŞ. TOZUYLA ÇAMURUYLA OYNAYAN ÇOCUKLARIYLA DAHA DOĞAL DAHA GÜZELDİ SANKİ.BU İÇTEN GÜZEL YAZINI YÜREKTEN KUTLUYORUM SEVGİMLESİN BİRTANEM
GÜLDESTE tarafından 7/26/2011 11:30:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
AYSE 09
tabiki eski halinide biliyorum
acı ama gerçek hepsi
sevgimlesin
farklı dünyalar gibi gelir insana tatil köylerini görsen canım o site sana daha da şahane gelir gözüne ..şükür ediyoruz yaşadıkaımıza dahada aşağıda olanlar var diye doğru olanı bu canım sevgilerimle...güzeldi her zamanki gibi..
AYSE 09
sevgilerimlesin bitanesi
AYSE 09
napdin ablam sen yaa..3 sene olmu$ gidememi$im Vatana,ne tatily apdik nede dinlendik..offff dedirtti valal havuzu bi ara görür gibi oldum..ha$amami geyip atalyim dedim ama sana ayip olur diye sessizce hakim oldum elime ayagima:)) valla cok güzel anlatmi$siniz..bizde sizin gibi bir yerdeyiz..ah ablam ahh icip icip zivandan cikanimi aran,ambulansin sesi hec kesilmez,polisler habire aryiorlar anam bu neee? sanki cehennemin dibinde oturuyoruz..mutfagimin cami duvara bakiyo:( mapushane gibi..buzlu kocaman cami vardi..dedim disariyi görmem lagzim bunee? gözüm kör gibi bakiyo cama:)) ve degi$di..degi$ince eltim dediki,KIZ SAKAT DUVAR iCiNMi okadar para verip degisdin cami?..bende dedim karanlikda kalmakdansa duvara bakip ta$ saymayi tercih ederim dedim..hemide yagmuruny agdigini rüzgarin esdigini ku$larin ucdugunu görebilirsem ne mutlu bana..yani anlayacan ablacim insan ya$adigi yerin pisikolojisine kapiliyor..tatily eri malum millet ayak uydurmu$ harmoni yapmi$lar..in$allah bende birgün gelecem..saygilar selamlar öpdüm ablam..
AYSE 09
inşallah bir gün sende gönlünün muradına erersin sevgimlesin
Ne güzel gözlemler yapmışsın Ayşe annem
Buralar ayrı bir şehir olmuş
Bir zamanlar şeftali ve domates bahçeleriydi yemyeşil oysa şimdi taş yığınına bırakmış doğayı...
Acı veriyor değil mi bazen eskilerin dönmemecesine yitip gitmesi?
Kalkıp bakmadım bile havuz var ya ne gerek denize
Öyle muhteşem ki
Nasıl girilir buna
Şöyle evin içine baktım dedim ya bazı insanlar dünyada yaşıyor cenneti
Ama bir yandan da... Şükürler ettim rabbime... Senin koyduğun son nokta galiba en iyisi, zevkle okudum annem.
Sevgilerle, iyi geceler
AYSE 09
AYSE 09
SEVGİMLESİN HER DAİM
evet aynen bazıları cennet dünyada yaşıyor