- 2272 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
E m a n e t
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
- Durun ! bir şey unutmadınız mı beyefendi?
- Anlayamadım !
- Yüreğim diyorum. Yüreğimi bıraksanız giderken !
Hani aşk denizine dalarken ıslanmasın diye soyunup vermiştim ya size… Emaneten … Üşüyorum şimdi ! Oysa ne güzeldi deniz ben girerken. İpek bir çarşaf gibiydi yüzüme dokunan şefkati. Işıl ışıl güneş ısıtırken içimi ne de doyumsuzdu saçlarımı okşayan efil efil meltemin serinliği. Ama üşüyorum şimdi. Siz giderken karanlık çöktü birden. Dalgalar hırçın, dalgalar amansız dağlar kadar yalçın. Rüzgar acımasız artık. Nasıl da yanıyor lime lime kamçılanırken canım ! Şimdi ben, tüm güzelliklerden uzak, çırılçıplağım !
- Ben mi istedim yüreğini ? Kendin verdin yangından mal kurtarır gibi !
- Ne güzel söylediniz bakın ! Yangından kurtardım ben yüreğimi. Yalnızlık için için kavururken içimi, ben, sizde aradım umarımı. Dedim ki; en azından yüreğim uzak dursun külden, dumandan. Dedim ki; daha kötü ne olabilir ki şu yaşadığım andan. Yanılmışım. Yangından kaçarken, volkana atılmışım. Şimdi patlama öncesi sancılarla homurdanırken içim, lavlar fışkırıyor gözlerimden sicim sicim.
- Ağlama ! Unutursun.
- Ben sizi üç beş günde sevmedim ki kolayca unutayım. Ben dünyaya geldiğimden beri sanki size sevdalıyım. Bir ömre sığan bir bekleyişti bu. Ve bir ömre de sığmayacak sonu.
- Ama baştan söyledim ben sana. Senin gibi sevemem. Böyle vıcık vıcık, melankolik karasevdalara inanmam ben. Akla uygun gelmeyen hiçbir şeye yer yok hayatımda. Umudunu bağlama benim dünyama. Benim dünyam ıssız. Benim dünyam seyyah. Kendimi vurduğum gibi sırtıma, kapıyı çekip çıkabilmeliyim istediğim an.
- Ben düşünmüştüm ki … Belki bir gün severseniz beni … yani…nasıl anlatsam bilmem ki … beni de sırtınıza vurursunuz sanmıştım kendiniz gibi !...
- Saçmalama lütfen ! Ben kendimi zor taşıyorum şu lanet olası dünyada ! Bir de seninle mi yaşayacağım bunca eziyeti ?
- Aşk ; biriyle yaşamak değil, birinde yaşamaktır oysa ! …
- Bende yaşama da git kimde yaşarsan yaşa!
- Ahh ! Ne kadar da fütursuzca bir reddediş bu ! Nasıl bir umursamazlık böyle küstahça !
- Sen beni seviyorsun diye ben de seni sevmek zorunda mıyım ?
- Nereden biliyorsunuz sevemeyeceğinizi ? Denemediniz ki hiç !
- Çünkü …
- Evet ?
- Çünkü ben bir başkasını seviyorum …
- Neden onun yanında değilsiniz peki !
- O başkasına ait !
- Ve siz, vıcık vıcık, melankolik bir karasevdadan kıvranıyorsunuz karşımda öyle mi ? Yazık ! Ben de sancılarınızı dindirmeyi ummuştum kendime pay biçip . Beni bu azgın dalgaların ürpertici soğukluğuna atışınız bundandı demek . Azıcık da olsa oyalanmak . Sancıları unutuncaya dek !
- Buralara kadar gelmeyi sen istedin. Beni suçlama sakın !
- Yaa ! Peki, kabul . Ben istedim size sırılsıklam aşık olmayı . Ben istedim kasırgalarınızda savrulmayı. Ve elbette kendi irademle kabul ettim tüm bedenimi saran şu sıtmayı.
Gidin şimdi. Beni yalnız bırakın yalnızlığımla !
- Eğer … Dönersem, yine burada bulabilecek miyim seni ?
- Üzgünüm beyefendi !... Unuttunuz mu ! ‘’pamuk şeker’’ dim ya hani ben . Hani size teslim etmiştim gönlümü emaneten… Şu halime bir bakın şimdi. Erimiş bir yürek, ruhsuz, kaskatı bir beden. Söyleyin ne kaldı geriye benden ?...
- . . . . . .
- Suskunluk size çok yakışıyor ! … Issız bucaksız bir lahitte çığlık çığlığa bir ağıt gibisiniz !
Billûr çavlanlar misali çağlıyor ölüşleriniz !...
Azıcık da bana lûtfeder misiniz ! … E m a n e t e n ! …
.
YORUMLAR
Aslında, buradaki kahramanlar ve rollerinin gerçek hayatta değişkenliklerine şâhit olanlarımız vardır muhakkak. Belki değişmeyen tek şey: " Aşk ; biriyle yaşamak değil, birinde yaşamaktır oysa ! …" nın asâleti ve o asâlete lâyık olmayan/olamayanların bir şekilde aşk ile anılmasıdır galiba..
Kızlar arası muhabbete elbette boza dökmek istemem ama, eğer: " buradaki kadın kahraman katıksız bir ebleh ! " ise, günümüze kadar gelen onca destanda ve onlardan esinlenerek yazılan onca şiirde hep eblehler mi vardı?
Bence değil!
Kimin ebleh, kimin eblehe olduğuna bence târih ve aşk karar veririr.
Ya burada, ya orada!
Mangal gibi bir yüreğin mini etekli, hatta çırılçıplak bir yüreksizle düellosuydu sanki...
Eyvallah Şengül Hanım!
Oflu tarafından 7/26/2011 6:01:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
gülkurusu
sağolun, var olun ...
gülsuyum, harika yazmışsın yine..
nasıl bizden,, bu yazıyı koynuma alıp uyumak istiyorum bu gece
nasıl sahiplenilesi satırlar.. çok beğendim..
haklı başarını can-ı gönülden kutlarım hayatım..
sevgimle..
gülkurusu
ama böyle bi adamla hiç karşılaşma e mi !
Fulya CODAL
:)))
öle deme aşk en sancılı zamanlara da katlanabilirsen aşkdır..
sevgimle can'ım..
Yuh diyorum...Yuh yuh...
Ne yaptın sen CENNETYÜREK' im, neler yazdın öyle en kırmızı GÜL'ün KURUSU...
HArikaydı...
Aklım kaldı emaneten... :)
gülkurusu
ama geri verir miyim bilemem ...
son zamanlarda çok lazım bana çünkü ...
can-ı gönülden sevgilerimle seçilmişlerin en güzeli :)
gülkurusu
ben de inandım !
kıskanç Napolyon :)
bazen susmak gerekir karşısındaki insanın seviyesizliğine düşüncesizliğine zalimliklerine siz o kadar olamazsınız üstünüze basıp geçmiştir bu dünyanın üstü varsa altıda var..Allah afetsin..canın yanmış dik durşunu sevdim.güzel di.
gülkurusu
çok teşekkür ederim ...
gülkurusu
şükran ayini mi düzenleyelim !
Uğursuz Penguen !
Repliklerin ayak sesleri duyulurcasına canlı...
çok güzeldi ablam.
yüreğin dert görmesin...
sevgimle...
gülkurusu
sevgimle ...
gülkurusu
onurdan dört köşe cânımız bizim :)
Güne düşen yazınızı tebrik ediyorum. Renkliydi, anlatımı doğal ve tadı her dem taze kalabilmiş. BEğeniyle okudum, tekrar kutlarım. Saygılarımla
Can Gülüm; bu ne güzel bir yazı, ne de güzel cevaplar vermiş verilmesi gerekene...
Hayat işte bu; senin yüreğini verdiğin, ölürcesine sevdiğin, başka biri için ölüyorsa, oyalanacak bir istasyon olarak sizi buluyorsa, kapatın rayları cehenneme kadar yolu var demek istiyorum.
Tebrikler canım.
sevgimle.
gülkurusu
her daim sevgimlesin ... bilesin :)
Beyefendinin bütün küstahlığına rağmen son derece edebi bir gururla konuşmuş kadın. Seviyeyi sabit tutmuş. Gerçekte böyle bir şey olabilir mi acaba?
Örneğin ben "Bende yaşama da git kimde yaşarsan yaşa!" cümlesine maruz kalsam acaba hanımefendiliğimi ne kadar koruyabilirdim? Her halde elimin altında ne varsa kafasına fırlatır, sonra da onu balkondan iterdim:))
Böylece o da çözümsüz aşkından kurtulurdu ben de. Tabi Allah kimseyi böyle bir duruma düşürmesin diye dilemeden de geçemeyeceğim.
Bence iyi gidiyorsun.
Kutluyorum sevgili gülkurusu.
gülkurusu
buradaki kadın kahraman katıksız bir ebleh !
mazur gör :)
Aynur Engindeniz
asran
Bu cümleyi kurabilen bir adamda olsa olsa Nasrettin Hoca'nın 7. göbekten torunudur.
Tebrikler Gülkurusu, takibindeyiz. Selam ve sevgiyle...
Aynur Engindeniz
Bence dehşet:)
Kutlarım sevgili arkadaşım...
gülkurusu
acı ama ...
böyle bir adam gerçekten var !
:(
Aynur Engindeniz
Bilmeden seni üzdük mü acaba? Doğrusu böyle bi diyaloğun yaşanmış olabileceği aklımdan geçmedi hiç.
Boşver, o adam her kimse, üzdüğü kadın da her kimse, görürsen kadına de ki; böyle birinden kurtulduğu için kurban kesip fakire fukaraya dağıtsın.Hayat güzel ama her güzel şey gibi kısa. Değmez bir insanla doldurup yüreğini çatlatacak kadar ucuz değil.
Yine de destek kuvvete ihtiyaç olursa daima buradayım.
gülkurusu
biz varken böyle adamlara rahat yok ...
gerekirse 78 katlı bir balkon yaparız ... sonrası ... :)))
ve sevgili asran ... mesaj alınmıştır ... uslu durucam ...
elimden geldiği kadar ;)