- 1657 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KAÇAK DÖVÜŞ!
Sevgili dostlar;
Bu yazının edebî bir değeri yok belki ama sizinle rahatsızlık duyduğum bir konuyu paylaşmak, belki biraz dertleşmek iştedim.
Kurulduğundan bu yana bu güzîde sitedeyim, çok şeye şâhit oldum.
Öncelikle iyi-kötü bakmaksızın çoğu insan şiirine yorum yazılmasını istiyor.
Yazarsanız ’dost’ diyorlar, yazmazsanız açıktan olmasa bile gizliden düşman oluyorlar.
Kendi adıma gerçekten güzel olan şiirlere emeğe saygı adına kısa da olsa bir beğeni ifadesi bırakırım.
Yorum karşılıklı alınıp verilecek bir değiş tokuş aracı değildir.
Bir gün güzel bir şiir eklersiniz çoğu insan yorum yazar, ertesi gün güzel olmayabilir şiiriniz ve yorum az olur, hemen önceki şiirinize yorum yazanlar kötü olana yazmadı diye düşman olmanız gerekmez.
Şu unutulmamalıdır ki kötü şiirinize ’harika’ yazan insanlar gerçek dost değil, sizden karşı yorum bekleyen çıkarcı dostçuklardır.
Bir de başlığa konu olan ’kaçak dövüş’enler var.
Birini eleştirirsiniz, gelir şiirinize 1 puan verip kaçar, sizi yasaklı liştesine alır ve cevap veremeyeceğinizden emîn olarak arkanızdan saçma sapan hicivler yazıp güyâ intikam alır ve zafer çığlıkları atar.
Sevgili dostlar;
Binbir güçlük ve emekle bir teknoloji harikası site yapılıp hizmetimize sunulmuş, burada hepimiz amatörce bir şeyler paylaşıyoruz, alınan keyif ve şiir adına birbirimizden öğrendiklerimiz dışında kimsenin bir menfaati yok.
Lütfen yalansız, çıkarsız, etik olmayan davranışlardan kaçarak hakkınca kullanalım bize sunulan bu güzel imkânı.
Selâm, sevgi ve saygımla.
YORUMLAR
Yazınızı ilgiyle okumama karşın, "iyi yazılmış yazı ve şiirlere yorum yazılması, kötü yazılmış yazılara/şiirlere yorum yazılmaması fikrinize HADDİM OLMAYARAK katılamıyorum. Saygıdeğer yazar, sizin "tebriğinizin" bana ne yararı olur ki? Benim şiirimi,/yazımı okuyun ve açık sözlülükle, şurası, şu sebeple olmamış diyebilin ki, ─HAKLIYSANIZ─, ben, kendimi iyi yazıya yönlendirebileyim.. SAYGIYLA.
(Mustafa Çetiner)
Yazının başlığı kaçak dövüş.
Keşke herkes sizin gibi düşünse ki çok haklısınız.
Lâkin bahsettiğim insanların arzuları yazdıkları kötü olsa da övülmek.
Eğer eleştirirseniz sizden intikam almaya çalışıyorlar.
Yâni kaçak dövüş giriyor devreye.
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
Yine doğruları yazmış kaleminiz.Hepimizin ortak sıkıntıları bunlar, aşamadığımız.Defalarca şiirlerinizde dile getirdiniz ama hiç bir şey değişmedi değil mi? Yine aynı tas aynı hamam.Güzeldi.Saygılarımla.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Şu unutulmamalıdır ki kötü şiirinize ’harika’ yazan insanlar gerçek dost değil, sizden karşı yorum bekleyen çıkarcı dostçuklardır...
demişsiniz...
neye göre kötü, kime göre kötü,
her bişey yazan kendine göre şiir yazıyor, her şiir yazan kendine göre şair oluyor.
Buna saygı duymak gerekir.
benim bir ismim ve kimlik onayım olmadığı halde yani siteden ayrılsam bir tan sesiyle (ki türkiyede binlerce vardır)
yazdıklarımı başkası sahiplenebilir (önemli değil hepsi günübirlik şeylerdir, şiir değil), ben birşey iddia edemem ve şu anda tabiri caizce sarı çizmeli memet ağayım ben, yani hiç bir kimseyim......
veeee buna rağmen günübirlik yazdıklarıma ve tam bir sanal kişilik olmama rağmen benimle şairlik atışmasına girenler ve meşhur mu olmaya çalışıyorsun diye özelden kükreyenler var yaaaaa:))))))))
site çok kaliteli ve çok çok iyi şairler var, kimsenin okumadığı tek bir yorum yapmadığı,
onları da benim gibi yıllarını şiirin içinde geçirmiş, şiir ve mana nedir diye üstad necip fazılın sorduğu manada ve çizgide olanlar okuyor ve keyif alıyor biliyorum.
türkiyenin gerçek şairleri şiir sağda ya da solda durmaz, ideoloji olabilir ama günlük siyasete bulaşmaz diye düşünüyorlar.
içimi dökmeye gelmişim:)))
bir çakma romantiğe dedim ki ben (özelden mesaj atmıştı): kardeşim bırak bu tripleri tasavvuf konuşalım (geylaniden yeseviye, mitoloji konuşalım (türklerden mısıra, taa homerosa ilyadaya), tarih konuşalım (orta asyadan yakın tarihe) bırak bu egoyu, adam bana en iyi bildiğim konudan Allahın sıfatlarından girmeye kalkıştı anlattım Rahman ve Rahim sırrından, Hû ya (ağırda anlatmadım ve ukalalıkta yapmadım ha abi ya), bana hakaret edip kaçtı ve ego diye şiir yazdı,
ne yapacaksın??????????????
ben öğrencilik yıllarını kavgalarla eylemlerle geçirmiş bir adamım ama sanalda uçunca herif böyle armut gibi kalıyorsun ve dalga geçmek düşüyor bize...
açık konuşuyorummm.
biz şiir yazarken bunlar kısa donla geziyordu, sümüğünü çekiyordu, biz bir davanın kavgasını verirken bunlar cafelerde kız kovalıyordu...
bilinç akışı diyor joyce bilmiyor, woolf bilmiyor, proust diyor postmodernizmi bilmiyor, psikanaliz diyor jung bilmiyor, yorum yapıncada terbiyesizleşiyor ukala diyor, seviyesizleşiyor...
hep söylüyorum ve söylemeye devam edeceğim;
google dedikleri bilgi kirliliğidir ve alıntı yapıp yanıt verenler gözümde zavallı duruma düşüyor,
ŞAİRLİK DÜNYANIN EN ZOR İŞİDİR;
Şairsen tasavvufta, mitolojide, tarihte, edebiyatta, gramerde, romanda bileceksin,
Lord byronuda, Aragonuda, Şeyh Galibide, Dadaloğlunuda, Pir sultanıda, Kays ıda bileceksin (bunu googlede arayan olamasın yorumu okuyup bulamazlar yok:))
her şey söylenmiş aslında;
milliyetçi olduğunu iddia eden birine Ziya Gökalpin bir sözünü yazdım isim vermeden;
Türkü sevmeyen Kürt Kürt değildir-Kürtü sevmeyen Türk Türk değildir diye...
milliyetçiliğin temelinin oturduğu kriterden haberi yok,
marksın das kapitalden ekonomi ile ilgili bir sözünü yazdım solcu bir arkadaşa, bilmiyor das kapitalden olduğunu karşı çıktı:)
bunlar komik adamlar, boş ver hava atan attığı ile kalsın, beni özel hayatımdan tanıyan bir dr arkadaşım nasılsın dr diye bir şey yazmış bana, özelden sen sahiden dr musun diye soranlara bir hafta teşhis koydum ki sonradan çok güldüm kendi halime.:))))))))
hakaret güzel bir şey değil ve bizim lügatimizde aynıyla karşılık bulur...
ben konuyu dağıttım yine okuyanlar ukalaaa, meşhurrrr(adım yok nasıl oluyorsa), sen şairmisinnn diye saldıracaklarını bile bile,
içimi dost olduğunu düşündüğün birine döktüm, aklıma ne gelirse yazarak,
kafa şişirdim affola,
annem haklı ayrıca ben adam olmammm.
bana neyse işte iş olsun,
(insanlara hakaret edilmemesi dileği ile)
yazara saygılarımla...
(Mustafa Çetiner)
Kötü şiir kime göre demişsin ya.
Doğru aslında şiir bile değil çoğu hatta düz yazı bile değil, öylesine karalamalar.
Bunun suçlusu da karşılık gözeterek şiir olmayan şeylere 'harika şiir' diye yorum yazan yorum avcıları.
Okuyucu bakıyor saçma sapan şeyler övgü alıyor, adına şiir deniyor.
O da kaba tâbiriyle diyorki:
'Ulan şiir buysa ben de yazarım'
Ne oldu?
Hooop Türkiyem onlarca şair daha kazandı.
Şunu da belirteyim hayatım boyunca yabancı şâir okumadım ve hiç bir yabancı şiir akımını bilmem.
Emînim Rahmetli Aşık Veysel de bilmezdi ama eserleri ortada.
Yâni bana göre şâirlik biraz da Allah vergisi.
Ama bu yeteneği okuyarak geliştirmek de gerekli elbet.
Fazla bilgiden zarar gelmez.
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle.
tan 1919
:)
aşık veysel ozandır ve ozanlık Allah vergisidir,
boşuna ozan demedim sana...
sen okusanda ozansın okumasanda,
birde 1 puan verene kızmasan:))
hayırlı geceler,
ozana saygılarımla...
(Mustafa Çetiner)
Ama bununla intikam aldığını sanan zavallılara kızıyorum.
tan 1919
eee sen benim 14 lü 10 luk hece şiirime serbest dedin ben kızdım mı:))
puanda vermedin:)))
var ol sen...
en içten saygımla...
`Nereden akıl etmişse eşeğin biri, aslan postuna bürünmüş. Bürünmüş ya, o günden sonra da kimseler dolaşamaz olmuş çevresinde...
Eşek, aslan postuna bürünmekle ne değişecek ki... Her zamanki gibi eşek işte... Ama postu aslan postu ya. Görenler tir tir titriyor korkudan.
Bir gün bir aksilik olmuş, . bizim sahte aslanın uzun kulakları dışarı fırlamış. Akıllı adamın biri görmüş olanları , işin aslını anlamakta gecikmemiş. Vay sen misin diye, bir güzel dayak atmış eşeğe.
Adamı uzaktan görenler şaşırıp kalmışlar doğrusu... Sanmışlar ki koca bir aslanı döverek götürüyor. `Bravo !` demişler hep bir ağızdan...
Öyledir... Kimi kendi hatalarının kurbanı olur, kimi de bu hatalar üzerine kurar düzenini .`
Yorumsuz...
Yüreğine sağlık dostum ,
saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.