- 1127 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kocatepe ,Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümmü Öğrencisi İsmet Altuner ile
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ İSMET ALTUNER” RECEP YAZICIOĞLU SEVGİSİ BENİ KAMU YÖNETİMİ OKUMAYA SEVK ETTİ” DEDİ
Üniversite okuyan gençler ile röportajlarımıza devam etmekteyim. Bugünkü konuğumuz ise Recep Yazıcıoğlu hayranı olan değerli Kamu Yönetimi Öğrencisi İsmet Altuner.
SORU-Merhaba İsmet, bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız bugüne kadar hangi okulları okudunuz?
İSMET ALTUNER- Ben İsmet Altuner 3 Mayıs 1989 Amasya doğumluyum. İlkokul ve orta okulu Zübeyde Hanım Üçler ilköğretim okulunda liseyi ise Amasya Lisesinde tamamladım.3 yıldır Afyon Kocatepe Üniversitesi Kamu Yönetimi (İngilizce) bölümünde eğitimimi sürdürmekteyim..
SORU-Neden Kamu Yönetimi? Neden Afyon Kocatepe Üniversitesi? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
İSMET ALTUNER- Neden kamu yönetimi? Hayatta her insanın bir dönüm noktası olduğuna inanırım. Benim için de RECEP YAZICIOĞLU’ nu tanımak okumak hayatta ne için mücadele etmek ne olmak konusunda yol gösterdi. Lise yıllarında kendime hayatını insanlığını vatanını milletine olan sevdasına hayran kaldığım benim için çok özel yeri olan güzel insana sevgim benim bu bölümde okumamda en önemli etken oldu. İsterdim ki onunla aynı üniversiteyi okumak ama olmadı Siyasal fakültesini kazanamadım ama çalışmalarımla bir gün onun gibi olamam ama onun kadar iyi bir vali olmak için çalışacağım. Hep hayal ettiğim bölümde okuyorum Hayallerimin bölümü biliyorum ki her şey yeni başlıyor. Bir gün gelecek belki istediğimi başaramayacağım ama şunu diyeceğim kendimi olmak istediğim yerde mücadele ettim elimden geleni yaptım . Önemli olan da bu .ELİNDEN GELENİ YAPABİLMEK. Şu an iyi ki bu bölümü okuyorum ve RECEP YAZICIOĞLU ’nu tanıdım diyorum.
SORU-Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu sizin çabalarınıza bakış açısı nasıldır?
İSMET ALTUNER- Annem Neriman Altuner Amasya Sosyal hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumunda çalışıyor. Babam Hüseyin Altuner ise emekli.iki kardeşim var Merve ve Akın adında..Merve 17 yaşında lisede okuyor.Akın ise henüz 3 yaşında.Ailem herkesin olduğu gibi benim için de her şeyim. Onların desteği ile yardımlarıyla öğütleriyle yolumu çiziyorum. En kötü zamanlarımda onları düşünüyorum Bana kardeşlerime verdikleri emekleri düşünüyorum. Çalışma kaynağım benim onlar. İnsan anne babasının kendisine verdiği emeği görünce zor şartlar altında o emeğin karşılığını vermemek olmaz.
SORU--Kitap okumakta mısınız? Kitap okumak size ne kazandırdı hayatta ve okul hayatınızda?
İSMET ALTUNER-Kitap insanın kendisidir. Kitap okumayan insan ilk önce kendini tanıyamaz.Ben kitap okumaktan zevk alırım. Düşünsenize eğer bugün kitap okumasaydım HİZMETKAR LİDER RECEP YAZICIOĞLUNU tanımazdım. Bir kitap bir yazı bir söz bazen umulmadık kapılar açar bize.
SORU-Lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz?
İSMET ALTUNER- -Lise de düşünmek yanlıştı öğretilen Her şey doğru nedenini sorma öğrenmene bak sınavda niyesini sormuyorlar derdi hocalar ; üniversitede her şeyi sorguluyorsun Kimi zaman hocanın doğru dediklerini bile
Lise düz mantık ezberle gir sınava geç ; üniversite yorumlama düşünme aşaması zamanında vermediğin için o aşıyı öğrenciye ben lisede bir şey öğrenmemişim diyor Haklı da
Lise deli dolu yıllar hayat güzel üniversite hayata atılma virajı her şeyi iki kere düşünme okulu ama ne olursa olsun her ikisi de insana çok önemli şeyler katıyor
SORU-Amasya ve Afyon arasında ne farklar gördünüz sosyal gelişmişlik olarak?
İSMET ALTUNER- Amasya çok küçük bir yer.ama çok güzel insanları birbirini bilir sever yardım eder dayanışma vardır.Ben özellikle üniversitenin ilk yıllarında Afyona alışmakta zorlandım. Büyük kalabalık hızlı bir koşuşturma var ve herkes kendi derdinde. Afyon Amasya’ya göre çok gelişmiş bir şehir.ama bunda en büyük pay üniversite.Afyon’un kalp damarlarını öğrenciler besliyor.
SORU-Ailenizden uzak yaşamak size ne kadar zor geldi? Neler hissettiniz?
İSMET ALTUNER- Bu soru çok zor.anlatılmaz bir duygu. Bir erkek olarak duygularımı belli etmek istemem. Ben üzüleyim onlar üzülmesin isterim. Dışarıda okumak çok zor. Hayata sanki yeni başlamak gibi.artık eskisi gibi yemek hazırlanıp önüne gelmiyor, elbiselerin ütülü bir şekilde hazır durmuyor,hastalandığında kimse seninle ilgilenmiyor,kimse neyin olduğunu sormuyor.Bunların hepsi eskide kalıyor.Kendi ayakların üzerinde duruyorsun.Böylece anne babalık ne derece zor anlıyor onların kıymetlerini daha çok anlıyorsun
SORU- Kocatepe Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz?
İSMET ALTUNER- Afyon konumu itibariyle çok önemli bir yerde. Kocatepe Üniversitesi şuan itibariyle 35 bine yakın öğrencisi var ve her geçen gün gelişmekte. Üniversitemizde daha çok seminerler olması bizi mutlu eder
SORU- KPSS konusunda neler anlatacaksınız?
İSMET ALTUNER- Bu soruya cevap vermek istemiyorum. Herkes bilen bilmeyen yorum yapıyor bu konuda ben susayım.
SORU-Kamu Yönetimi okumak isteyen gençlere neler önereceksiniz?
İSMET ALTUNER-Kamu Yönetimi okumak benim için çok önemli bir duygu. Zevk alarak okuyorum öğreniyorum. Her şeyden önemlisi istediğim için okuyorum. Sınavlara giren herkese tercih yapacaklara tek sözüm hayat Sizin hayatınız kimse sizin yerinize okumayacak En güzel cevap daima kendinizsiniz. Başkaları yol göstersin ama sizin yerinizi almasına asla İzin vermeyin.olmak istediğiniz yerde olun.Unutmayın bir yola başlarsınız ve geri dönüşü yoktur .Çoğu insan hayatta keşkeleriyle yaşar ben keşkelerimle yaşamak yerine istediğim bölümü okudum.Sizde keşke demeyin
Sözlerime son verirken bana bu imkanı sağlayan saygıdeğer insan TURAN YALÇIN ağabeyime teşekkürlerimi bir borç bilirim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Saygıdeğer hocam, yazınızı okuyunca, HADDİM OLMAYARAK, söyleşiler, soru-cevap silsilesiyle mi yazılmalı, yoksa bir edebi yanı olmalı mı, diyerek kaygılandım. ÖZÜR DİLERİM...
Fikret Otyam üstad, resimleri kadar söyleşileri de üst düzeyde bir yazardı (Cumhuriyet Gazetesinde yayınlardı onları) ve onun o söyleşileri, söyleşilerin yanı sıra nitelikli tasvirler ve yorumlar ile harmanlanırdı.
SAYGILARIMLA.