- 1257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAHMET AYI RAMAZAN
Onbir Ayın Sultanı Ramazan yaklaşıyor.(1) Müminler hazırlık içinde.Ona hazırlık yapmak, ona kavuşmak en büyük arzumuz çünkü o Rahmet ve mağfiret ayı. Namaz,Hac ve zeket gibi oruç ta müminlere (gücü yetenlere) farz kılındı(1) mümin bu ilahi emre kayıtsız kalabilir mi? elbette kalamaz. Kainatın efendisi oruç tutun sihat bulun buyurmakta. Vücudumuzu bir makina gibi farz edersek bu makinanın dinlenmeye, bakıma ihtiyacı var hiç olmazsa senede bir ay dinlensin ki ömrü uzasın gelecek yıllarda daha verimli çalışsın ve böylece yüce yaradanına daha güzel ve de huzur içinde kulluk yapabilsin.. Atalarımız boşa dememişler "Azı karar çoğu zarar "diye az yemek az içmek,az uyumak mideyi tıka bas doldurmamak müminin şiarıdır. efendimizin buyurduğu gibi midemizin bir kısmını yemek ve suay ayırıp bir kısmını da boş bırakalım ki oraya nur dolsun.Böylece ihtiyacımız olan manevi gidalardan da faydalanmış olalım. Kıscası kardeşlerim mümin sıhatli olmak ve maneviyattan da istifade etmek istiyorsa acıkmadan yememeli ve doymadan kalkmalıdır. Günümüzde doktorların hastalarına periz reçetesi sunması hep bundandır.
Aziz kardeşlerim Allahın c.c bizim ibadetimize ihtiyacı yok ama bizim ona yakın olmaya daha doğrusui kul olmaya ihtiyacımız var Maddi ve manevi varlığımızla ona muhtacız. Eğer o bizi görüp gözetmese, koruyup kollamasa rızkımızı vermese halimiz nice olur? Onun için insan haddini bilmeli Allahın karşısında bir hiç olduğunu farketmeli davranışlarını onun yüce emir ve yasakları doğrultusunda düzenlemeli ve ona göre hareket etmelidir. Bu dünya imtihan dünyası Biz hiç bir şeye aldırış etmeden keyfimize göre nefsimizin emirleri doğrultusunda hareket edebilir ve gerçekleri görmezlikten gelebiliriz. ama kim kaybeder elbette ki biz kaybederiz.. Akılımızı kullanarak şöyle bir düşündüğümüzde Böylesine özenle yaratılan ve insanın emrine verilen bu alemde aradığımızı hazır buluyor, ihtiyacımızı gideriyor keyfimize bakıyoruz.Yani kainat her zerresiyle bize hizmet ediyor. bunu apaçık gözümüzle de görüyoruz. pekiyi bu saltanat insana karşılısız mı verildi? Bize bir hesap soran olmayacak mı? elbette olacak bize bu niğmetleri bahşeden yüce Rabbimiz hesap ta soracak gerekirse mükafat ve gerekirse ceza verecek. çünkü kainat onun, Mülk sahibi o öyleyse mülkünde isdediği gibi tasrruf etmeye hakkı var ve kimsede ona şunu neden şöyle yaptın diye soramaz. Zaten o adeletsiz ve gereksiz bir iş yapmaz ki biz aciz kulların sorusuna muhatap olsun.
Aziz dostlar Hayatın bir başlangıcı ve birde sonu olduğunu biliyoruz.Ölümün var ve bu yok olmak değil. Ölüm sadece bir yerden bir başka yere geçmek için kapı yani ahiret kapısı, ebedi alemin kapısı. ondan sonrası Haşır ( diriliş ) hesap Mızan sırat ve son durak cennet veya cehennem. Akıllı bir insan bunları düşundüğünde doğruyu bulur.Yaradana kul olmayı, onun rızasını kazanmayı gaye edinir Orucunu da tutar Namazını da kılır. Zekatını da verir kısaca ibadetin her çeşidini yapar Allaha kul Hz. Muhammede a.s ümmet olmaya çalışır. işte bütün ibadetleri yapmaktakı gayemiz Rızai ilahiye erebilmek içindir.
Aziz Dostlar sağ olanlar bir kez daha gufran ayı olan Ramazana kavuşuyor. bunu kıymetini bilmeli kendimize çeki düzen vermeli ve böylece Ramazanın bereketinden yararlanmalıyız. Hepimiz biliyoruz ki bu ay hatim ayı yani kuranın daha çok okunduğu ay neden böyle çünkü bu ayda Resulullah efedimiz Cebrail Aleyhiselemla Mukabele etmişler (Karşılıklı Kuran okumumak)bunun için terk edilmemesi gereken bir sünneti senyedir.ve öyle de yapıyoruz Allahımıza hamd olsun. elbette yılın her ayında ve gününde Kuran okumalıyız Kuran hatimi bir aya tahsis edilemez.Ramazan ayında ibadetlere ağırlık verilmesinin nedenlerinden biri de bu ayda ibadetlere kat kat sevap veriliyor olmasıdır. Aziz dostlarım Ramazan ayının diğer aylardan faziletlidir çünkü içide bin aydan hayırlı olan kadir gecesi bulunuyor.Kadir gecesi Ramazanın hangi gününde olduğu bilinmemektedir.Yani her sene Ramazanın bir başka gününe denk gelebilmektedir.Bu gecenin Ramazanın hangi gün ve gecesinde olduğunun açıkça belirtilmemesindeki hikmet şudur. kulların her günü kadir gecesi gibi değerlendirmeleri böylece çok çok sevaba nail olmaları ramazanın bereketinden istifade etmeleri içindir
Aziz dostlarım ve yine Oruç sadece aç susuz kalmaktan, mideyi boş bırakmaktan ibaret değildir. bu sadece işin zahiri yönü. Mümin orucu zahir ve batınıyla tutar. Mesala dil oruç tutar kötü söz söylememekle, Göz oruç tutar harama bakmamakla kalp oruç tutar kötü düşüncelere zihinde yer vermemekle el oruç tutar harama uzanmamakla ayak oruç tutar gayi meşru yollarda yürümemekle işte bunlar orucu tamamlar.eksiksiz bir oruç böyle tutulur.Allah c.c cümlemize bunu başarmayı nasip etsin.Böylece yoksulun halinden anlayalım ve nefis terbiyesi için mesafeler kat etmiş olalım sabrı ve tahammülü öğrenelim inşallahu Taala.
Aziz dostlarım oruç hususunda Allahın c.c vadi çok büyük hatta sınırsız diyebiliriz bu konuya önemle dikkatinizi çekmek istiyorum. Allahu azimuşşan ibadetlerin çoğuna bir değer koymuş mesela bir’e on, bir’e yüz, bir’e bin veya bir’e yüzbin gibi ancak oruç için öyle demiyor. Oruç benim içindir ve mükafatını ben veririm buyurmakta yani Allahu azimüşan bize açık çek kesiyor. bu neden böyle bunun bir çok sebebi olmakla birlikte birtanesini burada zikredelim.Bilindiği gibi ibadetlerde riya (gösteriş) söz konusudur. ve bu ibadeti talan eder, bitirir. Niceleri bu yüzden ahirete ellleri boş gitmişlerdir. Allah bizleri bu hale düşmekten korusun. fakat oruca gelince böyle bir şey (riya) söz konusu değildir. çünkü kişinin oruç tutup tutmadığını ancak Allah bilebilir. onun için kul orucu bütün organlarına tutturabilmişse açık çeki haketmiş demektir böyle yapabilen kardeşlerimize müjdeler olsun. .İşte bunu doğrulayan bir hadisi şerif de şöyledir.Oruçlu için iki sevinç vardır: Biri,orucu açtığı zamanki sevincidir; diğeri de Rabbine kavuştuğu zamanki sevincidir. Oruçlunun ağzından çıkan koku (halüf), Allah indinde misk kokusundan daha hoştur.
Azaz dostlar Ramzan ayında insanlar kıpır kıpırdır, sevinçlidir. Malesef yıl boyunca günde beş vakit dolup taşması gereken camilerimiz boynu bükük bir halde Ramazanı beklemektedir. İşte bu Ramazanın bereketi olsa gerek Müminler büyük küçük yaşlı genç hep bereber ibadete koşarlar birlikte ibadet etmenin zevkine varırlar bu mutluluğu bir ay boynca yaşarlar. Hadisi şeriflerde belirtildiği üzere Rahmet ayı olan Ramazanda Şeytanlar bağlanır ve Cehemnem kapıları kapatılr. işte insanlar o sinsi şeytanın vesvesesine marzu kalmadan meleklerin hayrı telkin etmeleri ile adeta kulluk için yarışırlar keşke bu yıl boyu olsa bir ömür boyunca olsa Eskiden atalarımız her günü Ramazan imiş gibi yaşarlarmış Bizler ne yazıkı bu niğmetten mahrumuz inşallah inanlar biliçlenir de o güzel günleri hep birlikte yaşarız Yüce Rabbimizden niyazımız budur.
Aziz dostlarım Bazı müslüman kardeşlerimiz kendileri oruç tutmamakla birlikte tutana da saygı göstermiyorlar. Elbette tutup tutmamak her kulun kendisine kalmış bir iş fakat tutanlara da saygılı olmak insanlık görevidir.Esk nesil bu konuda daha duyarlı idi son dönemlerde artık bu iyice unutulmuş görünüyor. Osmanlı döneminde gayri müslimler bile oruçluya saygı gösterir açıkta yeyip içmezlermiş günümüzde ise benim inançlı kardeşim oruç tutmuyor tutana da aldırş etmeden sokakta yiyip içiyor. tabi ki oruç tutanın vebalini üzerine almış oluyor.Oruç tutmayan kardeşlerimnizi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum. Şüphesiz orucun ehemmiyetini bilmediklerinden böyle yapıyorlar.
Aziz Dostlarım Bizleri Mubarek Recep ve Şaban ayından sonra onbir ayın sultanı Ramazanı şerife kavuşruran Allaha hamdolsun diyor,tüm İslam Aleminin Ramazanı şerifini kutluyorum.Sihat efiyet içinde nice Ramazanlara kavuşmanız dileğiyle Allaha c.c emanet oluluz. Essalamü aleyküm. M.Rıza Özcan.
___________________________________________________________________________
1-Bu Yazımızda Ramazanın faziletinden söz edilecektir kısaca. Devrimiz insanını bilhassa yeni nesili Allaha kulluk husussunda biliçlendirmektir gayemiz. Oruç nasıl tutulur? ve şartları nelerdir? gibi Oruç konusunda çeşitli mevzular Fıkıh kitaplarında yeterince izah edilmiştir isteyenler buradan öğrenebilirler.
2- Ey iman edenler! oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz. Bakara( 2) 183
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.