- 824 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SUÇ VE CEZA FAİLİ MALUMLAR
Adana terminali . genç kadın bayideki koltukların birinde , kucağında çocuğu yüzün de gelgitler, kocasıyla ailesi arasındaki dalgalanmalar bunlar. İtmeler onlardan savrulmalar genç kadın ve çocuğundan, bir an bu dalgalanmaları ayakta karşılamayı deniyor genç kadın, o sırada telefonla konuşuyor telefondaki eşi , başka çare yok bu dalgaların gideceği tek yer denizin öteki yakası, kalkıyor ,işte tam o sıra da ...
Kabus ,tanıdık bir yüzle çıkıyor karşılarına, genç kadın önce bir iki adım geriliyor amca .. amcam diyor telefondaki sese...amcam geldi diyor korkmadığını hissettirmek istercesine, sonra o tanıdık eller, birkabus gibi uzanıyor kucağındaki bebeğe..., durun bidakika sakın bu çocuk, bu tür kabusların ilk dokunduğu kimse olmasın . Evet emin olun annesi ellerinden alınan çocuk kabusun hem ilk dokunduğu , hemde enson dokunacağı ve bu mağduriyeti ömrünce üzerinde taşıyacağı tek kimse olacak . sonra ,amca, yeğeninin eşimle konuşuyorom bidakka yaa... demelerine aldırmadan, bir eliyle çocuğu tutarken bir eliyle de yeğeninin , bileğinden sımsıkı yakalıyor bir amca yeğenini ilk gördüğünde elinden tutmak yerine bileğinden sımsıkı yakalıyorsa orda durmalı, ve bir şeylerin ters gittiğini anlamalı . Genç kadında anlıyor durumu, son bir direnişle o kapıdan çıkmadan önce son bir umutla yüzü kapıdaki görevlıye dönük birdakikalık itirazını yeniliyor.Fakat amca kabusu son bir dakika isteme çabasına hem kör hem sağır bir tavırla sürüklercesine , o malum sona dğru kapıdan çekip çıkarıyor.
Hani hep duyarız ya, cahiliye döneminin insanlarının asabiyetini, kuran-ın diliyle ,’Halbuki onlardan biri kız çocuğu müjdelendiği zaman ,yüzü simsiyah kesilir ’ ’Müjdrlendiği şeyin utancıyla kavminden gizlenir onu sağ bırakıp zilletinemi katlansın yoksa toprağamı gömsün. . Anlaşılyorki teknoloji asrımız cahiliye asrından çokta uzak değilmiş ve yine anlaşılan faili malumlarımız,, faili meçhullerimizden az değilmiş cezanın caydırılığı suçun ağırlığını karşılayabilmeli’ki, bu planlı cinayetlere bir caydırıcı katkısı olsun . Bu örneğinde yaşadığımız gib,i minareyi çalan kılıfını hazırlayamamalı. Aynı şey şehitl ailelelerinin acılarını hafifletmesi içinde olması gereken adil bir yargılama ve cezalalandırmakla ilgili , tabi sadece hukuk kurallarındaki adaletlede olmaz insanı ahlaken beslemek lazım bunun için, Mademki bizde o noktadayız kuranın tesbiti olan, o naktadan yeniden başlamalıyız kur-anı okumaya ve anlamaya.onun ahlakıyla ahlaklanmaya bu gün daha çok ihtiyacımız var.