- 741 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
RİYA İBADETİ,ŞEYTANİ İBADET
KOnunun ağırlığı, İsalam Teolojisi oluşturacaktır,bazı mezhepsel bakışlar işlenecektir.
İnsanların yaşamlarında inandıkları dinin ibadetleri yapması çok doğaldır,
İbadet yapmayan insanlara bakış açıları çok sert ilker ve yanlış düzeylerde syretmekte inancın amentüsünü,
derinden yaralamaktadır,İslam inancıda arda vasıta olarak kimse giremez ve ibadet yüce yaratana yapılır çünkü
onun katında makbul olması gerekir,yoksa toplumda yer mevki kazanmak için yapıyorsa yeri cehennemin dibi olacaktırramazan ayı yaklaşmakta Oruç ibadeti islamın şartlarından biridir,
sağlıklı olan her müsülmana farzdır,toplum içinde oruç tutanla tutmayan dünyevi haklar yönünden eşlittir,oruç tutanın diğerinden üstün olması
diğerine göre göre makbul olması ancak ALLAH KATINDADIR eğer amaç toplumda imanlı tanınmak olursa riyaya girer ve
oruç tutmayanın durumu onun yerinde nedirki,şeytani ibadet etmiş sayılır,İMAN KİBRİ konusu ve paralelinde riya ibadetler bir müsülmanı cehenneme götürür,
ama haberlerde bazan okuyoruz adam biri oruç tutmuyor diye döner bıçağıyla doğramış ,açıktan oruç yiyor diyor,
bu yapılan nedir,sana ne adam sade günah işlemiş ,cezası bu mudur,ikinci sen iman kibrine batmıssın,senden daha iyi
bir müslüman olduğu kesindir,çünkü orucu ALLAH İÇİN tutmayan ,toplum nezdinde saygınlık olarak tutanlar,birileri tutuyor bende geri kalmayım diye tutanlar,
imanları tehdit altındadır,ibadetlerine riya bulaştıranlar,kibir karıştıranlar dünyayı kazanmak için ALLAHI ve ibadetini kullananlar,cehennemin Çağrısına
OLUMLU CEVAP VERMEKTEDİR VFE ONLAR İÇİN yaptıkları ibadetler azap olarak beklemektedir,İslam Yahudiliği kınarken
onlar dünyaya meylettiler. ibadetlerine parayı kattılar az altına dinlerini değiştirdiler ve ateşi hak ettiler der,
bu anlatılan konularda BUhari,Müsülüm hadisler mevcuttır yüce YARATAN KARŞIMA KUL HAKKIYLA GELMEYİN
bunları hak eden hakkınıalmadıkça ben affetmem demektedir,en büyük günahlar kul hakkının yenmesiyle oluşur,
inancı kendilerine mal eden isteyein kafir isteyteni müsülüman yapan din bezirganları kendileirni ateşe hazırlasınlar,ibadetlerinde riyaya batanlar,
,yaptıklarıyla toplum nezdinde övünenler,karşılıklarını bu dünyada alacaklar birileri ona emin ,sofu, iyi müsülman diyecek ama mahşerde yaptıkları yüzlerine vurulduğunda
yüzleri kararacak ibadet ancak ALLAH için yapılır,tek gayesi bu olmalıdır,birilerini kandırmak dünyevi heveslerini gerçekleştirmek ,para kazanmak,toplumsal statü kazanmak amacıyla
bu işleri yapanlar alacakları bu dünyada altın ,mal mülk olabilir ama bu hayattan sonra haram mlları azap şeklinde dönüşüp peşelerine takılacaktır,Allaha ibdet edenler kendilerine iyilik edeceklerdir,
bunu bilmeliyiz onun ypatıkları kendinedir onun için bize faydası olmazz,
zULUM MEVCUYTKEN ZALİME karşı yapılan her eylem ibadetin en değerlisidir, herrşeyi görüp uyuma taklidi yapmak ve ses çıkarmamak insanın kalbini köreltir,yaptığı ibadetler farkında olmadan eksilir,
İMAMI azam ebu HANİFENİN emevi zulmü ABBASİ ZULMÜNE NASIL KARŞI ÇIKTIĞINI ve gereçkten çok zenginken servetini ve canını nasıl feda ettiğini bilmek
,GÖRMEK bizim gibi uyuyan ,uyutulan ve köylü kunazlarını kendine getirtecektir..............
YORUMLAR
Diğer yazarların yazılarına yapmış olduğunuz eleştirileri ilgiyle okuyorum, ve yorum eleştirinin hakkını verdiğinizi memnuniyetle görüyorum. Teşekkür ederim.
Saygılar
Çevremizde gördüğümüz havanların özellikleri adem de vardır aslında uzaklaştıkça ve hayvandan da daha aşağı duruma düşmüştür.Ahir zaman ki fitne heryerde kaçsan mutlaka biri gelip sizi buluyor.Adem ki aynadaki yüzüne baksa kendiside inanmaz amma devam eder.Bir kurtuluştur İslama sarılmak,toplumumuzun panzehiri.
Saygılarımla.
KESKİNZAMAN
namaz ,niyaz ,oruç bitti,bundan başka görev yok mu,
fakirliği birmek ,sefaleti bitirmek,zulme mücadele etmek gibi sayısız emir nerde,işte bu yazı islamın bu olmadığını isalamın sosyal yönünün
ön plana çıkartılması ibadetinde kul ile ALLAH Arasında olduğunu
belirmek,her şeyin kazasının olduğu ama zulme ,fakirliğe karşı mücadelenin kazası olmadığını belirtmek isterim,