- 1584 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Kumar ve kadın.
KADIN VE KUMAR…
Genellikle maddi durumu iyi olup da kendisini mutsuz hisseden birçok kadın, bu mutsuzluğunu oyun masalarında gidermeye çalışıyor. Mutluluğu kumarda arıyor. Fakat sonraki yaşadıkları, önceki mutsuzluklarını gölgede bırakıyor. İşin farkına vardıkları zamanda iş işten geçiyor…
Hayat disiplinsiz ve gayesiz olduğu zaman, tabiatıyla eğlence denen bataklığa dökülür. Bu bataklığa düşenler insani değerlerden uzaklaşarak hayvanlaşırlar. Eğlence ile geçmiş bir hayat kadar anlamsız ve zararlı bir şey yoktur. Gençliğin eğlenceye mahsus olduğunu söyleyenler ahmaklardır. Gençlik çağı, ilerde hayat devamınca faydalı olacak iyi alışkanlıkların kazanılma yıllarıdır.
İnsan için yararlı ve gerekli alışkanlıkların en uygun devresi ise şüphesiz çocukluk ve gençlik yıllarıdır. “Ağaç yaşken eğilir ”atasözümüz bu konuda değişmez bir terbiye, bir eskimez eğitim kaidesidir…
Kumar aileyi yıkıyor. Pek çok kötü alışkanlıklar ve bağımlılıklar, parçalanmış aile çocuklarında daha çok görülmektedir. Anne ve Babalar çocuklarına her konuda iyi örnek olmalıdır. Onların vakitlerini nerede geçirdiklerini bilmeli, amma kontrol asla baskıya dönüşmeden, sevgi, ilgi ve şefkat şemsiyesi altında yapılmalıdır.
Kumar örnekleri çoktur. Günümüzde yasal sınırlar içinde yapılan kumar türleri de vardır. At yarışları, iddia, loto, toto, Piyango, Bilgisayar oyunlarının bazıları vb.
Başına Milli kelimesi konulmasıyla kumar olmaktan çıkmaz. Yeşilay genel merkezimizin bu konuda verdiği mücadele devam etmektedir. Ailelerimizi bilgilendirmek gereklidir. Valiliklerimizde yapılan bazı toplantılara davet edildiğimizde fikirlerimizi paylaşmaktayız yetkililerimizle. Rehberlik tecrübemizle yardımcı olmak bizlerin görevidir. Toplantılarda alınan kararların da uygulanması şarttır. Son zamanlarda bazı konularda alınan kararlar geç uygulanıyor. Fikirlerimizin bazısını gereksiz gördüklerini duyuyoruz üzülüyoruz… Bazı internet kafelerin kontrolü az yapılıyormuş?
Türk toplum yapımızın bazı kişiler ve odaklarca yıpratılmak için her yolu denemekteler. Aman canım bu devir de gençliğini yaşasın diye basite alınmaların acı sonucunu ulusal basından duymaktayız…
Kumar tutsaklığı eroininkine eşdeğerdir…
Kumar önce serveti, sonra iffet ve haysiyetleri, sonunda da hayatı mahveden bir iptiladır.
Kaynak. Yeşilay bülteni sayfa.5
İnançlarımız da kumarı yasaklar. Hangi alet ve metotla oynanırsa oynansın taraflardan biri veya birkaçı zarar edecekse, KUMAR gerçekleşmiş demektir.
ERDEMLİ İNSANLAR HAYAT VE KAZANCINI ŞANSA VE TESADÜFE DEĞİL, ALDIĞI TEDBİRLER VERDİĞİ EMEĞİN SONUCUNA BAĞLANMALIDIR…
Kumarın zararı fertlerde kalmaz, topluma sirayet eder, üretime katılmayan, işsiz, güçsüz, kumar oynamakla vakit öldüren kimselerin çoğalmasına sebep olur.
Son çeyrek yüzyılda devletlerin karşılaştığı maddi sorunlarla beraber kumar oyunlarının popülerliği de dramatik bir şekilde artmıştır…
Kumar modern çağın tuzaklarından biridir bizden söylemesi karar sizindir. Sonradan ah vah etmek yarar sağlamaz. Bizi destekleyerek daha çok yerlerde insanlarımızın eğitimine yardımcı olmaya söz verenleri bekliyoruz. Ramazan ayı geldi. İftar davetleri vermek için yarışanlarımıza lütfen söyleyiniz orası da maddi yardımlar alsın, bazı yerlere yapılan yardımlar kadar, Yeşilay’ımızın da kurum ve kuruluşlarımızca daha çok desteklenmesini bekliyoruz… Yeşilay ülkemizin 91 yıllık kuruluşudur. İlimizde hizmet yerimiz Nev- kur da dır.
Yuvayı yapan dişi kuştur. Kumar alışkanlığına düşen aile kadını çocuklarıyla ne derece ilgilenebilir ki?
YORUMLAR
PERİ BACASI 50
PERİ BACASI 50
sayın PERİ BACASI 50,
Yazınızı beğenerek okudum.
Bireyleri ve dolayısıyla toplumumuzu kötü alışkanlıklardan
kurtarmak ve geri döndürmek için yaptığınız çalışmalar ile,
bizleri aydınlatmak için yazdığınız yazılar sebebiyle sizi kutlar,
saygılarımı sunarım.
PERİ BACASI 50
Yeşilay genel merkezimin ana sayfasına da yorumlarınızı ve katkılarınızı bekliyoruz...Nevşehir den selamlarımızı sunuyorum...