- 2803 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kötü arkadaş
Sigara kötü bir alışkanlıklardan biridir .Ülkemizden bay bayan olarak çoğu bu aşılkanlığa sahipdirler.
öncelikle bir insanda irade çok kuvvetli olmalı.
..sigaradan çok amansız hastalıklara düşenleri hatırlamalı..ve Bizlere sağlığımızı veren Yüce Allah sigara ile mualefet ettiğimizide hatırlamalıyız
...bunu belki nasıl olur diye soru sorabilirsiniz..iyice araştırırsanız..küçük günahlar çoğalınca büyük olur..
.onun gibi sağlığımıza dikkat etmezsek ileride biyük felaketlere yol açmış oluruz...Yaratanın verdiği cana bir an önce son vermek gibi bir şey bence..
.Gereksiz ve faydasız işlerden sakınınız demiyormu? Sevgili Peygamberimiz.
(S.a.v)..
Sizce bu sigara gerçekten gerekli ve faydalımı? düşünün beş on yılda verilen para küçük bir araba almazmı...aynı parayı veren ve vermeyeni göz önüne koyarsak ne sonuçla karşılaşacağımızı siz düşünüz...size ne veriyor.
..siden ne alıyor hangisi daha karlı ona göre karar verin..
.zaten her tarafımızı çeşitli hastalıklar sarıyor birde kendi ellerimizle neden kendimizi ölüme yaklaştırıyoruz hayret bir şey...sigara içilen ortamdan uzaklaşmalıyız..bir meşgulüyet olmalı bazı kimseler boşlukya kaldıkları zaman içerler.
sığınacak liman ararlar.
..kendimizi boşa bırakmamalıyız...bir şeylere bağlanmalı faydasız şeylere değil...sizler bir şiirimle sigarayı anlatmak istiyorum..saygılarımla..
KÖTÜ ARKADAŞ
Bir meret varki dünyamızda
Onsuz yapamayız görürüz rüyamızda
Arkadaş olmuşuz hemen yanıbaşımızda
Adını söylemeye ne hacet
Daha anlamadıysak ha gayret
Babası tütün, kendisi sigara
Hediyesi nikotin ,gütürür mezara
Daha nekadar dayanacağız bu zarara
Duman olur her zaman güzelim maznzara
Neden çevirelim güzel vücudumuzu yıkık mezara
Ey arkadaşım güzel osman
Sigara bir sinsi düşman
Sonra vermez insana aman
Yavaş yavaş insanı eritir
Tüm vücudu sinsice çürütür
Bana arkadaşınız sigarayı sorarsanız
Arkadaşınız yanıma bile yaklaşamaz
İçer kullanırsam,lakin onu
Enayi hissederim ben kendimi
Bunun için benimle arkadaş olamaz
Bana asla kimse gücenmesin
Kimse üstüne hiç alınmasın
İnanın dost acı söyler
Her zaman gerçeği söyler
Mevlam eylerse güzel eyler........
m.ali.ünsal..
Masaj:: SİGARA KONUSUNDA YARDIM LÜTFEN!!!!!!
BEYLER ZATEN BİRAZ DİKAKT EDERSENİZ BİZİ BİZ YÖNETMİYORUZ....
HİSLAEİRMİZ VE DUYGULARIMIZ YÖNETİYOR....BİRDEN BAKLAVACININ KARŞISINDAN GEÇERKEN AKLIMIZDA OLMAYAN TATLI ANİDEN INANILMAZ BİR ARZU İLE İSTER HALE GELİYORUZ.....VEDE O KADAR ARSIZ BİR ŞEKİLDE İNSAN ARZULUYOR Kİ TÜM TEPSİYİ YİYESİ GELİYOR....AMA NE ÇATEKİ TÜM TEPSİYİ DE YESEN AYNI TAT İÇİNDEN ÜÇ TANEDE ALSAN YİNE AYNI TAT...DEĞİL Mİ....
AMA İŞTE DURUM ÖYLE DEĞİL...BİZLER FARKINDA DEĞİLİZ BAŞKA GÜÇ VE KONTROLLERİN.....
VEDE ORUÇ AYINDA İNSAN BAMBAŞKA BİR RUHİ AHLİYETE GİRİYOR....SUÇ ORANLARI HİSSEDİLİR DERECEDE AZALIYOR...SİGARAYI BIRAKAMAM DİYEN İNSNALAR BİLE SİGARADAN SOĞUR HALE GELİYOR..VEDE BİR GÜN BOYUNCA İÇMİYOR....SİGARA İÇİME ORANINDADA BİR AZALMA SÖZ KONUSU OLUYOR.....
İŞTE BİRAZ KENDİMİZİ ZORLAMAMIZ LAZIM...İRADEMİZİN GÜCÜNÜN FARKINDA OLMAMIZ LAZIM....
BİZLER KENDİMİZİ YÖNETEMEZSEK BAŞKA BAŞKA GÜÇLERİN KONTROLÜNDE , ETKİ ALANINDA KALIRIZ....
not...bu yazıyı bir arkadaş sigarayı nasıl bırakabilirim yardımcı olun diye mesajına karşılık yazılmış bir çalışmadır..
inşallah faydalı olur...saygılarımla..