- 2080 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Nedir?
İnsanın manevi tanımı özneldir.Daha doğrusu insan olmanın manevi tanımı özneldir kişiye göre değişiklik gösterir kimine göre ahlaklı olan insandır,kimine göre hayvan seven kurallara uyan insandır.Fakat bir çeşit insan yoktur ki bazı huyları ve olayları insaniyet ve insanlık adı altında nitelendirelim.
Vicdansız biri için ‘’ İnsan mı bu şimdi ? Yaptığına bak…’’ kullanılır toplumda, iyiler insan olabilirken kötüleri nereye koyacağız .İnsan sevendir,insan yaşayandır,insan duyarlıdır ,insan azimlidir .. v.b tabi ya insanlık dört dörtlük o zaman ki her kulun bir hatası varsa hiç birimiz insan değiliz.Modern bir hayat yaşamış biri için eğitimsizve ilkel biri insanlıktan uzak biridir.Eğitimsiz içinse ahlaki açıdan birtakım kurallara(?) aykırı tavırlar insanlıktan uzaklık olarak nitelendirilir.Düşündüğümüzde çok saçma gelebilir.
Dediğim gibi insan nedir sorusunun cevabı özneldir bunu da buradan anlayabiliriz.Kişinin durumuna göre değişir.İnsan bence hata yapan,öğrenen,uygulayan ya da uygulamayan,kötü ya da iyi,düşünen ya da düşünmeyen,okuyan ya da cahil ,memnun ya da şikayetçi,güleç ya da asık suratlı olabilendir.Ben bu yazıyı bugünlük burada bitiriyorum unutmayın insan amaçlı ya da amaçsız olabilendir ve ben bu yazıyı yazarken amaçsızca yazıyorum ve ben bir insanım ...
H.Begüm Aydın
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.