AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-9
Dinle sevgili arkadaşım acaba muhabbet ve aşk neye bağımlılık ve ait ola bilir.öncelikle bilmelisin ki muhabbet denilen duygu bağımlılık ve özel olan bir ilgidir ki insanlarda bulunan hislere ve duygulara ki insanın yapısındadır.yanlız bilmelisin ki muhabbet ve aşk öyle şeye ait olur ki bağımlılık ve istendiği zaman mevcut değildir,ve aşk ile sevgilinin vucuduna ve ya bu görüşmenin gerçekleşmesine özlem ve hasret besler.ve bu ki diyoruz aşık maşukunu ve sevgilisini dileyip arzu ediyor o zamandır ki maşuk ya sevgilisi gerçekten yanında değildir ve hakikatan ortada yoktur,amacımız budur ki o sevgili aittir yanlızca sevmeğe ve isteğe ki o ilgini ve özlemi ve böyle bir bağımlılığı bir belli olan şahsa gerektirmiştir.şimdi bu şahıs kimse olursa olsun eğero takım kimselerdendir ki duyguları seviömek diyor ve hisleri odur ki buluşup beraberliği diliyor bu özlemin gerçekleşmesi gerekiyor.ve ya evlilik söz konusu ise aşık maşukla evlenip birleşmelidirler.şimdi dinle bu vaziyet te ve böyle bir geçekleşmede aşkın,sevginin ve mhabbetin adlandıdığımız duygu maşuka ait olamaz illa ki maşuk adlandırılan ortada ve senin yanında olmasın ve aşıkın hayalinden ve fikirinden kaynaklansın ki aşk ve muhabbet maşuka aittir.amma şaşırma sandığın gibi aşk olamaz ve böyle ilişki bildiğin gibi değildir.zira bu özlem ve hasret aşıkı maşukaya vurgun ve sevdalı yapıyor diye.bu açıklama ile eğer aşık maşukasını vucudun kendi duyguları ve istekler için istemiş olursa söyliyorum bu ilgi ve özlem ki aşıkta vardır ve uyanmıştır kendisine faydasız ve gereksizdir.şimdi itiraz edip söylersen ki nen maşuk ve sevgilim ile buluşmağı,görüşmağı,sevişmağı,el ele tutuşmağı aşk olarak istemişim ve böyle hayal etmişim .söylerim ki bu isreğin,arzun gerçek olup hakikate kavuştu.ve muhabbet ile sevgi bu buluşmakla ortadan kalkmadı aşk böylelikle ortadan kalkmış ve bu birleşimle daha kuvvetli ve hala devam ediyor ve eğer söylersin ki al sana bitip tükenmeyen aşk ve gölümseyip sorarsan ki acaba bunu aramıyormudun? Hakikaten aşk ne dir anlamış değilsin .sen kendi hislerini yaşamağa uğraşıyorsun sadece kendini tatmin etmek için .senin anllayışın aşktan ziyade kendini doyurmak ve amacına varmaktır .zira aşık aşkla beslenip yaşar maşukla deşildir.sana srarım sen nasıl ve nerden geleceği garantı altına ala bilirsin ki .sen sevgi muhabbetinden nasil emin ola bilirsin ki.diyelim sen emin ve sadık bir aşıksın ya maşukan acaba ondanda kendin kadar emin ola bilirsin?farz edlim buda gerçekleşti peki ya desem senin hayatın sınırlıdır ve aynı zamanda maşukununda hayatı sınırlıdır ne cevap vere bilirsin ki .ve sana emin ve kesin olarak söylerim ki sen arkadaşım kesinlikle yanlışın var .nedeni ise sen aşık olduğun şahısla buluşup ve sevişip ya konuşup ve aşktan anlayışın ve istediğin bu ise kakikaten senin muhabbet ve aşkın gerçeklenmemiştir.zira bu gerçekliğin devamı gerekiyor ve bu devam ise geleceğe ait olduğundan dolayı vuslatın devamlılığı ki o ise belli olan değildir .biliyorum şaşırmışsın sinirin tepende zira konuya hakim olamıyorsun ve çözemiyorsun .amma sana yardımcı olacağım ve seni ikna edip konuya açıklık getirecağım sörsan nasıl söylerim ALLAH taala kuran-i kerimde bir kısa cumle ile bu konuyu açıklamiştır.
Sevgili arkadaşım dinle aklın oynaya bilir ALLAH taala buyurmuş ki.یحبهئم یحبونه türkçesi ise YOHEBBEHOM YOHEBBONE .yani o sever onu severler.dinle arkadaşım bu kısa cumlede cmleni eğer ki dil bilgisi bilim ile incelersek HAZIR OLMAYAN VE GELECEK FİLİ ile anlatmıştır.ve muhabbet yanlızca aittir HAZIR OLMAYAN başka bir değimle HU’ya ALLAH ZATINA . ve apaçıktır ki her hazır olmayan sınırlı yokluktur zira her an hazır ola bilir .yani AŞIK o şahsa denile bilir ki MAŞUKU YANLIZCA MAŞUK İÇİN SEVİP SAYSIN VE BÖYLE BİR AŞK OLAMAZ ANCAK MAŞUK DEVAMLILIĞIN SAĞLASIN .aksi takdirde sen kendi duygularına kapılıp esir olmuşsun ve bu ise hz.MEVLANANIN DEDİĞİ GİBİ HOŞ SEVDADAN BAŞKA DEĞİLDİR.
9.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.