YORUMLAR
değerli soner beyin benim can ddost diye tabir ettiğim değerli büyümle tanıiıp bizimle paylaştığı için teşekkür ederim...şiirler konusunda her şeyden haberim var...bende 3 ay şiir eklemedim...sonra bir kaç değerli büyüğüm ün ısrarları ile devam ettim...haklısınız diyorum...artık ne versinler ne vermesinler..bir şey istemiyorum....sağolsun durak beyle her hafta kesin görüşmemiz olur...telefonla olsun msn den olsun..benim prensibim bilgisayarı kapatıp dostluklarıda nette bırekanlardan değilim..onun için değerli insanlar daima değer bulurlar ve saygın yere gelirler..bu güzel çalışma için tekrar teşekkür edeerim...saygılarımla..
Soner Bey merhaba, Durak Bey ile müşerref olma şansım olmadı ama kendisine benim bir teşekkür borcum var…
Sağ olsunlar beni tanımadıkları halde bir şiirimi seslendirmişlerdi. O’na şiirimi götüren arkadaş “abi okur musun” demiş ve akşamın darında okuyup seslendirmişler ki ben şiirimi götüren kişiyi de tanımıyorum başka bir şiir sitesinde yayınlamıştım oradan alıp bana seslendirilmiş üstelik şiiri video yapıp internette 2 ayrı siteye yüklemiş…
Kış ortalarında bir şiir sitesinde üst üste atılmış mesajlarda "filiz hanım şiirinizi bu adrese yükledim bakın fikrinizi merak ediyorum, bir diğerinde başka bir adres verilmiş, öteki mesajda daha okumadınız mı?” nasıl bir heyecanla yazmışsa adreslerde ne olduğunu bilmediğim halde ki (aklıma bile gelmiyor seslendirme video falan) bana kadar yansıdı.
Evet mesajlarda şiirin videosunun yüklenmiş olduğu sitelerin adres linkleri vardı heyecanla açtım yüreğim ağzımda dinliyorum/izliyorum muazzam bir ses şiirimi yorumlanmaya değer görmüştü :-)) o kadar heyecanlanmışım ki mesaide olmama rağmen ve dersler devam ediyor ben sesi ne kadar açtıysam içerden mesai arkadaşım geldi birlikte izledik o heyecanı ve sevinci bana /bize yaşattıkları için kendilerine teşekkür borcum var umarım bir şekilde denk gelirim de helallik alabilirim…( bu sitede aradım göremedim) Şuan bu cümleleri bile yzarken o akşama gittim ve eminim ki bu yazıda da bir sürü yazım yanlışım oluşmuştur… Sizin yazınızın ilk paragrafını okuyunca yazmadan geçemedim...YAzınızda yer yer farklı hisler uyanıyor yanlış anlamamak ve yanlış anlaşılmamak için atladım.... Sağlıkla kalın, selamlar saygılar…
greentea76 tarafından 7/22/2011 10:25:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle.Hoş bir vefa yazısı.Bu vefalı tutum için teşekkür ediyorum. Tesbitler mükemmel değilsede mevcut durumu izah edecek kadar var.İyi bir eğitim Konusundada;Ben eğitimle ÖĞRENİM.birbirine karışmış iki kavram diye düşünüyorum.Ben Diplamalı Cahilde,Arif çobanda gördüm.Burada konuşulşamayacak kadar uzun bir konu bu.
**Gerek yazı ve gerekse yorumlar için aklıma gelen tek bir ifade oldu. Hassas terazi ile patates soğan tartılmaz.
Halini ifşa eden bir yazıdan.Saldırı ip uçları toplamak pek etik değil. Ya da şunu bilmiyoruz. Her insan eşsizkere eşsizdir. Alıcısız bal'ın gübreden farkı yoktur.Balı kıymetli edense arı değildir.Mevcut yaşananlar yaşanacak olanları değerli kılmak içindir sadece.Bir birinden pozitif manada öğrenmeyi hedefleyen herkese bin selam olsun. sevgi ve selam.
Selam ve sevgilerim, beni anlayan tek insan Durak gardaşıma.
demişsiniz...
bütün şiirlerinizi okuyan ve sizi anlayan biri olarak bana ayıp etmişsiniz ama olsun,
şimdi dağ fare meselesi yapmayayım:))
kalemi hakkıyla tutmaya başlayanları kalem ateş gibi yakar derdi bir dostum,
sanırım yanmaya başlamışız,
ne diyeyim Allah yar ve yardımcınız olsun,
şaire saygılarımla...
S / ÂYE
Edebiyatı ve şiiri bu kadar önemseyen ve dert haline getiren bir ruha bir akla tutumunuz ahlaken ve vicdanen tezattır.
Ben ne diyorum siz ne anlıyorsunuz. Doğrusu pes kardeşim pes. Bir insanı tanımadan tehacüm ve taaaruz olmaz. Türkçenin ve Osmanlıcanın ne kadar değerli olduğunu benim kadar anlayamazsın. Ülkemde Şeyh Galib okunmazken, ben Bochum üniversitesinde Şeyh Galıb okuyordum. Bu yüzden bu dilin ve geleneğin kıymetini anlayan ender insan çıkar.
Kelimeyle oynayan insanların, kelimelere subjektif manaları enjekte edip benim önüme koymaları büyük bir hüsranlık abidesi.
Yazıklar olsun diyorum. Başka bir şey demiyorum. İnsanı bir dostuma yazdığım bir yazınında içine ettiniz.
tan 1919
hemde beğendiğimi söyleyerek?????
iltifattı yani, böyle bir cevap vereceğinizi bilsem ne sizi okuduğumu söylerdim nede bu seviyeye inerdim ben,
sadece şair olduğunuzu düşünüyordum???
şeyh galip diyorsanız son eklediğim şiirin 3 gün önce ekledim şiir bilgi kısmına bakın,
şeyh galip divanının tamamını çevirdim ben, ezbere bilirim ayrıca,
hakaretinizi aynen iade ediyorum, aynennn,
eyvallah...
tan 1919
cevap bana değilse de ben hakaret ettiğiniz insanlar adına cevabınızı verdiğimi umuyorum,
yaramm var gocunuyorum...:)))
sizinle her platformda, her konu, her ölçüde şiir tartışırım,
şeyh galipte konuşuruz, fuzulide, beydebada, aragonda, lord byronda,
siz üzülmeyin yeterki,
almancada konuşuruz, ingilizcede, osmanlıcada, ibranicede, arapçada...
kendinizi yalnız hissetmeyin...
saygımla...
S / ÂYE
Ben bir dostuma jest yapmak istedim. Orda yazılanların ne manaya geldiğini o daha iyi biliyor. Zira orda özel hayatımın ip uçları var, o bunları zaten anlıyor. Ben şiir yazmaya başladığımda hayatımda zor anlar vardı.
Durak bey de bunları biliyor.
Benim eski şiirlerime bakın, o şiirlerde kafiye ve durak hatası var. Şiiri öğrenebilmek çin 380 şiir yazdım. Alıştırma gibi oldu yani.
Benim şiirde üç dönemim vardır:
İlk şiirim (Gerçek Leyla /1) ile Şiir Anırmaz arası birinci dönem
Şiir anırmaz ile şiire Şiire Vedanın son bölümü arasındaki dönem ikinci dönemdir
Ve bundan sonrada üçüncü dönemdir. Bu üçüncü dönemde farklı bir şiir ve imge, fikirle yazmak istiyorum (Sürrealist. Daha doğrusu hayal denen ruhi gerçeklik dünyasının şiirlerini yazmak istiyorum). Ki bu üçüncü dönemde sitede olmayacağım. Şiire veda bittikten sonra 2. dönem bitmiş olacak.
Konuyu nesnel düşünmüyoruz. Dün Dortmund üniversitesinde okuyan arkaşım şiirimi okurken hata buldu (Anlam mantıksızlığı) ben de değiştirdim. Arkadaşım şiiri normalde hiç sevmez ve de anlamaz. Şair şairden bir şey öğrenmeli. Ben ortak bir problemi dile getirdim. Ve bu problemi benim çözemeyeceği anladığım için siteden ayrılmak istedim.
Saygılarımla
tan 1919
selamlar,
ben sadece sizi düzenli okuduğumu ifade ettim soner bey,
nereye gidiyorsunuz, gitmeyin anlamında,
durak bey abimizdir, resmine gönlünün güzelliği yansıyor zaten,
şeyh galip dediniz ilk önce,
ama anladığım kadarıyla bilinç akışı üzerine yöneliyorsunuz ki son dönem budur, sitede bu konuda yazan insanlar var ve takip ediyorum,
kaleminiz çok güçlü, bilinç akışı woolf ve jund dan geçer,
tabii öncesinde muhyiddini arabiden,
siz zaten neyin ne olduğunu biliyorsunuz,
bir yanlış anlaşılmayı (eski bir almancı olarak bende):) düzelttiğim için muyluyum,
sağlıcakla,
şaire saygılarımla...
Soner kardeşim öncelikle yoruma cevap bölümü varken neden bana cevaplarınızı direk yorum olarak yazdığınızı anlamadım.
Keşke birileri daha yorum yazsa da görseniz hatalarınızı.
Ama iki yorum yazan var biri ben biri de yazının muhatabı Durak bey.
Eleştiriyi hazmedemeyenlerden bahsediyorsunuz yazınızda ama aynı şeyi siz yapıyorsunuz.
Ben yazdım oldu diyenleri eleştiriyor ama eleştirim karşısında 'dediğim dedik' diyorsunuz.
Bu sebeple daha fazla uzatmaya gerek görmüyorum.
Yolun açık olsun kardeşim.
Selam ve sevgimle.
Mantığınıza hayran kaldım. O insanlar halkım değil mi. Ben ,,halkım ''dediğimde küçümsemek için demiyorumki. Nasıl bu manalara ulaştınız şaştım. Sizi niçin bu kadar rahatsız etti bu yazım anlamadım. Cahillik başka şeydir; tahsil başka şeydir. Nice insan vardır okumuş da olsa ahlaken cahildir; kimisi okumamıştır ahlaken ilerdedir.
Yazdıklarımı nasıl yorumladınız şayan-ı teaccübtür. Ben şunu anlatmaya çalışıyorum: Keşe bu halkıma okuma şansı verilseydi bu yetenekler kaybolmazdı daha iyi şair, mütefekir çıkardır. Hayretki hayret.
Tekrar ediyuorum dediklerimin arkasındayım. Yalnış bir cümle yazmadım. Ben şair olsam ne olur olmasam ne olur. Yazsam ne olur yazmasam ne olur. Genel bir gözlemimi yazdım.
Gördüğüm kadarıyla insanımda değişen bir şey yok.
Saygılarımla
Sevgili Soner.
Hececi ve Serbertçileri genel olarak eleştirmişsin, ve demişsinki:
'Sitedeki insanlar normal halkım, ne yapsın halkım elinden geldiği bu kadar, iyibir eğitim alsalardı... Diye devam ediyor'
Peki sen nesin sevgili kardeşim.
Öyle bir yazmışsın ki sanki kendi yazdıkların baş yapıt.
Bu sitede kaç öğretmen, doktor vb. Üniversite mezunu insan var biliyor musun?
Bir tek sen okudun herkes câhil mi yani?
Bu siteye günde yüzlerce şiir eklenir bunlardan çok azı gerçek şiirdir buna katılıyorum ama tekrar ediyorum genelleme yaparak herkesi aynı kefeye koyman yanlış.
Tahsil elbet önemli ama şiire desteği ancak imlâ kurallarında olur tabii o da edebiyat okursanız( en birazda kelime hâzineniz genişler ama şiir ruhu yoksa o da bir işe yaramaz), benim gibi İnşaat ve İşletme okursanız o da olmaz.
Selam ve sevgimle.
Söylediklerimin arkasındayım. Metni bir daha okursanız sevinirim. Halbuki ben bu yazımla -ki şiire vedayı adı bahsedilmeyen ve kıymeti bilinmeyen şairler için de yazdım (Onun içinde Afet Hanım da vardı). Her şeyi dar çerçevede anlıyoruz.
İlk önce kabiliyet sonra eğitim. Bu her meslek için geçerlidir.
Saygılarımla.
Sevgili kardeşim Öncelikle sayfanda şahsıma ayırdığın değerli emeklerin,övgü dolu sözlerin için teşekkür ederim...
İnan bu yazını şimdi,ve bu gün gördüğüm bir ruyamı buna yorumladım.Karmaşık duygular için güzel bir rüya idi.Fakat rüyamı hatırlayamıyorum.Karmaşıklar içinde zoru başarmaya çalışıyorum,ve sonunda uyandığım zaman hanımın beni çağırdığını fark ettim.Yol yorgunluğunda olsa gerek ki,rüyamı hatırlayamıyorum.Tıpk senin benden bahsettiğin,va altında yazılan yorumun tıpkı aynısı gibiydi.Zorlardan ve eleştirlerin gerçekten hemen yanlış anlaşılması,birilerinin birilerini beğenmemesi gibi..
Ne deyim ki şimdi ukalalık mı yapalım.Varsın herkes kendi ayarında değerlendirsin.Her şey gönlünce olsun.Biz birbirimizi biliyoruz.İşte yüzdendir ki kızıyorum.Niçin alınır hemen tepki veririz anlaması zor değilde,kalb kırmaktan kaçınmayız acaba..?
Yazmana bak sen
İşte bu yüzden eleştirilere cevap bile yazmak içimden gelmiyor...
batu_41 tarafından 7/20/2011 6:35:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Soner sitede yazanları eleştirmişsiniz oysa o kadar iyi şâirler var ki burada.
Size sadece iki isim vereyim.
Sayın Afet İnce kırat ve Sayın Oflu.
Bu isimlerin şairliğine kim söz söyleyebilir.
Açık konuşmuşsunuz, ben de açık sözlüyümdür.
Ben kurulduğu günden beri buradayım öyle ahım şâhım bir şiirinize rastlamadım .
Soner kardeşim son şiirinizi okudum meselâ az önce.
Öyle kendinizi ayrı bir yere koyacak kadar iyi bir şiir değil.
Kâfiye olsun diye yazılmış, kafiye bile olamamış ve anlam bütünlüğü sağlamamış sözcükler.
Önek:kepçe , Haççe, ki şiirin geneli böyle.İsterseniz baştan sona da inceleriz.
Tahsil meselesine gelince ben de yüksek okul mezunuyum ama tahsilin şiirle bir alâkası yok, öyle olsa tüm edebiyat öğretmenleri şâir olurdu.
Şiir yetenek, duygu, yürek ve zekâ işidir.
Rahmetli Aşık Veysel âmâ idi, okumamıştı ama eserleri ortada.
Sizi anlıyorum, Durak beyden bir destek görmüşsünüz ama onun dışındaki herkesi silip atmanız yanlış.
Yorum yalakalığı yapanlarla ben de mücadele ediyorum onları şiirlerimde sürekli hicvederek ama iyi şairler de çok, haklarını yemiyelim.
Selam ve sevgimle.