Gözlerinize Sağlık!
Shakespeare’nin’ bir sözüyle başlamak istedim.Gözyaşıyla yıkanan yüzden daha temiz bir yüz olamaz...
Gözlerimiz, Dünya hazinemizdir...
Allah ağlatmasın da, Dünya’ya gelirken de ağlarız ve giderken de ağlarız, Aşık oluruz
ağlarız, seviniriz ağlarız , üzülürüz ağlarız, billur dur gözyaşlarımız arınırız...
Ağlamak güzeldir aslında , içimizdeki zehri atarız, arınır ruhumuz uçsuz bucaksız okyanuslar gibi...
Doktorlar derki , ağlayamıyorsanız yapay gözyaşı damlatıp ağlamak gerekiyormuş, ağlamayan gözlerin , göz pınarları kuruduğundan göz körlüğüne neden de olmaktaymış...
Dünya ile buluşturan en önemli organımız, gözlerimiz.Yaz mevsimlerinde bol bol böğürtlen yememiz gerekiyor, gözlerimizin dostuymuş. İbi- n Sina’yı da anmadan geçemeyeceğim.Şöyle der’ gözlerinizin sağlığı için birkaç sap mayıs papatyası haşlayın soğuyunca birkaç damla limon damlatıp gözlerini yıkayın.Mikropları kırıp göz hastalıklarından koruyrmuş. Uyguladım ve çok yararı olduğunu gördüm.
İlerleyen yaşlarımızda gözlük kullanmak zorunda kalıyoruz., Ben üç yıldır kullanmaktayım.Gözlüğü her kullandığımda icat edene dilimin döndüğünce dua ediyorum.Mekanı cennet olsun..
İlk gözlükçü dükkanı 1783′de Philadelphia’da açılmış, kimin icat ettiği de bilinmiyor.Bu kişinin 1250 veya 1280 yıllarında Venedik’te yaşamış olması büyük bir olasılık diye düşünülüyor...
İnsanlık tarihin en büyük teşekkürü bu olsa gerek.
Görme engellilerine de yardımcı olmamız gerektiğini de asla unutmamalıyız...
Gözlerimizle Dünya’ya hakimiz , değerini bilerek yaşamalıyız.Gözlerinize sağlık okuduğunuz için...
Oya Gedik
YORUMLAR
Acarım avuçlarımı beni Yaradana ve dualrım başlar içten içe ağlarken bir yanım yetim kalır esir olur vijdanıma bir yanım nefsime yenik düşmemek için çabalar sığınırım beni bu aleme gelmeme neden olan Yaradana ve başlarım yeniden secademle arkadaş olmaya ben eğildikce o öper beni Yarada'nın huzurun'da anlımdan dünyanın en güzel öpücüğünü o konduruyor anlıma ve yeniden diyorum sen sen öp benim anlımdan secadem Yaradan kulu öyle mükkemel bir şekilde donattıki kul mükkemeliğinin farkınada olmuyo bazen bazende bu mekkemeliğini farklı kötü emelrinde kulanıyor olsada dönüş yolu o gidlecek son durak o başka çare yok Rabbim hiç bir yarattığı canlıyı her hangi bir uvzunun eksikliğini göstermesin güzel yazıtınızdan dolayı kutlarım yüreğinizi saygılarımla...gevdan ______Ben son 2,5 yıldır ağlamak istedim lakin ne yaptıysam inmedi
Oya gedik
Sayılar efendim...
gevdan
alaknız için tşk lakin hiçbir liman fırtına görmeden ayakta duracağını anlmaz benim fırtınalrım sanırım benliğimi aştı saygılr...
Oya gedik
Saygılar...
Oya gedik
Gözlerimiz en değerli ordanımız.
Göz hayat demek...Şiirrler, atasözleri, şarkılar...hep gözler için.
Sakına göze çöp batar.
Açım gözü ekmek teknesindedir.
Tan yeri ağarınca hırsızın gözü kararır.
Fazla mal göz çıkarmaz
Gözün çıksın emi, o ne bakış...
Yazmayla bitmez. Hem göz ve bakış için güzel sözler, hem de kötü sözler yazılılr.
Sayfanızda Çok güzel bir yazıyı severek okudum...Bir de şu gözlüklerimi kaybetmesem...
Sevgilerimle..
Oya gedik
Ah gözlük kaybetmeye de çözüm bulmuş tasarımcılar mıknatıslı ben aldım sürekli kolye gibi boynumda, tavsiye ederim...Sevgimle dost...
Vücudumuzdaki bütün organlarımız çok gerekli, Rabbim hiçbirini boşa yaratmamış.Gözlerimiz de en önemlilerden biri, dediğiniz gibi yaşadığımız dünyayı, sevdiklerimizi görmemizi sağlıyor.
Önemli bir konu, açık ve akıcı bir dille sunulmuş bizlere, teşekkürler bu önemli paylaşım için,selam ve saygılar arkadaşım.
Oya gedik
Saygımla dost...
Anlam yüklü yazınızda bir an bile kaybetmedim yolumu. Yürek vardı, damarları otobana çeviren incecik lastik dokunuşları. Hiç bitmesin istedim bu yol. Tebriklerimle.
Oya gedik
Saygılar dostlarıma...
BEŞYÜZ YIL SADECE NAMAZ KILSAK gözlerimizin değerini ödeyemeyiz Rabbimize. Güzel konu güzel şükür'dü.
Tebrikler ve selamlar.
Oya gedik
Saygılar Engin bey...