- 920 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İSLAMDA ÜÇ SEY YOKTUR
İSLAMDA ÜÇ SEY YOKTUR
Değerli kardeşlerim yüce dinimiz islam her türlü tevhid karşıtı fikirlere karşı önlem almışdır.Buna rağmen genede yanlış anlamalar ve yorumlar hüküm sürmekdedir.Aşağıda acıklayacağımız üç sey dinimizde olmamasına karşın bir cok inanan bu hataya istemeden düşmektedir.bunlar nelerdir.
1-Kutsal kişi
2-Kutsal mekan
3-Kutsal eşya
Şimdi bunları acıkalyalım
1-Kutsal kişi. İslamiyetde ruhban sınıfı olmadığını söyleyen resullullah efendimizdir.buna rağmen bazılarımız bazı kişileri kutsar.bunlar tarikat pirleri, şeyh
,alim veya bazı keramet gösterdiğine inanılan meczup veya gizemli kişiler olabilir.bu tamamen yalnış bir itikatdır.
2-Kutsal mekan.Yüce dinimiz dünyada hic bir yerin diyerin den üstün olduğu hususunda bir beyanda bulunmaz.Fakat bizlere kutsal mekanlar diyerek Mekke ,Medine,Kudüs ’ü kutsal mekanlar olarak takdim edenler vadır. Dinimizi diğer dinlere benzetmek istemektedirler. Hiristiyanlık, musavilik ve bazı tevhide uygun olmayan dinlerdeki inanclar dinimize yamanmak istenmektedir.
3-Kutsal eşya.Hic bir nesne bir diyerinden üstün veya ayrıcalıklı deyildir.Oysa biz zeytini inciri zemmemi hurmayı kutsarız.Bunun en kötü örmeyini peygamber efendimizin sakalının teli ve hırkayı şerifini kutsal emanet olarak yaderiz.Efendimizin emanetleri hatırası elbetde değerlidir.Onuları gözümüz gibi korumalıyız ama ona kutsiyet izafe etmek cok yanlışdır.
Bütün kardeşlerimizin bunlara dikkat emelerini rica ediyorum.saygı ve hürmetlerimle...
Nazmi BAŞYİĞİT
16-07-2011
YORUMLAR
size katılmıyorum insan kutsaldır ve insan hayatının devamına yönelik her unsur bu mukaddes dairenin devamıdır tamamlayıcısıdır.bahsettiğiniz burda söz konusu olan tevhidi kutsiyetten ayrı bağımsız bir kutsiyet yada ona ortak koşmak anlamınsa değil tevhidi mesajın hamallığıyla kazanılmış bir kutsiyet yadaAllahın delillerini gözler önüne sermekle mekanın kutsiyeti söz konusu yani insanın nasıl bir dili varsa eşyanında mekanında bir dilivar bu taşıdığı misyonla ilgili, ikisini biribirine karıştırmamak lazım Bir örnek( Veda hutbesi) insanın kutsiyetine dair peygamberin dilinden verilmiş engüzel örneklerden biridir,
Ey insanlar!
Bu günleriniz nasıl mukaddes bir gün ise bu aylarınız nasıl mukaddes ay ise bu şehriniz nasıl mübarek şehir ise canlarınız mallarınız namuslarınızda öyle mukaddestir her türlü tecavüzden korunmuştur.
bedirhan37 tarafından 7/17/2011 2:16:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
bedirhan37 tarafından 7/17/2011 2:34:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
bedirhan37 tarafından 7/17/2011 2:37:53 PM zamanında düzenlenmiştir.