- 1061 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Toplumda Toplumla Yaşlamak
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
Yalnız başına hayat sürmek mümkün değildir. Toplumla yaşamak zorunluluğu vardır. Toplumla yaşarken de uyulması gereken kulları unutmamak gerekir.
Toplumun huzur ve güveni için bu çok önemlidir.
toplumda kurallara uyulmadığı zaman kargaşa yaşaır. Toplum kuralları kendiliğinde oluşur... Yani yasalar hzuur ve barış zemininin muhafaza edilmesi için konulmuştur.
Uyulması gereken kuralların oğu toplumda ihtiyaca binaen oluşmuştur...
Fakat zaman zaman öyle ilginç ve şaşırtıcı durumlarla kaşılaşıyoruz ki; İnsanlar büyük şehre saatlik çıkmış işini yapıp sakin evinde oturacaktır.
Bir milletin temizliği ve dürüst olup olmadığını da nereden görürüz?
Bu sorunun cevabını net olarak bellidir. Tuvaletten belli olur temizlik.
Biz müslüman toplumuz ve "TEMİZLİK İMANDAN GELİR" HADİSİ ŞERİFİ DE EMİR NİTELİĞİNDEDİR.
Buna rağmen eğer tuvalet konusuna hassasiyet gösterilmiyor ise; temizlikten bahsetmek mümkün değidir. İki çiçek resmi koymak ile güzellik ve yemizlik olmaz. Koca dev binaları yaptırıyoruz. Çok büyük kamu hizmet binalarını süslü püslü yaptırıyoruz her türlü konforunu sağlıyoruz. Ama iş en ciddi konuya gelince maalesef sınıfta kalıyoruz. İzmir İli Karşıyaka İlçesini mutlaka gezmişinizdir. Kaç tane umumi tuvalet vardır bieniniz merak edeniniz var mı?
Resmi kurumlarda işiniz olur tuvalet ihtiyacınız var yahut da elinizi yıkamak istersiniz. Koridorda tuvalet işareti vardır... Tuvalete yönelirisniz üstünde yazı... "Personel Tuvaletidir". sabır diyerek başka var mı diye bakınırsınız ama maalesef yoktur.. Müdür tuvaleti, başkan tuvaleti, personel tuvaleti düşünen bu koskoca akıllı yöneticilerimiz; niye vatandaşı hesaba katmadı acaba? Bunu düşünen oldu mu hiç? Ya kardeşim adamı çileden çıkarmayın kamu binası adından belli ki millete hizmet binasıdır. Tuvaletin memuru müdürü mü olurmuş. Toplumdan bu kadar kopuk yaşayan bir anlayış dünyanın neresinde var acaba?
Müdüre; ayrı tuvalet, ayrı makam arabası, ayrı yemek salonu, ayrı asansör, ayrı kafeterya olur mu? Bu milletin parasını böyle çarçur etme yetkisini nerden aldılar acaba. Bu anlayışa son verecek bir insaflı da çıkmaz .. vatandaş da ne tesin o meşhur sözü söyler ""BURASI TÜRKİYE..." ..
İYİ YA İYİKİ "BURASI TÜRKİYE..." DAHA HASSAS OLUNMASI GEREKEN ANLAYIŞIN DERHAL KANALIZE EDİLMESİ GEREKMİYOR MU?
KOCA ŞEHİRDE BİR TANE UMUMİ TUVALET OLMAZ MI?
Şehirde işi olan kişi ne yapsın şimdi. Cami arayacak ki tuvalet ihtiyacını karşılasın.. Hani adamın aklına gelmiyor değil.. Biirleri acaba biz özellikle tuvalet yaptırmayalım ki; camideki tuvalete giden belki de namaz kılar da böylece de sevap kazanırız.. "" diye düşünen mi var acaba.. Vatnadaşa karşı işkenceye varan eziyeti ettirdikten sonra o vatandaş sana beddua etmek için mi ibadet etmek için mi camiye gitsin şimdi.
Eğer böyle anlayış ile davranılır mı?
Bir şehrin temizliği tuvaletinden belli olur.. O şehirde eğer umumi tuvalet yok ise; temizlik kelimesinin lafı bile edilemez. Nasıl olsa makam mevki sahipleri için özel yapılan tuvaletler var. Vatandaşa niye yapıpda ""Tuvalet Bütçesi.. "" için ayrılan ödeneği başka yerlere verelim,, diye düşünneler olmasın sakın..
Tekrar ediyorum bir milletin temizliği insana değer vermesi "tuvalete verdiği önem ile netlik kazanır.... ""
Bir de şu anlayışlardan hemen kurtulmak gereki.. Yeni binada aman ha yönetici için her türlü konfor olsun memur için o kadar da önemli değil, vatandaşı kim ne yapsın.. Siyasetçiler geldiğinde de zaten o heyecandan vatandaş tuvaletide unutuyor.. Unutmayan bir de çıkarsa orda bulunanlar tuvaleti hatırlatan kişi için "" adam delirmiş başka konu mu kalmadı kardeşim ne kadar gayriciddi adamsın"" tepkisini gösteririz.. Olur biter..
Ey başkanlar, sayın parrti başkanları, belediye başkanları, kaymakamlar, vali yardımcıları, vailer bu konunun üstüne durunuz.. Temizlik konusunu aşılamak da buradan gececektir..
dev binalarda makamlarda oturmak dışarıyı çok iyi gözlemlemek ve vatandaşın neye ihtiyacının olduğu tesbit etmek ve yetersiz kalınan ve olmayan hizmetlerin yapılmasını temin etmek demektir.
Sağlıklı yaşam için yaşam şartlarını kolaylaştırıcı tedbirleri almak uygulamak gerekir. temiz olmak içinde tuvaletlerin hizmete sunulması hatta şunu da belirteyim ki; bu kadar yerlere harcama yapan devlet tuvaleti ücretsiz hizmete sunmalıdır....
TEMİZLİK KONUSUNDA HASSASİYET GÖSTERİLMESİ TOPLUMUN TEMİZ OLDUĞUNUN GÖSTERGESİDİR.
HİZMET BİRİMLERİNİN DEVREYE ALINMASI İSE ANCAK VE ANCAK YÖNETİCİLER TARAFINDAN GERÇEKLEŞİR.
TOPLUMLA YAŞAMANIN KURALLARI VARDIR DERKEN EN ÖNEMLİ KONUYU DA GÖZ ARDI ETMEK İSTEMEDİM..
YARIN TOPLUKLA BRİLİKTE YAŞAMANIN KURALLARI İLE DEVAM EDECEĞİZ.
SAYGILARIMLA...
Kadir DURAK
TEMİZLİK İMANDAN GELİR,, HADİSİ ŞERİF...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.