- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aracı, Asalak
Aracı, Asalak
Firavunluğun nihai hedefi tanrılığını ilan etmektir.
Cesur gözlem yaparsak görülen şu; ilk çıkış çok masumca olur, toplumu kurtarmak bazısı Dünya’yı bazısı da ahireti kurtarmak amacıyla çıkar.
Giriş kısmı çok masum. Gelişme kısmında bu amaç için mücadele faslı başlar. Maddi ve manevi destekler istenir ulvi amaç için. Önceleri herkes eşittir! Böylece güçlenir dava ve sempatizanları. Sonrası şöyle gelişir. Lider konumundaki kişi tanrı olmasa dahi onun en yakını konumuna oturur. Çünkü Tanrılık makamını Firavunlar zaten önceden kullandı ve toplum yemiyor bu lokmayı.
Sonraları tanrının en yakını makamı dahi bir kademe daha geri itildi. Vazifeli kişiler türedi. Gökten vazifelendirilen kişiler toplumu doğru yola iletmek için çabalıyor şeklinde… Zaten dikkat edilirse; bu kişiler toplumda tanrıdan sonraki ilk basamağa göz diker. Nereye kadar giderse gider.
Güçlenince toplumdaki tüm mal varlığına el koyarlar, daha olmadı birazını bağışlarlar, kadınlara el koyarlar! Diğer kişilerden farklıdır onların cinsel yaşamları, sınırsızdır! (Aslında herkesinki sınırsız da başkalarını sınırlamaları çok manidar.) Bunu tarihi dikkatli okuyan görür.
Her şeyden herkesten üstün olan kişi olmak nihai hedeftir. Siz bunun adını ne koyarsanız koyunuz ama cesur olunuz. Aracı, firavun, kral, şeyh, efendi, elçi, hanedan………
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.