HARİKA ŞİİR ŞÖLENİ
BAKIŞ
Nuh ŞAHİN
UNUTULMAZ ŞİİR ŞÖLENİ
12. Uluslararası Yozgat sürmeli festivali içersinde yer alan şiir şöleni Kültür ve Turizm Bakanlığının maddi desteğiyle, Valiliğimizin ve Belediye başkanlığımızın manevi destekleriyle gerçekleştirildi. Şiir şöleni festivalin önemli programları arasında yer aldı.
Şiir şölenine 22 değişik ilden 50, Yozgat ve ilçelerinden 15 şair katıldı. Programda tanınmış
Şairlerden al ki genç şairlere kadar pek çok isim vardı. Gaziantep kumru dergisi, kayseri çıngı dergisi, kemer Gözcü gazetesi yazarı gibi birçok gazeteci ve dergi yazarları aramızda idi. Ayrıca birçok şair ve yazarlar derneği başkanları yönetim kurulu üyeleri festivale katıldılar. Birinci gün şairlerimizle açılış törenine katıldık. Cuma namazından sonra saat 15,00 te topluca Sarıkaya ilçemize hareket ettik. Sarıkaya belediye başkanı Ali Osman ERBİR’ i makamında ziyaret ettik, ziyaret sonrası topluca fotoğraf çekinerek oradan ayrıldık. Tarihi roma hamamını inceledik bilgi aldık, ardından Sarıkaya şairler ve yazarlar derneğini ziyaret ettik. Dernek başkanı Kelami Akdemir ve bağzı üyeler bizleri dostane karşıladılar. Dernekte şiir dinletisi yaptık. Tanışma faslı oldu, isteyen arkadaşlarımız bir saatlik bir hamam sefası sürdüler, akşam yemeğini yedikten sonra Hacı Hasan Bor parkına gidildi, gece saat 11,00 kadar şiir ve müzik ziyafeti verildi, programı oldukça kalabalık bir topluluk izledi. Katkılarından dolayı Sarıkaya belediye başkanına, emeği geçen dernek başkanına ve yönetim kurulu üyelerine bu güzel program için teşekkür ediyorum.
İkinci gün kent parkta topluca sabah kahvaltısı yapıldı ardından Yozgatımızın tarihi yerlerinden Çapanoğlu (büyük cami ) Yozgat müzesi, Hayri inal konağı gezildi ziyaretçilere bilgiler verildi.
Saat 15,00 te il kültür müdürlüğünde şiirler okundu, türküler söylendi, şair valimiz sayın Necati Şentürk ve belediye başkanımız sayın Yusuf Başer çok istemelerine rağmen T.B.M.M başkanımız Cemil Çiçek, Başbakan Yardımcımız Bekir Bozdağ ve Milletvekillerimizin gelmeleri nedeniyle katılamadılar, yerlerine belediye başkan yardımcımız, dostumuz Mehmet Taşdemir ve gençlik merkezi müdiresi yıldız hanım ve Fatma hanım katıldılar kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.
Kent parkta verilen akşam yemeğinden sonra ses düzeni kurulup antik tiyatroda birbirinden usta şair ve aşıkları dinlemeye devam ettik havanın çok serin olmasına rağmen nağmelerin ve dostlukların verdiği sıcaklıkla saat 23,00 e kadar şölen devam etti.
Üçüncü gün sabah kahvaltısı için Yerköy’e hareket edildi orada Yerköylü iş adamı Ayhan çelik tarafından karşılandık. Çoğu organik sebzelerden oluşan yiyeceklerle mükemmel bir kahvaltı yaptık.bağzı şairler şiirlerini okudu aşıklarımız saz çalıp türküler söylediler. Sonra arabalarla Yerköy’ün içinde tur atıp bagzı yerleri görüldü, belediye parkında çay ve içecek ikram edildi, vedalaşma sonrası Yozgat’a dönüldü. Güzel bir misafirperverlik gösteren işadamı Ayhan Çelik beye şükranlarımızı bildiririm.
Yerköy dönüşü doğruca Cevdet Dündar göleti piknik alanına gidildi. Orada misafirlere karpuz ikramında bulunuldu. Gölet kıyısında harika manzaralı fotoğraflar çekinilerek bu güzel anılar ölümsüzleştirilip vedalaşılarak 13. Sürmeli festivalinde buluşmak dileğiyle şölen bitirildi.
Allah’a şükürler olsun ki bir aksilik olmadan şölen planlandığı gibi yapıldı. Kalemi güçlü, sözü güzel, sazı güzel dostlarımızla unutulmaz üç güzel gün yaşadık ilimizi çeşitli yönleriyle tanıttık Yozgat’ı ve Yozgatlıyı sevdirdik. Gittikleri yerlerde gazetelerinde, dergilerinde, radyolarında, televizyonlarında bunları anlatacaklar. Buradan çok memnun ayrıldıklarını söylediler.
Proğramın tek olumsuz yanı arzuladığımız seyirci kitlesine ulaşamadık. Programın birçoğu diğer gösterilerle çakıştı, Salon programlarına halkın ilgisi az, açık alandaki programa gören, duyan geliyor, seneye bizlerde açık alanda yapmayı düşünüyoruz.
Sürmeli festivaline ve şiir şölenine emeği geçen fedakâr, cefakâr, Yozgat sevdalısı valimize, vali yardımcımız Salih gelgeç’e, belediye başkanımıza, başkan yardımcılarımız Tevfik Bozkurt ve Mehmet Taşdemir beylere, festivale uzaktan yakından iştirak eden şair ve âşıklarımıza, dernek başkanımız Ahmet Sargın beye, yönetim kurulu üyelerimiz Mehmet Karaaslan’a, Yusuf koç’a Osman Yüksel’e, Salim Gülbahçe’ye teşekkür ediyor sağlık ve mutluluklar diliyorum.