uçuğun saçmalığı...
Bir yazı yazmaya karar verdim.
Önce; bir gün adı ve saat belirlemeliyim. Yer adını da atlamamalıyım. Karakterlerimi de hazırladım mı tamamdır. Lakin; en zoru kurgu bulmalıyım.
Kalemimim nerede?, Bir dakika bekleteceğim.
Kalemimi buldum.Yanlız;açıla açıla küçülmüş. Ne yapalım!, idare edeceğiz.Boğazımı temizlemek için bir yudum da çayımdan almam gerekiyor. Ayrıca; sigara da yakmalıyım.
Şimdi yazmaya başlıyorum...
Uçuk, bir salı akşamı, saat 21:00’un 22’00 a sarkmasında,uçuk sahilde...Uçuk, gözlerinde papatya açan çocuk gibi gülümsüyor,dans ediyor, hatta; sahilden denize kurbağa gibi zıpladığını da gördüm. Çok zıplamış olacak ki denize uçuk düştü. "Yazanın tepkisi;Aman Tanrım! ya otobüsü kaçırırsa"
Uçuk boğuluyor, uçuk ölüyor, uçuk aç, uçuk susuz,uçuk üşüyor, uçuğun sesi gidiyor ve gitti."Yazanın tepkisi;daha ötobüsü bekleyeceksin..." Uçuk, son kez baktı sahildeki kalabalığa...Bir kadın elinde simit, zavallı martının peşinde...Adamın biri de oltasını sallamış akşamın kör vakti, balık peşinde...Bir çocuk ağlıyor ve bir kadın azarlıyor. Gemiler yük boşaltıyor, ve yine; yük alıyor.Diğer bir adam, kaburgasından dolma yapıyor, satıyor ve sattı.
Bu sırada; kürek kemiğine sarılan uçuk farkediyor. Yüzüyor ve yüzdü. Uçuk sahile yeniden ayağını bastı. Yürümek istedi ve yürüdü. Hızlı tekmeleriyle sarstı yerküreyi ve Ay’ı denize düşürdü. Uçuk, durağa yaklaşıyor ve yaklaştı. Uçuk, durağın içinde otobüs bekliyor...Otobüs gelecek ve uçuk, otobüse binecek, evine gidecek. Otobüs geliyor ve geldi.Uçuk, otobüsün içinde cam kenarındaki koltuğa oturuyor.Yanına oturan kıza soruyor.
-Bu otobüs ......giden otobüs mü?
-Evet"şaşkın ve garipseyen bir yüz ifadesi"
-İyi o zaman teşekkür ederim. "Bununla diyalog kurulmaz,zaten;yüzündeki ifadeyi de beğenmemiştim"
Otobüs hareket edecek,etmiyor.Henüz kız sorusunu sormadı.
-Bu otobüs.....geçer mi?
-Evet"şaşkın ve garipseyen bir yüz ifadesi"
-İyi ozaman teşekkür ederim."Bununla diyalog kurulmaz,zaten;yüzündeki ifadeyi de beğenmemiştim"
Yazanın tepkisini de almalıyız diye düşünüyorum. "Yazanın tepkisi;şaşkın ve garipseyen bir yüz ifadesi"
Uçuk, otobüste ayakta yolculuk eden insanlara bir bakıp, bir de bakmıyor.Uçuk, otobüste oturanları gözünün ucu ile yakalayıp,bırakıyor.Uçuk camdan dışarıya akıyor ve aktı. Otobüs gidiyor,uçuk gitmiyor.Uçuk, uyudu ve uyandı. Uçuğun yanında oturan kız, otobüsten inmek için hazırlanıyor ve hazırlandı.Otobüs durdu,kız indi.
Uçuğun yanına genç çocuk oturdu.Otobüs eve doğru geliyor ve geldi. Uçuk hazırlanıyor ve hazır olamadı. "Yazanın tepkisi; yine ne oldu?" Uçuğun yanındaki çocuk uyudu ve uyanmadı.Uçuk düşünüyor. "Yazanın tepkisi;seslensene avanak"
Uçuğun yazana cevap verdiği tırnak işareti ; " bak bunu hiç düşünmemiştim"
Uçuk sesleniyor ve seslendi.
-Hey çocuk! "uyanır mı? acep"
-Uyumuşum,özür dilerim." Çok ayıp ettim.Hatamı affeder mi acep?"
-Önemli değil, olur böyle şeyler."Olmaz böyle birşey, deli mi ne? " "Yazanın tepkisi;"çocuğun tırnak işaretine bakıp,kendi tırnak işaretinden utan..."
Otobüs durakta durdu ve uçuk otobüsten indi. Uçuk evine gidiyor ve gitti.Bu yazı da bitiyor ve bitti."Yazanın tepkisi; bu ne biçim yazı...,bence de bitsin. Ayrıca; yazan da uyumaya gidiyor ve gitmedi"
YORUMLAR
Uçuk çok güzel bir romana başladı.
Uçuk güzel bir ilerleme içinde.
Uçuk saçmalamaz. Ne saçmalasa edebiyat olacağını sananların aksine, kendini bilir.
Uçuk romana devam...
Uçuk ablan kalemini seviyor.
Okuyucunun tepkisi ( Kestirmek güç)
UÇUK
harikasın ablam...
ayrıca; senden bu sözleri duymak beni şımarttı demeyeceğim:) utandım derim ama:)
değerli yorumunla onurlandım ve biraz yüzüm de kızardı..
uçuk, aynur ablasını seviyor ve sevdi.:)))
saygılarımla ve sevgilerimle her zaman...