- 917 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni Çok Güzeldi
12. uluslararası Sürmeli Festivali kapsamında düzenlenen Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla yapılan “Sürmeli Şiir Şöleni” bu yılda festivalin en önemli programları arasında yer aldı. İlimizin tanıtımına çok büyük katkıları olan Sürmeli Şiir Şölenleri, festivalin vazgeçilmez programı olarak göz doldurdu.
Şiir şölenine 22 ayrı ilden 50’ye yakın şair-yazar dostumuz katıldı. İLESAM temsilcisi dostumuz Durak Duran Tüz aramızdaydı. Kayseri Çıngı Dergisi, Gaziantep Kumru Dergisi, Kemer Gözcü Gazetesi yazarı gibi birçok gazete ve derginin temsilcisi aramız dalardı. Çeşitli illerden gelen ve illerini temsil eden arkadaşlarımızın Sürmeli festivalinde buluşarak birlik ve beraberlik mesajı vermiş olmaları önemliydi.
Konuklarımızın çokluğuna, programın ilçelerde dağılmış olmasına rağmen hiçbir arkadaşımız dağılmayıp bizi terk etmediler.
Özellikle Sarıkaya programı harikaydı. Sarıkaya Belediye Başkanı Sayın Ali Osman Erbir’i Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir ve ekibini kutluyorum, teşekkür ediyorum. Emeklerine, yüreklerine, alın terlerine sağlık. Oldukça kalabalık bir ortamda gerçekleştirilen Sarıkaya şiir programı şairleri bir hayli memnun etti.
Oldukça kalabalık bir ekiple dolaşmamıza rağmen şükür bir uyumsuzluk yaşamadık. Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda gerçekleştirilen Sürmeli şiir Şölenine Vali Bey ve Belediye Başkanımızın önmli misafirleri nedeniyle katılamaması biraz sıkıntı yaşattı ama, onları temsilen katılan Belediye Başkan Yardımcısı dostumuz, kardeşimiz Mehmet Taşdemir’e, Gençlik Merkezi Müdürü Yıldız Hanım ve Fatma Hanıma çok teşekkür ediyoruz. Konuklarımızı yalnız bırakmadılar ve salonda onlarla birlikte şiir programına katıldılar.
Herkesin bilmesi gereken önemli nokta şu: festivalin Şiir konukları özel konuklardı, yazan, çizen, festivalin sesini duyuran ilin tanıtımını yapan, eli kalem tutan arkadaşlarımızdır. Bunun çok iyi değerlendirilmesi gerekir. Tabiri caizse, enerjimizi toprağa veriyoruz. Bize sahip çıkın, küstürmeyin, kırmayın valla alın terimizin kıymetini bilin deriz: ”Yeter artık” deriz. İsterseniz bunu da sitem kabul edin!
Çok değerli dostlarım vardı; Şair ve Yazarların arasında kaliteli arkadaşlarım vardı. Güzel dostlar, güzel şairler, güçlü sesler vardı aralarında. Çok kıymetli dostlarım gelmişlerdi. Onları ağırlamaktan onur duydum.
Kalemi güçlü, sazı güzel, sözü güzel, dostlarımız vardı. Gözleri pırıl pırıldı, Yozgat’a gelmekten mutlu oldukları her hallerinden belliydi. Ama aralarında Yozgatlı hemşerilerimizi göremediler, aralarında bürokratları, siyasi parti temsilcilerini, sivil toplum kuruluşu başkanlarını, ne hikmetse göremedik. Sanırım çok işleri vardı arkadaşların ki gelemediler…
Yozgat sevdasına gönül veren şair yazar dostlarımla kaç yıldır burada programlar yapıyoruz. Haklı olarak soruyorum: “Ey duyarlı Yozgat aydınları nerdesiniz?
Siyasiler, sivil toplum kurumu temsilcileri, nerdesiniz? Kültür sanat programları ile Yozgat’ın adını duyurmaya çalışıyoruz. Bu denli duyarsız olmamak gerekir. Görüntünüzü bile saklıyorsunuz bizden…
Sağ olsunlar ilçe kaymakamları, ilçe Belediye Başkanları sahip çıkmak istiyorlar ama biz de ilçelere gidemiyoruz. İmkânlarımız yok, bir araç bulma konusunda dahi sıkıntı yaşadık, burnumuzdan geldi… Konuklarımız dolu dolu eli güçlü, kalemi güçlü onlardan utanıyoruz, onları kırmamaya, küstürmemeye çalışıyoruz. İşin doğrusu: ya bu işi bırakmamız lazım, ya da adam gibi sahiplenmemiz… Söyleyin hangisi uygunsa onu yapalım. Allah aşkına boşu boşuna enerjimizi, alın terimizi toprağa akıttırmayın. Sonuçta biz de insanız, biz de kırılıyoruz, sitem ediyoruz.
Tamam, “size salonu ayarladık, hadi gidin başınızın çaresine bakın” demekle olmuyor ki… Bu kadar insan Yozgat’tan memnun ayrılması için adeta seferber oluyoruz, çırpınıyoruz, çabalıyoruz. Vebalimiz, sorumluluğumuz ağır diyoruz… Valla daha fazlası zülfü yare dokunur sitemimizin… Burada sitemimizi noktalayalım.
Sürmeli Şiir Şölenine emeği geçenler oldu onların hepsine teşekkür ediyorum. Başta Vali Beyimize, Vali Yardımcımız Salih Gelgeç’e Belediye Başkanımıza, Belediye Başkan Yardımcıları Tevfik Bozkurt ve Mehmet Taşdemir beylere, iş adamı Ayhan Çelik’e, Sarıkaya Belediye Başkanı Ali Osman Erbir’e Yozgat Belediyesinin tüm ekibine teşekkür ediyorum.
Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneği Başkanı kardeşim Kelami Akdemir’e, Yerköy’den Hüseyin Erdoğan kardeşime, Derneğimizin üyesi hanım şair Songül Yurdagül’e derneğimizin yönetiminde ki fedakar arkadaşlarıma İl Kültür Turizm Müdürlüğünde ki tüm görevli arkadaşlarımıza ve Araç için görevlendirilen şoför arkadaşlarıma, Cihan Ve Mümin Delibaşına teşekkür ediyorum.
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler Yazarlar Birliği Derneği Başkanı
YORUMLAR
şahsım ve KUMRU DERGİSİ adına emeği geçen tüm dost yüreklere
sonsuz teşekkürler, saygılar
Ahmet Sargın
YOL YORDAM BİLEN ,ÇOK İNCE DÜŞÜNCELİ DEĞERLİ BAŞKANIM;
YAZINDAN ÖVGÜ YADA YERGİ HER NE İSE HEPİSİNDEN PAYIMA DÜŞEN NE KADAR HAKKIMSA O KADAR ALDIĞIMI BİLESİN...BU CÜMLEDEN HAREKETLE BENDE MENSUBU BULUNDUĞUM SARIKAYA ŞAİR VE YAZARLAR DERNEĞİ ÜYESİ BİRİ OLARAK BU NEZAKET DOLU DAVRANIŞINA TEŞEKKÜR ETMEK İSTEDİM..
TESBİT VE SİTEMLERİNE KATILMAMAK MÜMKÜN MÜ..BİZİM HEDEF KİTLEMİZ OLAN İNSANLARIN BÖYLE DURUMLARDA NASIL YER YARILIPTA YERİN DİBİNE GİRDİKLERİNİ SADECE SARIKAYADA DEĞİL, HER YERDE GÖRMENİN NE KADAR YADIRGANMAYAN DURUM OLDUĞUNU BÖYLECE CÜMLE ALEM DE GÖRMÜŞ OLDU..OYSA BU GELEN GÖNÜL ELÇİLERİ ONLARIN İHTİYAÇLARI OLAN TEŞHİR VE REKLAMIN FAHRİ VE GÖNÜLLÜ TEMSİLCİLERİYDİ..AMA AGZI AÇILAN SOSYALLEŞMEDEN ,SOSYAL ETKİNLİKTEN BAHSEDENLERİ GÖREMEMEK GERÇEKTEN ÇOK DÜŞÜNDÜRÜCÜ DEĞİL MİYDİ....TABİ Kİ ONLAR ADINA BİRİLERİ BUNU YAPSIN AMA PASTADAKİ EN BÜYÜK PAY HATTA MÜMKÜNSE PASTANIN HEPSİ ONLARIN OLSUN ZİHNİYETİNİN SOMUT BİR TEZAHÜRÜDÜ BU....BÖYLE GARİP BİR ÇELİŞKİNİN FARKINDALIĞINDA BİLE ,SİZİN GİBİ YOZGAT SEVDALISI(sadece saat kulesi zihniyeti olmayan..) ÖNCÜ LİDER BİLİNÇLİ VE EVRENSEL DEĞERLERE AÇIK ÇOK DEĞERLİ İNSANLAR BU YARIŞI BAYRAKLAŞARAK DEVAM ETTİRECEKLERİNE OLAN İNANCIM TAMDIR..SİZİ VEŞAHSINIZDA BU UĞURDA ADSIZ NEFER OLARAK ÇALIŞAN TÜM GÖNÜL DOSTLARINI CAN-I GÖNÜLDEN KUTLUYORUM..
Ahmet Sargın
Ahmet Sargın
Gönlüne saglık bir hayli de memnun kaldım..
Aynı şeyleri paylaşmışız..Duyarlı insanlara, duyarlı aydınlara ne denli ihtiyacımızın olduğunu vurgulamşuışsınız, çok ama çok teşekkür ederim..
Ayrıca sizin oradaki duyarlı davranışınız beni mutlu etti..
Şahsınızla oturup bazı şeyleri paylaştık..
Sağ olun sizden son derece memnun ayrıldım..
Memleketimi tanıtmak benim görevim..
Bu görevimi severek yapmaya devam edecegim..
Bana sizin gibi değerli dostlar yardımcı olduğu sürece ben varım ..
Size çok teşekkür ediyorum....Sarıkaya da yeriniz bana göre seçkin ve özel ..
Selam ve saygılarımla...
Emeğinize, yüreğinize, şiir şölenine katkıda bulunan şair ve yazarlara teşekkürler.
Yozgatlılar ve şiirseverler sizinle gurur duyuyorlardır eminim.
Gıpta ve hayranlıkla izliyoruz sizi.
Allahım nazardan saklasın bütünüyle şiir olan yüreğinizi.
Siz konuşan, yürüyen,yaşayan canlı bir şiirsiniz ağabey.
Saygılar.
Selamlar.