AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-8
Sevgili arkadaşim bu güne kadar ALLAH taalanın kainata ve yarattığı insan olan aşk ve sevgisini anlatmağa çalıştım ve anlattım ki rahmanu rehim olan ALLAH ne kadar marhemetli ve ne kadar şevkatlıdır ki vesfa sığmaz ancak yaşadığın hayatta kendin görüp kendin denersin ve sonuca varırsın .amma bu gün sana MHABBETİ anlatacağım .
Sevgili arkadaşım muhabbet öyle ince,zarif ve hasas kelimedir ki yazmakla anlatması mumkun değildir.ancak muhabbet manevi,akla ytkın ülvei aleme bağladır .ancak mhabbeti kimse tarif edemez zira idrak ve zevk meselesidir .dinle üstüne basarak yazıyorum idrak edilir amma mechul değildir.aynı zamanda hayal etmesi o kadar tatlı ve yürepe yatgındır ki vasfa sığmaz ve anlatılamaz.muhabbet kelimesi bilim adamlarının açıklamasına göre tarif edilemez ve mantıklı açıklaması yoktur ki insan vasf etsin.aynı zaman da ki tarif edlemiyor muhabbet inkarı ise mumkun değildir .dinle alimler muhabbeti çök değişik sınırı hakkında fikirler yürütmüşler.ve çelişkiler vardır amma kimseni bu güne kadar kimseni tanımamışım ki muhabbete sınır ve hudud tain ede bilsin.zira bu sınırları düşünmek bile mümkün değildir.sonuç olarak kimse ki muhabbetten konuşup yazıyor gerçeği istersen eğer sadece yaşadığı duğuları vasf ve tarif etmeğe çalışıyor ve tatığı zevki anlatmağa kalkışıyor.diğer taraftan eğer ki ALLAH taala kendini vasf etmiştir muhabbete velakin ALLAH zamana ve mekana sığmadığına göre muhabbet ise hdudu ve sınırı belli olamaz.meğer yaşayan kimse tarafından tarif edilsin .dinle kardeşim kimse ki muhabbeti tarif etmeğe kalkışmıştır o insan muhabbeti tanımamıştır zira yüc olan tanrının tanıması gerekir bu ise mümkün olan değildir.şimdi sorarım şarap içmeyen şaraptan alınan zevki tarif ede bilir mi acaba ve kimse ki idda etse o şaraptan doymuştur yine söylerim o aşk,muhabbet sevgi şarabını ne içmiş ne de tatmıştır.zira aşk ve muhabbet aynı şarap ya şerbettir ki kimse içmesinden doymamıştır ve içtikce daha çök susamıştır .bu şarabı içen susaması geçmez bilakis daha çök susar.ve eğer kimse içerse ömür böyü susamaz.
Dinle azizim konuyu toplamak için aşık kim denir kısaca aşık o dur ki yudum yudum sevgi derya denizin içip amma yine susuzlutan dili sinesinden çıkmıştır .dinle sevgili arkadaşım tasavvuf aleminin dahisi ola İBNİ ARABİ’DEN aşkın vasfını
1-aşkın başlangıçı sızıldayıp,inlemek,ağlamaktır.ortası ise aşk uğruna feda olmaktır ve amma sonu ise tarif gelmez vasf edilemez ki anlatım.
2-kimse ki idda ederse muhabbeti tanımıştır bilmelisin ki bu güne kadar hiç kimse muhabbetin hakikatın ve gerçeğine ulaşamamıştır ve sadece yaşadığı duygunu zevki acını paylaşıyor
3-kimse idda edemez muhabbetin hakikatın veya kökünü bulmuştur yanlız söyleye bilir ki muhabbet ve aşk unsu ve bağlılığı kalpdir ve kalp ile aşk bir birinden ayrı tartışılamaz ve yazılamaz.
4-özet olarak muhabbeten idrak edilense .huzun,keder,sevinç,hasret ve yakınmaktır .muhabbet aynı parmak izidir ki bildiğin gibi tüm insanlarda farklı olandır zira insanların duyguları,zevkleri,hevesleri ise farklıdır.
Şimdi dinle bir beyt gazel ile muhabbeti
MUHABBET BİR BELADIR Kİ ESİRİ OLMAYAN BİLMEZ
KARA KIŞ GÖRMEMİŞ BÜLBÜL BAHARIN KİYMETİN BİLMEZ
8.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.