12. yozgat Uluslararası sürmeli festivali
BAKIŞ
Nuh Şahin
12. YOZGAT ULUSLAR ARASI SÜRMELİ FESTİVALİ VE ŞİİR ŞÖLENİ
12. Uluslar arası sürmeli festivali 8 temmuz 2011 sabahı saat 9;30 da Sorgun Belediyesi Mehter Takımı eşliğinde Yimpaş AVM önünden Cumhuriyet meydanına kadar yapılan toplu yürüyüşle başladı. Törene Yozgat valisi Necati Şentürk, İl jandarma komutanı albay Engin Ünalan, Belediye başkanı Yusuf Başer, MHP genel başkan yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Sadir durmaz, Sivas Belediye başkanı Doğan Ürgüp, Amasya Belediye başkanı Cafer Özdemir, Bozok Ünv. Rektörü prof. Dr. Tamer uçar, daire müdürleri, Şair ve yazarlar, yerli ve yabancı gösteri ekipleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Alanda yapılan törende saygı duruşu, İstiklal marşı’nın ardından Yozgat belediye başkanı Yusuf Başer yaptığı açış konuşmasında özetle şöyle dedi: ‘Değerli konuklar! Yozgat köklü bir tarihe ve kültüre sahiptir. Tanıma ve tanıtma gayretlerinin odaklaştığı araçlar fuar ve festivallerdir. Bizlerde buradan yola çıkarak ilimizi daha geniş kitlelere tanıtmak amacıyla bu festivali düzenliyoruz. İlimiz son yıllarda tarımdan sanayiye, eğitimden kültüre bütün sektörlerde hızlı bir gelişme ve atılım içersindedir. Bu festival umarım bunu en iyi şekilde tanıtır. Festivalimizin ilimize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum’’ dedi.
Daha sonra MHP genel başkan yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Sadir Durmaz da insanların bulundukları yöreleri, sosyal ve kültürel yönden tanıtmaya çalıştığını belirterek ‘’Tanıtım amacıyla da genelde fuar ve festivaller düzenlenmektedir. İnşallah bu festivalle Yozgat’ın tanıtımı en iyi şekilde gerçekleşir’’dedi.
Son konuşmayı yapan Yozgat valisi Necati Şentürk: Böyle ihtişamlı bir tarihi, müthiş bir kültürü dünyaya tanıtmak ve yerleştirmek, yeni nesile kuşaktan kuşağa teslim etmek Avrupa’ya, Asya’ya, Afrika’ya kültür köprüleri kurmak Dünyanın dört bir yanına dağılmış Bozok’lu hemşehrilerimizle gönül köprüleri, kültür köprüleri kurmak, yürek birlikteliğini sağlamak üzere bu festivalleri tertip ediyoruz’’ dedi. Ve Yozgat için ülke için hayırlı olması dileklerinde bulundu.
Konuşmaların ardından Sorgun Belediyesi Mehter takımı bir konser verdi. Komşu Azerbaycan ve Arnavutluk’tan gelen dans guruplarının oyunları ise izleyicileri adeta coşturdu.
Programlara açık ve kapalı alanlarda devam edilerek Bozok Birlik ve kardeşlik kültür sergisi açılışı, Çanakkale Şehitleri resim ve isim sergisi, Kırşehir il kültür ve Turizm müd. Abdallar topluluğu gösterisi, Uluslar arası Halk Dansları topluluğu gösterisi, sirk gösterisi, Yozgat’a 22 ilden gelen( 55) ve Yozgatlı şairler ve âşıkların Sarıkaya ilçesindeki şiir dinletisi,Yozgat’lı sanatçılardan Murat BALABAN, Osman KÖSEOĞLU, Mustafa ve Sakine TATLITÜRK’ÜN konserleri ve havai fişek gösterileriyle birinci gün sona erdi.
2. Gün ( Cumartesi) : Uluslar arası Halk Dansları toplulukları gösterisi, cirit gösterisi, Sürmeli Şiir şöleni, şöhretler karması futbol maçı Milli Piyango çekilişi, Gökhan AY ve Gülşen KUTLU konseri, sirk gösterisi ve havai fişek gösterileriyle devam edildi.
3. Gün( Pazar): Trap atışı, Sürmeli karakucak güreşleri, Uluslar arası Halk Dansları toplulukları gösterisi, Yerköy ilçemizde şiir dinletisi, Elazığ Harput Sıra Gecesi, Sirk gösterisi, Murat BAŞARAN, Uğur IŞILAK konseri ve havai fişek gösterileriyle sona erdi.
Dünyada ve ülkemizde çok az ile nasip olan Uluslararası bir festival önemli bir vukuat olmaksızın başarılı bir şekilde sona erdi. Yozgat’ımız tarihi, kültürel, sosyal v.b yönleriyle tanıtıldı, Yozgatlımız ve konuklarımız üç gün boyunca hoşça vakit geçirdiler.
Bu programın hazırlanmasına katkıda bulunan başta Yozgat valiliği’ne, Yozgat Belediye başkanlığı ekibine, İstanbul Yozgat Federasyonu yönetimine teşekkür ediyorum. Ayrıca bizleri onurlandıran her fırsatta Yozgatlıların yanında olan T.B.M.Meclisi başkanımız Sayın Cemil ÇİÇEK, Başbakan Yardımcımız Bekir BOZDAĞ, çiçeği burnunda Milletvekillerimiz, Yusuf BAŞER, Ertuğrul SOYSAL, Sadir DURMAZ Beylere, Yozgat şairler ve yazarlar birliği, derneği başkan ve yönetim kurulu üyelerine, yurt içi ve yurt dışından gelen ekiplere, yarışmacılara, Şair, yazar ve âşıklarımıza, sponsorlarımıza, ismini sayamadığım diğer emeği geçenlere, gösteri ve yarışmaları izlemek için gelen duyarlı seyircilerimize can_ı gönülden teşekkür ediyor, 13. Sürmeli festivalinde buluşmak üzere hoşça kalın diyorum.
YORUMLAR
Başarılarınız daim olsun Nuh Bey kardeşim.
Allah'ım azim ve gayretinizi daim eylesin.
Yozgatlılara ne mutlu ki sizler gibi kültür, sanat ve şiir sevdalılarına sahipler.
Varolun.
Selamlar.
Nuh Şahin
SİZLERDE VAR OLUN.
SELAM VE SEVGİLER