AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-7
Sevgili arkadaşım dünkü makalede sana anlattım ALLAH’IN muhabbetin o bendelerine ki kendilerini pak ve kötülüklerden koruyup ve nefsilerine hakimdirler amma bu gün ise ALLAH’IN muhabbet ve sevgisini o bendelerine ki diğer bendelerini kötü sıfatlardan pak ve temiz etmeğe yğraşıp çab gösteriyorlar .dinle ALLAHIN ne kadar muhabbeti sevgisini ALLAH yolunda uğraşanlara.yüce yaradan rahman-u rehim olan ALLAH buyurmuştur.VELLAHO YOHEBBOLMUTEEHHERİN . bunlar o bendelerdir ki diğer bendeleri bendeliğe yakışır ve gerekir kötü olan ve ALLAH taala men eden sıfatlardan arındırmağa çalışıyorlar ve beceriyorlar sonunda .ve o bendeleri kendileri gibi pak ve temiz etmiş ya etmektedirler. Anlayacağın bu pak ve temiz bendelerin paklıkları diğer bendeleri etkilemiş ve böylece yaradanın yanında özel mevkileri ve yerleri kazanmışlardır .zira hak taala zaten ve hakikatan pak ve temizdir ve hiç bir kötü sıfata sığmaz ve bu nedende dolayı pakları kendi himayesine alır ve korur.ve bu bendelerin hep yanında ve çıkarlarını korur.dinle sevgili arkadaşım sonuç olarak yüce tanrı böylece o bendeni ki kendisin pak tutmağa çalışıyor ve bu paklığı diğer bendelere iletip öğretmeğe çaba sarf ediyor hakın hakını ödemiş ve bendeliğini göstermiştir.ALLAH taala sevgi ve muhabbetin inanılır gibi olmasada gösterir .amma nasıl sorarsan söylerim ki bütün kötü sıfat ve rezilliklerden koruyarak böyle bendelerin pak kalmaların sağla işte sana muhabbetin en güzel olanı kim vere biliyor bendeye yüce yaradandan başka.dinle azizim bir insan bilimsel olarak böyle bir hakkı ancak ALLAH taala tarafından korunup ve pak,temiz kala bilir başk türlü imkanı olamaz zira yüce tanrıdır yolu gösterip öğretip ve eytiyor .ve böylece cehaletin karanlığında boğulmağı engelliyor ve o bendenin kalbini pırıl pırıl ayna gibi saf yapıyor.zira bu güc şu cilveli ve zahiri parlak dünyada kim dayana bile bilir ki hemen kendisin kayp ederek hayata karışır ve hayatın akışına bırakır ve kendisin hep kandırır ki canım bu nimetleri ALLAH vermiştir bana diye rahat edeyim amma sorarım ne pahasına her şeyı ayağının altına alıpta hara helal demedn ve sonu düşünmeden mi . bu mudur nimetin manası .arkadaşım gözünün önünde binlerce insan aç yararken sen nasıl ekmeği çöpe atarsın ya binlerce insanın barınacak yeri yurdu olmadan sen nasıl köşkünde rahat edersin eğer böylesin sen insanlığı ve ALLAH’IN manasın bilmemişsin ve bilemezsin zira körsün işte fark burada ALLAH seni unutmuş ve kendi haline bırakmıştır amma bekle elbette ALLAH’IN sabrı sönsüzdur .diğer taraftan bak gör o bendelerki pak,temiz yüce tanrıya göveniyorlar ALLAH taala nasıl onlara sevgi göstermiştir ki bendeliğe laık bendelik vermiştir .ve bu ise muhabbetin sınır tanımadığı sevginin bitemediği yerdir o yer ise sadece vesadece olamaz yaratılamaz illa yaradan tarafından.
Şimdi dinle bir az daha açıklayım pak bende derken ne demek istemiş ALLAH taala ve kastı nedir ve nasıl olmalıdır pak bende.bilmsel olarak insanlarda belli hisler vardır ve bunun yanında belli azaları mesela eli,ayağı,gözü,kulağı ve.......................düşünme gücü ,akıl,fikir gibi en önemlisi ise derdini anlatmak için dili ve konuşma yeteneği .şimdi sana soruyorum sırf elimiz var diye her şey yapmağa sebest miyiz ,ayağımız var diye ,gözümüz .külağımız .pak olan ise doğru yoldan şaşmaz ve paklığını dünyaya karşı korur ve satmağa kalkmaz .sonuç olarak sanırım EVLİYA adını duymuşsundur işte bu bendeler seçilip ve görevlidirler ve yüve yaradanın elçısi olarak diğer bendeleri ettip öğretip ve doğruyu sağlasınlar kısaca MHABBETİN NİHAYETİNİ TAHMİN EDE BİLİRSİN .VELLAH YEGULUL HAK VE HOVELYEDİYEL SEBİL.yanı yanlız ALLAH’TIR Kİ DOĞRU YOLU GÖSTERİR VE DÖĞRUYU SÖYLER.
7.pragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.