MUTLULUĞU ARADIM
Mutluluğu aradım, mutluluğu...
Mutluluğa; sevgiye aç insanlarda. Yanlış yerde, yanlış zamanlarda...Yanlış insanlarda, tanımadığım suratlarda...
Gündüz vakti elinde; içinde mum yanan, bir fenerle dolaşan, ne aradığını, soranlara; " Adam arıyorum! Adam!" diye cevap veren "Diyojen" gibi; değildi!... Arayışım...
Ben; sessizce gözlerine baktım insanların. Ruhumda ki "ışık"tan; gözlerime fener yaptım.
Ruhların dan gelecek bir ışık’ tı, benim; karan’lık gözler’ den beklediğim. Mutluluğu; sadece insanlarda sandım.
Küçük bir çocuğun; sevilme isteğiydi belki, şefkatle başımın okşanması, sımsıkı; sarmalanmaktı, güvendi belki de aradığım.
Bende sevgiye açtım...Hep sevgiye aç! insanlarla karşılaştım. Sevgiyle büyürdü çocuklar,
bu yüzden büyümedim; içimde bir yerler’ de hep çocuk kaldım.
Yanlışlarda yaptım, gençliğimin; çılgın tehlikeli korkusuz dönemlerinde, acılarla tanıştığımda yaşamımın
altın çağların’ da mutluluk hep dışımda sanırdım..
Öyle zamanlar oldu, küçükken yediğim şekerler gibi; minicik ilaçların beni mutlu edeceğine inanıp ilaçlara kandım.
Renkli ilaçlarla mutlu olduğumu sandım, yanıldım...Uyudum, yaşamadım, uyuştum, dünyaya sanki bir perdenin arkasından baktım...
Sahte yüzüydü çok geçmeden anladım.Yapaydı; mutluluklar, bıraktım...
Mutluluğun; dışımda değil; içimde olduğunun farkına vardım. Gözlerime fener yaptığım ruhumun ışığını, kendi içime tuttum. Maneviyatı buldum. Kendimde; huzurla mutlulukla tanıştım... Kendime mutluluğu öğrettim. İnsanlara dağıttım. Yaşam ve ölüm çizgisinde bir gidip bir geldiğim zamanlarda; mutluluğuma sarıldım.
Yüreğimde ne varsa, bana ağır gelen, hepsini dışarı attım..Sonbaharda, ağaçlardan dökülen,
bahçede biriken kurumuş yapraklar gibi topladım; nefreti öfkeyi,kızgınlığı dünyanın çöpüne attım.
Affettim! herşeyi, yerine; sevgi fidanları diktim. Umutlarla suladım...
Mutluluğun temeli; önce sevmekti farkına vardım. Mutluluk ürettim, bir gülümsemeye dağıttım, paylaştım.
Başka bir insanı mutlu ettiğimde, onların mutluluğu bana da geldiğinde; bulaşıcıydı mutluluk anladım...
Etrafıma mutluluk bulaştırdım. Ağlayan bir çocuğu güldürdüğüm de. Yorulan bir ihtiyarın, elinden yükünü aldığım da. Hüzünlü bir
insanın yüzünde; verdiğim bir "çiçekle", tebessümler açtırdığım da bir kez daha anladım...
Mutlulukların; paylaştıkça çoğaldığını gördüm. Hayatın içinde bana verilen her acıyı tattım, acıların içinde de mutluluğu; kıt kanaat yaşattım.
Yüreğimde biriktirdiklerin’ den kullandım...
Mutluluğu; önce içinde taşımalıydı insan, sonra dışından beslemeliydi. İçimdeydi, aramakla değil; yaşamakla buldum.
Hissettim, yaşadım, güçlendi mutluluğum...
Güneşin doğuşundan, batışından, yıldızların parlayışından, bir tohumun yeşerip çiçek oluşundan, bir bebeğin; mis gibi tertemiz, günahsız taze insan kokusundan, aldım...
Bir çoçuğun, gözlerinden, gülüşünden, bir ihtiyarın mutlu olduğunda; yorgun sesinden çıkan, memnuniyet sözlerinden, yaptığı dualar’ dan yüzüme düşen yağmur zerresin’ den, horoz/un ötüşün’ den, şu an aklıma gelmeyen; bir çok şey’ den gördüm, hissettim...
Mutluluk ürettim yüreğimde, sevgiden. İnsanlara dağıttım; mutluluğumu; buharlaştırdım, hiç eksilmedi mutlululuğum, verdikçe; çoğalttım.
Buhara dönüştükçe; başka yüreklerde; mutluluk bulutları oluşturdum, o bulutlar’ dan benim yüreğime; mutluluk yağmurları indi, sağanak sağanak daha fazlasını topladım yüreğimde...
V.kayra
YORUMLAR
Mutluluk; paylaşılınca çoğalıyor elbet...
Bazen, verdiğimiz mutluluğun karşısında, hak etmediğimiz mutsuzluklar alabiliyoruz, yaralanıyor kırılıyoruz, güvensiz kalıyoruz insanlara, zaman kaybetmeden,"dediğin gibi" mutlulukları hak edenlere vermek gerek. Mutluluk; karşılıksız verilir, ama; anlayana...
Teşekkürler.Selam ve sevgiler...
v.kayra tarafından 7/11/2011 7:06:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
İç boşaltmak gibidir yazmak değil mi?...
Paylaşmak ise mutlu olmanın tek yolu.
Her şeyin bir dengesi var ama, çok ta paylaşmamak, kendini unutana kadar vermemek gerekiyormuş hayatta, ben de daha yeni öğrenenlerdenim.... Dengeli ve bilinçli olmalı, her şeyde olduğu gibi... Hakedenle, hakettiği kadarını paylaşmak gerekiyormuş..
İçinden akanları paylaştığın için teşekkürler... Samimiyetin için de.
Ellerine sağlık.