- 1120 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GRİ
Yine oldu.Adeti olduğu üzere…
Ben gecede sessiz ve anlamsız oturuyordum.Zihnimde tehlikeli cümleler kurarak…
Deney: Gece kör karanlıktı ve uzuyordu. Kendimi parçalara ayırdım ve her bir parçamı duvara çarptım.Hücrelerime kadar acıdım.Sonra “o” geldi. Kapıyı usulca açtı, içeri sokuldu. İlgili ve müşfik görünüyordu. Gözümün, gözbebeklerimin ta içine bakarak “ Gel benimle” dedi. “Beni kimse sevmiyor meleğim!” Islak yüzüme dokundu. Elimi tuttu. Anlıyordu…
Büyülenmiş gibi izledim onu. Sevdiğimin suretindeydi. Kapıya doğru ilerledik. Dışarıdan içeri sızan ışık demeti odanın karanlığını kesmekteydi . Kapının eşiğinde gözlerimi kıstım. Gözlerimin ta içine bakmıştı.Yanıyordu gözlerim . Katran sızıyordu gözlerimden geceye. Korksam da itaat edemeden duramıyordum. Kapıdan dışarı adımını atar atmaz onun bir illüzyon olduğunu fark ettim. Sezmeye çalışıyordum …Gökte pıhtılaşmış bir yıldızdı .Ta en başından beri.”Beni kimse sevmiyor, ölüm meleği… “
...........................
İkra
İkra bismirabbikelleziy halak
...........................
Gayri ihtiyari içeri odama baktım.
Kulağıma çarpan mucizevi şiirin tılsımını ürpertiyle duydum içimde…
Radyodan yükselen davudi ses şiirin ve müziğin altın tozlarını evrene serperek kulağıma döküldü. Susuz bir zihnin kana kana içeceği güzellikteydi…En ihtiyaç duyulan anda uzanan bir rahmet eliydi besbelli. Ölümden büyülenmiş aklım ve benliğim yeni duyduğu bu şiir karşısında lal olmuş , kalakalmıştı öylece.
Başımı göğe çevirip pıhtı yıldıza baktım. Gözlerimden taşan yaşları elimle uzaklaştırmaya çalışarak içime döndüm.Yere eğilip kalp kırıklarımı topladım. Cebime koydum tüm hatıraları. Yalnızlığı…Gidip radyonun önüne diz çöktüm.
İkra…
Ölümün kollarından alıp rahmetin tüyden döşeğine atmıştı beni “ şiir”
Artık gece tümden siyah değildi. Gecenin birazı da griydi artık…
glc cbrn
Not: Hani demiştin ya bana , anlattıkların sen değil…Ben aynalarımı kırdım çünkü sevgili…Kendimi görmekten ölürcesine korktuğumdan…
YORUMLAR
İkra…
Ölümün kollarından alıp rahmetin tüyden döşeğine atmıştı beni “ şiir”
Artık gece tümden siyah değildi. Gecenin birazı da griydi artık…
___________________________________________________________]
güller açmış yedi renginde yediveren cümlelerle,ben maviyi alıyorum...mavi gül olmaz mı dedin?
olsun olanı başkasıda alır.ben hiç kimsenin alamayacağını aldım senden...helal et olur mu...
sonsuzluğun kapısında dayanmış duruyorsun.......
bağırıyorsun içinde fırtınlar değil suskunluklar olduğu halde....
sevgi denen kalleş hunharca yüreğine savururken sevgisini sen mest oluyorsun
kimsesizliğin içinde kalabalıklaşan hayallerinin her birinde ayrı bir hüzün dokuyorsun.
gel sevgili git uzaklaş yüreğinden, zifiri karanlıkta attığın her gözyaşı tanesi celladın oluyordu.
sevmeler yüreğinde bir karadelik açıyorken yaşama ümidini çekiyor içine......
gel gitme sevgili yüreğinin götürdüğü yere, kal buralarda bırak yürekler götürsün seni............
şiirin böyle işte:9 yüreğine sağlık öğrtmenim:D sevgiyle yoğrul.............
GILS SIBRAN
sevgiyle yoğrulalım, evet sevgiyle akalım evrenin büyük kan dolaşımında...
Çok farklı bir çalışma gördüm. Kısaltmaları sanırım yaşlılığımdan anlayamadım; sanki yazarın şifresidir diyerek kafa da yormadım. Muğlaklık içinde bir arayış hissettim. Bazen tıkanırız, nefes almakta zorlanırız, rüya olduğunu bildiğimiz halde içinden çıkamayız korkuların. Bu da sanki öyle geldi. Griye dönüşmesi rüyanın sonu, nefesin başlangıcı gibime geldi. Bu yorumumla inşallah değerli yazarını incitmemişimdir.
tebrik ve selamlarımla.
GILS SIBRAN
evet sanırım o suda bir çırpınışın ifadesi...gri siyahtan iyidir her daim...
ben de bir öğretmenim , sanırım büyüksünüz benden...
ellerinizden öperim..
Kurgusu çok sağlam. Metot olağan üstü. Bir şey anlatmasına bile gerek yoktu o kadar seçkin bir çalışmaydı ki...imrenerek okudum. Gerçek edebi algı sahipleri için örnek teşkil edecek bir çalışma. Bazı üstatlar bana bu hususta sürekli kızıyorlar ama işte insan illa ki mesaj vericem diye bir şeyleri okuyucunun gözüne sokmadan da olağansütü bir yazı yazabiliyor..
Başarınızı yürekten tebrik ederim.
GILS SIBRAN
dünya bence çok şaşırtıcı...iç denizlerimde bazen bir dalgalanma olur,iç
ve dış evren karışır birbirine...
bu da öyle bir karışıklığın hikayesi oldu.../ tevazunuz ve güzel iltifatlarınız
önünde kalben eğiliyorum Umut...
GILS SIBRAN
galiba paylaşmaktan uzak durdum biraz...bazen insan yankı almak istiyor...o yankı siz oldununz bugün...dua ve sevgi benden de...
Sizi tekrar burada görmek ne kadarda güzel.Şiir tadında tekrardan hoşgeldiniz.Sanırım biraz daha okumam gerekecek anlayabilmek için.Ama kendiniz olmaktan korkmayın.
GILS SIBRAN
sağol...sadakat için...