AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-6
Sevgili arkadaşım dünkü makalede yüce tanrının tövbe eden bendelerine ne kadar rahmetli olduğunu anlatmağa çalıştım.ve anlattım ki muhabbetin başlangıçı ve sonu yoktur ve bunu nedeni ise yüce tanrının ezeli ve ebedi olduğunu gösterir yani tek gerçek olan ve var olan yanlız ALLAH’TIR.bu gün ise dinle yüce yaradanın muhabbet ve sevgisini o bendelere karşı ki kendilerin pak,temiz tutmağa uğraşıp çalışıyorlar.
Dinle sevgili arkadaşım ALLAH taala büyürmüştür.VE YOHEBBO ELMOTEHHERİNE pak olmak sıfatı mukadde ve ayıplardan ve kusurlardan korunmaktır ve bu ise vasf olunmuştur ALLAH taalaya.amma bendenin paklığı ise bende bendeliğe yakışır şekilde kötü sıfatlardan ve günah olanlardan uzak dura bilsin ve kandi nefsini bendeliğe yakışır şekilde korusun zira bu bende olana yakışır.o zaman ki bende kötü sıfatlardan kendini korudu ALLAH taala ona muhabbet gösterir.ve amma kötü sıfatların en önemlilerini özet olarak böyle sıralıya biliriz.gurur,ukalalık,kendini beyenmek,övünmek ,zorbalık ve gerçek olmayan hayali mubhem olanlarla iftihar etmek.şimdi sana sorarım eğer bir bendede bu kötü sıfatlar yoksa bu ALLAH’IN sevgi ve muhabbetin bendeye göstermiş olmuyor mu .senden ricam çevrene bak hepimizde az çök bu kötü sıfatlar bulunur yanlız dikkat etmiyoruz .yüce ve ALLAH’IN sevgi muhabbetin laık olanlarda ise bu sıfatları bulamazsın ne kadar ısrar veya bu sıfatları ortaya çıkarmak için iyi bir ortam hazırlasn bile zira ALLAH’IN isteği böyle istemiştir.yanlız eğer her insan akıl,fikir sahibi ise anlar kolayca anlaya bilir ki doğa ve diğer yaratılanlara karşı ne kadar zaif ve ne kadar acizdir .mesela hayatımızda hiç önemsemediğimiz bir sivri sineği düşün iddalı insan bu küçücük yartık karşısında ne kadar acizdir .veya gözle görülmeyen mikroblar .eğer düşünce sahibi isen bu kısa örneklerle sonunu sen düşün .amma kıyamıyorum dinle insan denilen bir lokma ekmek karşısında ne kadar zayftır ki her şeyi göz önüne ala biliyor.şimdi bu zayıf olan insan ne kadar düşüncesiz olmalı ki kendine gövenerek övünüp ukalalık yapsın .bu rezil ve kötü olan sıfatlardan dolayı ALLAH taala o bendenin kalbin mühürler ki o bende kalbine iyi yada güzel olan sıfatlar girmesin yani engel olur .sanırım anlata bildim bendeler arasında ki farkı ve yaradanın muhabbetin.ve bu çök bellidir ki her insan bu muhurlemeni kendi nefsi ile bile biliyorken yine inat eder.ve iyi biliyor ki bu sıfatların zahir olunmamasının nedeni kendidir yanlızca ve ALLAH taala her zaman bendesine bazı durumlara düşürür ki bu sıfatlar aşikar olur her ne kadar bende inkar etse bile .yni ALLAH taala o bendeye öyle mevkiler ve durumlar yaratır ki bende kendisini ele vermekten başka yapamaz.şimdi o bende ki pak ve temizdir böyle sıfatlardan ve sınavlardan arınmış ve mübrradır ve bu ise ilk başta yazdığım gibi ALLAH taalanın muhabbetini bendeye göstermiş olur.
Sevgili arkadaşım o bende ki gururlu ve kendini beyenmiştir yüce tanrı muhabbetinden mahrum eder.nedeni böyle bendeler cahil ve evam olanlardır ve bu cahilliklerine göre kötü sıfat ve rezalet bu bendelerde aşikar olur.dinle sevgili arkadaşım sana bir önemli sırrı açıklayım.sakın unutma o insan ki gururu ile ve kendisini benmekle tanrı karşısına ve diğer bendeler karşına kendini sergiliyor aslına bakarsan ve kökünü ararsan kendisine kendisin sergilemiş oluyor .ve bu ise o bendenin ne kadar cahil olduğunu gösterir ve kalbinin mühürlü olduğu bir kez daha ortaya çıkmımiş olur.sonuç olarak ya bende yaradana ariftir ya değildir eğer arifse ve bu sıfatlara sahibse demekki hala anlamış değildir ALLAH’IN sıfatlarına ama değilse zaten cahildir.amma önemli olan bilmelisin ki yüce tanrının sabrı o kadar çöktür ki her zaman bendesini şaşırtmıştır yani hemen bendesine sırt çevirmez ve hemen bendesini unutmaz ve biylece SEVGİ ,MUHABBETİN EN GÜVENİLİR VE EN SAĞLAM OLAN KAYNAĞIDIR.
6.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.