- 1398 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
OTURUP DÜŞÜNDÜM DE...
Tam iki yıl olmuş. Tacettinden bu sitenin varlığını duyduktan, müracaat edip, bir iki gün heyecanla bekledikten sonra “ Üyeliğiniz onaylanmıştır” mesajını alalı tam iki yıl olmuş. Bu iki yılda neler oldu?
Nelere sevindim? Nelere üzüldüm? Oturup düşündüm de… O kadar çok şey olmuş ki bu iki yılda.
Yayınladığım(Sizler astığım diyorsunuz) ilk öyküm NURİ Tacettin den başka sadece Engin Tatlıtürk den yorum almış. Kendisine buradan saygılarımı gönderiyorum. Oysa o öykümü çok severdim. Çok emek vermiştim. Bendeki hayal kırıklığını tahmin edersiniz. Çünkü sizlerde geçtiniz o evrelerden. Sağ olsun Tacettin hep arkamda oldu. Moral verdi bana…
Daha sonraki günlerde ”MAHALLENİN EFESİ” ni yayınladım. O da ne? Bir sürü övgü dolu yorum. Veee yazım “GÜNE GELDİ”… Bendeki coşkuyu tahmin edersiniz. Çünkü sizlerde geçtiniz o evrelerden…
Daha sonraki günlerde, aylarda birçok yazılar şiirler yazdım. Birçok yazım “Güne geldi”, birçok yorumlar aldım. Artık “Edebiyat Defteri “ beni, ben de “Edebiyat Defteri” ni seviyordum. Bundan sonra yapılacak iş, birilerinin dediği gibi “Durmak yok. Yola devam” olmalıydı.
Bundan bir yıl kadar önce “İTCİ BEKİR” isimli üç bölümlük uzun öykümü yayınladım. O da ne? Bırakın güne gelmeyi, her bölümde üçer, beşer yorum. Olur, muydu hiç öyle şey? Yer yerinden oynamalıydı. Ya artık bu sitedekiler beni sevmiyor, ya da edebiyattan anlamıyorlardı. Yapılacak iş; Bırakıp gitmekti.
Hemen alelacele bir yazı yayınladım.”Yazan mı Yazar mı?” başlıklı. Teşekkür ettim. Allahaısmarladık dedim. Sizlerden gelen olumlu yorumlarla ve başıma gelen aklımla siteye geri döndüm. Peki, doğru mu yapmıştım? Dönmekle evet. Ayrılmakla hayır. Elinden oyuncağı alınan çocuk gibi küsmek bana, bizlere yakışmazdı. O günleri hatırlayınca utanmıyor muyum? Evet utanıyorum…
Hepimiz hatırlarız. Sitemizde bir ara arızalar oldu. Ne kadar telaşlandık. Nasıl üzüldük. O günlerde bir yazı yayınlamıştım.” Beş yıldızlı otelde beş bilinmeyen” diye. O arızalı günlerde benim o yazımda nasıl olduysa silindi. Sitedeki yetkili hiç birinin taksiratı olmayan bu silinme olayından sonra, sitem dolu nerdeyse yönetimdekileri suçlayan peş peşe yazılar yazdım. Doğrumuydu yaptığım? Değildi. O günleri hatırlayınca utanmıyor muyum? Evet utanıyorum…
Yakın zamanda sitemizde ufak bir sarsıntı oldu. Malum zatın, malum yazısı nedeniyle bir takım kırgınlıklar, sürtüşmeler oldu. O sarsıntıda iki çerçeve düştü. Biri tekrar asıldı. Diğeri beklemede. Bu gün yine aynı düşüncedeyim. Ne o yazıya ne de inatlaşmaya gerek vardı. Ben bire bir takıştım. Karşılıklı hakarete varan mesajlar gönderdik birbirimize. Yönetim bazılarımız gibi düşünmüyordu. Olabilirdi. O da onların takdiriydi.
Yöneticilik zor iştir. Gemiyi kaptan yürütür. Eğer her yolcu kendine göre rota belirlerse bir gün gemi karaya oturur.”Karaaa” diye bağırılsa da iş işten geçmiştir.
İnanmadığım şeyleri savunmam. Doğru bildiğim şeyi söylemekten çekinmem. Asker olmama rağmen bu huyum nedeniyle cezalar aldım. Hapisler yattım. Terfilerim geciktirildi Ama hiç umursamadım. Şimdi de pişman değilim.
Anzın Habib DAĞ’I, ASRAN hanımı, Cömert YILMAZ ‘ı bire bir tanıma fırsatım oldu. Hepside yaşlarının çok çokk üstünde bir olgunluğa sahipler. Bizlere çok az müdahale ediyorlar. Aynı imkân ve yetki bende olsa idi. Bu yaşıma rağmen aynı olgunluğu göstebilir miydim? Garanti veremem.
Bizler ne yapıyoruz? Genellikle gece 12 de yazımızı, şiirimizi giriyor ondan sonra takibe geçiyoruz. Kim ne yorum yazmış, kim ne demiş? Sonraki gece 12 den sonra gözlerimiz günün yazısında, şiirinde. Eğer güne gelmişsek keyfimize diyecek yok. Yok, eğer o gün seçilmemişsek”Yönetim hakkımız yedi. Taraf tutuyor vb.”
Peki, yönetimin işi kolay mı? O kadar yazıyı, şiiri oku. Değerlendir. Seç. Ve bu kadar özveri tamamen fahri olsun. Hiç bir menfaat gözetilmesin. Hangimiz bu kadar özverili olabiliriz? Kendi adıma konuşuyorum. Ben katlanamam.
Bu arada sitemizin köşe taşlarından bazılarının yönetime kırılıp, küsüp bizleri güzel şiirlerinden, yazılarından mahrum bırakmasına ne demeli?
Bir başka konu;
Hepimiz bu sitede tanınmadık mı? Çeşitli etkinliklerde bir araya geldiğimizde gülüp eğlenip, şiirler okuyup bir birimizi tanımadık mı? Çeşitli kampanyalarda, (örneğin kitap toplama kampanyası gibi)
birbirimize destek olmadık mı?
Bir şiir ya da öykü aynı gün hem bu side de hemde başka sitede yayınlanıyor. Bu size normal bir davranış olarak geliyor mu? Katılır ya da katılmazsınız. Ben uygun bulmuyorum…
Büyükleriniz ablam ağabeyimsiniz. Küçükleriniz bacım, kardeşimsiniz. Bu gün oturup düşündüm. Düşüncelerimi sizlerle paylaştım. Bana kızan, alınan oldu ise özür dilerim.
Sitemi seviyorum. Edebiyatı seviyorum. Sizleri seviyorum…
Kalın sağlıcakla…
YORUMLAR
kral çıplak demenin bu kadar usturuplu ve olgun hali bu olmalı.
Şimdi asıl iş,
bu kırıp dökmeden, incitmeden, iğneyi başkalarına batırmadan çuvaldızı kendisine batıran yazıyı okuduktan sonra, şapkayı önümüze koyup düşünmek.
her cümlesini ayrı ayrı tebrik ediyor, usulunca yazan kaleminizi kutluyorum.
Saygı ve sevgilerimle Bedri Bey...
Bedri Tokul
Bu sitede iki yıldır yazıyorum...,
Sen beni bir başka seviyorsun...
Bunuda biliyorum.
Bazen deli,bazen veliyim, bir deli rüzgarım ben.
Bazen rüzgar peşimdedir benim.
Bazen rüzgardan korkan yaprağım ben...
Sizi seviyorum.Hemde çokkk...
Allah nasip eder bir günde elini öperim ben....
Bedri abi affet yazını okumuştum ama, eleştiri yazma fırsatım olamamıştı. Şimdi adını görünce aklıma düştü yine.
Bütün sözlerine katılııyorum. Hele ki seçilmek seçilmemek hususlarında ve başka sitelere yazmak konusunda. Bir tek aktif olduğum site burası. Adım site site gezmemeli. Tabi haberim olmadan yazılarımın yayınlandığı 20 den fazla site varmış. Nermin abla uyardı bu konuda.
Çok samimi ve insanca bir yazıydı. Sana kaktılmamak mümkün değil.,
Saygılar.
Bedri Tokul
Yorumunu bekliyordum...
Geçte olsa gelmesi beni mutlu etti ...
Birde düşüncelerime katılmış olman ayrıca sevindirdi ...
Selam ve Sevgilerimle...
Aynur Engindeniz
Saygılar.
Bu sitede üye olsun veya olmasın. Bu sitede yazsın veya yazmasın. Bu sitede üyeyken başka yerlerde de varolsun veya olmasın; "Herkesi çok seviyoruz". Bu konuda ayrımcı bir algılamamız asla söz konusu değildir.
Yöneticilik misyonumuz sadece bu sitede var olur. Kimsenin şahsımıza kırılıp alınacağını sanmıyorum. Kırılan kişiler bizlere değil site kurallarına kızdıklarını ümit ediyorum.
Üzerinde önemle durduğumuz konu, üye arkadaşlarımızın kendi inanç ve kültürlerini diledikleri gibi sevgi ve saygı çerçevesinde eserlerinde kaleme almaları. Bu anlamda üzerlerinde bir yönetim baskısı oluşturmamaya gayret ediyoruz.
Bedri Bey'in yazının içeriğinde bahsini ettiği konu bir kaç dostunun başka sitelerde olması ve o dostlardan bahisle bunu etik bulmamış olması kendisinin bu siteyi sevmesinden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. İnsan sevdiğin insanlara en çok gönül koyar en çok onlara sitem edermiş. Belli ki Bedri Bey sevdiği insanlara sitem ediyor. Yalnız bizlerin siteyi kurarken dediğimiz bir şey varki. İnsanlar nerede mutluysa orada varolmalı ve oraya katkı sağlamalı. Nereye ait olduğunu hissediyorsa oraya ait olmalı. Ama yönetim olarak egomuzu kullanarak bu siteden başka yerde yazmayın gibi dikdatöryel bir imaj sergilemeyi asla düşünmüyoruz. Bunu da istemeye kimsenin hakkı olduğunu da düşünmüyorum. Biz yöneticiler hizmet sunuyoruz. Üyelerimiz ise bu ailenin birer bireyleri. Bizler ne kadar kendimizi insanlara aitlik hissi uyandırırsak o kadar varoluruz.
Bizler kişilerin sergilediği Edebiyat'a katkı için varolmak isteriz. Onların "başarılarından nasıl faydalanırız" düşüncesinde değiliz.
Bizler kişilere "nasıl katkı sağlayabiliriz"in derdindeyiz. Biz onların başarılarından nasıl faydalanırızın derdinde değiliz.
Bizler "bu aile ortamına nasıl zarar gelmez"in derdindeyiz. Bir üye bir üyedir derdinde değiliz. Kalitenin peşindeyiz.
Bedri Bey'in sitemize ve bizlere olan sevgisi sanırım kimseyi başka yerlere yakıştıramayacak büyüklükte. Ve dostlarına bu şekilde bir yazı ile tepkisini dile getirmeye çalışmaktadır. Ve eminim bu sitede üye olsun olmasın herkes bu düşünceye sahip.
Edebiyat Dünyası kabul etmelidir ki Edebiyat Defteri bir çok insanın, ellerine kalem almaya korktukları dar zamanlarda onlara yazma şevki veren bir oluşum olmuştur. Edebiyat Defteri; beklenti içerisine düşen değil aksine İnsanların edebiyata olan beklentilerini en üst düzeyde karşılayan ve onlara bu sitede var olma ve aitlik hissi kazandıran site olmuştur.
Saygılarımla
Bedri Tokul
Sağ olun var olun...
Biz de seni sevşyoruz değerli ağabeyim. Hiç insan okuluna, sevdiği yuvasına küzser mi, kırılır mı ? Ben kendi adıma konuşuyorum, ara sıra yazılarımda günün yazısını bekleyip de seçilmeyen yazılarım oldu fakat kimseye kırılmadım, küsmedim. Benim yazı asmamam tamamen zaman yetersizliğinden ve kendimi okumaya verdiğimden kaynaklanıyor. Biliyorsun biz hep beraber çok güzel bir kütüphane oluşturduk ve o kütüphanedeki kitaplarınızı okuyan çocuklar sizi hatırlıyorlar. Bu başarı Edebiyat Defterinin başarısıdır. Sizlerle hiç karşılaşmadım ama yüreklerinizin güzelliklerini gördüm, daha fazla sevdim. Hrpiniz benim için abi kardeş, bacısınız. Ben de seviyorum sitemizi. Bir tek girdiğim site de burası. Sevgilerimle abiciğim...
Bedri Tokul
Çok sevindim...Bir ikizinin olduğuna...
Tabii ki kararda sizin hürriyette...
Bakmayın siz benim dediklerime... Ben birazda prensiplere taktımda ondan...
Selam ve saygıyla...
Nermin Kaçar
Abi ya biz de seni çok seviyoruz.
Bir sürü arkadaşımız,kardeşimiz,hocamız velhasıl her türden dostumuz oldu bu site sayesinde. Hatta kızdıklarımız ve darıldıklarımız bile oldu.
barıştıklartımız hala barışamadıklarımız da...
Selam ve saygı ile ellerinden öperin değerli ağabey...
resimde bir tek "Erikli" yi tanıdım ...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bedri Tokul
Bir etkinlikte veya bir tesadüfle seni tanımayı o kadar çok istiyorum ki...
Yazıların böyle ise kim bilir sohbetin nasıl tatlıdır...
Öptüm gözlerinden...
erolabi
Saygıdeğer Bedri Ağabey...
Bir tek onun adı yazıyor üzerinde...
Naapıyım ...
:))))
erolabi
Bedri Tokul
Bana ne kardeşim... Gel bir etkinliğe ... Daha ne değerli insanlar tanıyacaksın... Meçburmuyum resimlerden sana kişileri tanıtmaya...
Öptüm gözlerinden...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Erikli gibi bizim etiketimiz de üzerimizde olurdu ama bu bizim hatamız değil, fabrika hatası:)))
saygımla.
erolabi
Ne acı....
Boynunuzda yafta ile oturduğunuza inanamam ..))))
Şimdi sizin boynunuza emine45 yazıp asıyolar öyle mi ?
Yok yaaa.:))))))
Kesin orada olmam lazım o zaman
))))))))))))))))))
Edebiyat Defteri'nde daha nice senelere ulaşmanızı diler, saygılarımı sunarım.
Bedri Tokul
Selam ve saygılarımla...
Bedri Bey yazılarınızı ve şiirlerinizi okumayı çok seviyorum. Bu yazınız da çok anlamlıydı. Habib Bey'in sabrı ve olgunluğu gerçekten takdire değer. Ayrıca ekibi de çok kuvvetli bunu tüm samimiyetimle söylüyorum. Daha nice yazılarınızı okumak dileğiyle saygılar ve selamlar.
Bedri Tokul
Demek ki size ulaşmadı...
Bu postacılar hain,nankör işte...
Selam ve saygıyla...
Aysel AKSÜMER
Ama Sayın Ansızın, Asran, Mehtap Hanım, Toynak çok değer verdiğim yönetim ekibi ayrıca burada sizin gibi pek çok dostum oldu. Allah izin verirse uzun yıllar burada yazmak istiyorum. Yani herhangi bir kırgınlık nedeniyle falan değil benim diğer sitelerde yazışım tamamen kişisel dediğim için ileride kitap çıkarmayı planlıyorum. İnşallah sonuç güzel olur.
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Bedri Tokul
Ben biraz etiğe taktımda ondan...
Belkide haksızım... Allah bana kitabınızı imzalı almayı nasip etsin...
Aysel AKSÜMER
Bedri baba,bu sitede en çok seni seviyom.Bu yetmez mi?
Burası;EDEBİYAT OKULU...
Bizler de öğrencileriz. Arada bir kırgınlıklar olsa da dönüp dolaşacağımız yer;burası...
Selamlar,Bedri agam!
Bedri Tokul
Ben demek istediğimi diyemedim galiba....
Babam derdiki" Lafı dolandırma. Diyeceğini dobra söyle"
Öyle yapmak istedim. Becemedim galiba...
Bende seni çokkk seviyorum koca yürek...
Öptüm gözlerinden... Pazar ola...
bilirim yüreğini....bilirim ince ruhlu kalemini....hele birde bıçkın yönün varki.....doğrulara yaslanan...kahkahayla gülerken...kirpikleri ıslanan...yufkalığını...inceliğini....zamanımızda çoğu kimsede olmayan...o yalın cesaretini...bilirim...sen gözlerinle konuşur yüreğinle yazarsın...her sözünde herkese mesajlar vardı....can....bana düşeni fazlasıyla aldım...iyiki seni tanımış iyiki seni bulmuşum...alınmayasın sakın ben edebiyat defterini senden çok seviyorum....bazı arkadaşlarımızın bu kadar uzak kalmasınada...çok üzülüyorum...sana yakışan bir yazıydı....saygılar
Bedri Tokul
Birde her b..a maydonusum ben...
Bana ne diyemiyorum...
Allah belamı versin benim...
"Sana ne lan" diyebilsem kendime...
" Sen yetersin bana gardaş" diyebilsem...
Diyemiyorum işte...
SENİ SEVİYORUM... SENİ SEVİYORUM... SENİ SEVİYORUM...
Bedri bey inşallah daha uzun süre siz de bizler de bu sitede yazılarımızı paylaşmaya devam ederiz.
O malum tartışmanın ne olduğunu kimler arasında geçtiğini bilmiyorum.O günlerde İstanbul dışındaydım, siteye bir hafta giremedim.Ayrılan kim kalan kim bilmiyorum.Bazı yorumlardan bir şeyler olduğunu hissettim, kimseye mesaj atıp da sormadım, nedir diye.
Neyse siz hep yazın, bizler de kıymetli yazılarınızı hep okuruz,selam ve saygılarımla.
Bedri Bey, sizi mahallenin efesi adlı öykünüzle tanımıştım. Tabii ki o öykünüz güne gelmemiş olsaydı belki de hiç tanıyamayacaktım.
Bu demek değil ki yazı ve yazar ayrımı yapıyorum; malum vait darlığından. Yazıları az çok tarayınca kimin ne yazacağını biliyor ve belirlediğiniz yazarları okuyorsunuz doğal olarak. Tabii ki bazı güzel yazılarda arada kaynayıp gidiyor; burada yönetime çok iş düşüyor ve gerçekten gereğini yapıp bize yeni ve güzel kalemleri tanıtıyorlar. siz gibi, biz gibi...
Ben de sizin gibi sitemi seviyorum, arkadaşlarımı seviyorum ve bir yere gitmeye niyetim yok. açıkçası burada mutluyum.
Yazın amacına ulaşır inşallah, çok güzel. Tebrik ederim.
saygımla.
Siz iki yılda baya faaliyet göstermişsiniz kısaca. Siteye daha doğrusu edebiyata olan ilginizi sevginizi gördüm yazınızda. Ciddiye almışsınız ve de ciddiye alınmışsınız. Ne güzel. Ve bence arada bu tür yazıları okumak herkesin de dönüp kendi özeleştirisini yapmasına sebep olacağından çok iyi .Teşekkürler kendi adıma.
bu siteye geleli üç yılı geçti
tam tamına 5001 şiirim var
dördüncü öykümü yayınlıyorum bir çok da yazım var kimene yorum aldım kimine eleştiri olsunda hiç küsmedim hiç darılmadım
ha uğur böceyide verdiler sevindim yazılarımada kordela koymuşlar sağ olsunlar ben burayı seviyorum hiç
tatışmam ol madı şükür olmasına da izin vermem sanırım
okuyan yorum yazan dostlarıma teşekkür ederi saygılarımı sunarım
güzel anlatımdı yazınız saygılarımla
Bedri Tokul
Selamlarımla...