AZ Bİ GÜL
Derdim değil edebiyatın en haşin cümlelerini kurup okuyanın boğazına yapışan paragraflar döşemek.
Aklıma geleni yazıyorum.
Güldüğüm her sözü her eylemi başkalarıyla paylaşmak istiyorum ki onlar da gülümsesinler.
Ağlamak kolay.Ağlatmak kolay. Gülmek de güldürmek de zor. Hele bizim gibi yarısı süper güç yarısı piyade emekçi olan ülkelerde.
Bir kaç gündür değişik edebiyat sayfalarına bakıyorum. her köyün bir düğün tarzı bir cenaze usülü var.
Ve her köyün muhtarı ve delisi de mevcut.
Sonradan köye gideni şöyle bir ölçüp biçiyorlar. Sonra yavaş yavaş sindirime geçiyorlar.
Ve her köyde bir de karşılanma usülleri var.
Bir de köy korucusu var ki ,tavırları deli olmanız için yeterli bazı bölgelerde.
Bir de köyün ağaları var.
Hani şu saçmalamalarına da " muhteşem şiir,muhteşem şair " denilenler, böyle biri burada da varsa üzerine alabilir benim için sakıncası yok.
Bir de hususun hassasiyetine binaen meseleyi yavaşça izah etmem lazım ki,anlatmak istediğimi hakkıyla ifade edeyim de kimseye sonradan izah edecek en ufak bir karanlık nokta kalmasın.
Anlamadığım mesele buydu ilk zamanlar. Sonradan açıldım. Anladım.
Sıkıntı yok.
Bayan arkadaşlarımızın neden çok yorum aldığını araştırdım bir müddet.
Bir sayfada da bayan takma ismi ( nick de ne demek ) ile yazdım. Aman ne muhteşem iltifatlar ve yorumlar aldım.
Bu arada mesaj ile telefonlarımı isteyenlerin benden aldıkları ciesem numarasını aradıklarında karşılarına emekli olup Sapancada kahvehane işleten Trabzonlu bir abimizin çıkmasına bozulmuş olmalarından dolayı üzgün olduğumu belirteyim.
Her kuşun...eeee.neydi yaa...bişeysi yenmezdi de işte unutkanlık böyle bir şey.
Bu arada evlenme tekliflerine de açık olduğum kanaati hasıl olmuş olacak ki bazı amcabeylerden "münasip görürsem" izdivaç teklifleri de almış bulunmaktayım.
Yok ben çiğ insan değilim. Kimsenin adını ,takma adını deşifre etmeyeceğim.
Zaten adliyelerde iğne atsan insanın şeysine değiyor.
Da çuvaldızı kendine batır amca, nasihati başkalarına kakalamadan öçnce demek geliyor içimden.
Gelelim sayfanın ağalarına.
Bunlar ceketi omuza atan tipler.
Bunların etrafında kümelenen bazı tipler de sırf onlara bir eleştiri gelince kıyamey koparıp adam niyyetine musallada "er kişi niyyetine " olma gayreti içerisindeler.
Oysa imam pamuğu tıkadıktan sonra ha er kişi niyetine ha hatun kişi...
İnsan olmadıktan sonra.
Ya da benim tarihi düzeltmemden sonraki haliyle "insani olmadıktan sonra"
Şiirler insanı ele veriyor. ya da kendini ifade etmek için şiirleri kullanıyoruz.
"yatağım boş, soğuk geceler,kimseler yok" dedin mi ,kartoloşların içleri fişfikleniyor.
Düşün bir kere "yatak boş" ve hemen akabinde "kimse yok" oh be maşallah ve geliyeee " kapımı çalarmısın" !
İşte bu be !
Çalmam mı bacım.
Pardon hacım..ay kalp ilacım ...ya bu da nerden çıktı. Dişlerim nerdeee !
Yakın gözlüklerimi veriiin !
A be aslanım,yakın gözlüklerini ne yapacan.
Avrat ta Adanada sen Ankarada.
Bu gözlüklen olacak iş değil be.
Neyse bu gece kafanızı şişirmeyeyim.
Çok güzel şiirler okudum.
Çok değerli insanlar tanıdım.
yalnızlığımızı paylaştığımız değerli dostlarımız ,ağabeylerimiz,ablalarımız,kardeşlerimiz oldu.
Bu sayfalarda,inkar edemeyiz.
Kırdıklarımız oldu,kızdıklarımız oldu.
Bize kızanlar,darılanlar oldu.
Herkesten özür dilerim.
Herkesten özür dilerim
Herkesten özür dilerim.
Hakkınızı helal edin.
Yok ya ..sadece arasıra yapmamız helallik ve özür dilemek lazım
Yoksa öbür tarafta " erolabiii vakit geldiiii hade bakeyım leennn" diye seslenen olmadı .
Henüz.
Olursa duyarsınız zaten.
Fatiha okuyun ama darılırım bak.
A bir de bir arkadaşımdan özür diliyorum tekrar tekrar.
Bak ölürüm küs giderik.
O değil de.
Öbür tarafta küs gelenleri önce şişe diziyolarmış.
Haberin olsun.
YORUMLAR
Erol abi,
Mükemmel bir yazı okudum sabahın seheride kalmadı gerçi ama,tahlilinizde haklısınız.
İnsanlar interneti ne için kullanmalıdır farkında değiller...
Özellikle de bazı bayanlar konusunda harika hiciv sanatınızı da kullanmışsınız.
Hele de Vahi ÖZ Allah rahmet eylesin o eski filmlerini inan arıyoruz.
Temiz gülme espirileriyle doluydu?
Hiç olmassa şimdiki bazı televizyon dizilerindeki gibi Aşk ve aldatmalarını ,Örnek :behlüldeki sahnelerle nasıl aynı dersiniz?
Umarız ki eski güldürü sanatçılarımız Metin AKPINAR-Zeki ALASYA-Olacak o kadar dizileriyle ünlü sanatçılar da olmasa toplum cinnet geçirmezmi?
çok yaşa abi.Allah gecinden versin.
"İmam kıçımıza Pamuk sokmadan...:))))))" MİLLETİMİZİ UYANDIRAN "HARİKA Yazınızdan dolayı kutluyorum...
Sevgilerimle abim kapadokyadan.
erolabi
Nevşehir dememişler boşuna...
:)))))
Teşekkür ederim.
Selam ve saygı ile.
sevgili erol abi sizi okumak ne güzel..
yazdığınız her kelimenin ardında...
ne inceden inceye göndermeler var..
vay haline .....
üstüne alınanların..
ama efendim..
onlarda fazlasıyla haketmiyorlar değil yani ...
e ne demişler...
neyse ..
kaleminiz daim olsun..
allah sizin yazılarınızı başımızdan eksik etmesin...
saygı ve hürmetlerimle...
hemşerim...
erolabi
vallahi bir yazı yazacaktım senden bahsedecektim..
Gönül gözlerimizin aradıkları nerdeler diyecektim.
Allah'a şükür gelmişsin.
Çok çok çok sevindim kardeş.
Selam ve dua ile
Erol Bey, aslında size Erol Abi demeyi daha çok seviyorum ama buradaki arkadaşlarımın hepsi Bey demişler bugünlük ben de Bey diyorum.
Bayan yazarların aldıkları yorumlar, gerçekten bayan oldukları için mi acaba diye bende düşünüyorum. Bence bu çok yanlış bir davranış; güzel yazılar bir şekilde görücüye çıkarılıp okunmalı.
Yazar bunu kendi başına yapamıyorsa ki, çok zaman yapamıyor. Değerli yöneticimiz bu işi güzel yapıyor... Yeni ve güzel kalemleri güne getirip okumamız için bizlere sunuyor.
Belki çok yazı okuyamıyorum, belki her yazınıza yorum yapamıyorum ama değer verdiğim ve severek okuduğum arkadaşlar arasındasınız bunu bilmeniz yeterli.
Ben de hakkınızı helal edin diyorum ve kim de hakkım varsa helal ediyorum. Kimin nerede ve ne zaman öleceği hiç belli değil. Çünkü her şeyin sırası olsa bile ölümün sırası, genci yaşlısı yok bunu biliyoruz.
Tebrik ederim..........saygımla
erolabi
haklısınız.
Yerden göğe kadar.
Güzel yazı yazanlara sözüm yok. Muhteşem şiirler okuyorum hanımların ellerinden çıkan,gönüllerinden süzülen.
Benim dediğim farklı.
:)))))))))))Selam ve dua ile.
:)) harika bir gözlemcisin sen.
çok keyifliydi her zaman ki gibi:)
rabbim hayırlı uzun ömürler versin inşaallah ..
gülümseten yüreğine sevgi ve saygılarımla:)
erolabi
Sana da uzun hayırlı ömür versin rabbimiz...
Selam ve saygı ile.
Erol Bey, her zamanki gibi yine çok beğenerek okudum yazınızı. Mizah kaleminize çok yakışıyor. Çizgi dediğimiz olay kadın ve erkekte de kendini o kadar net bir şekilde belli ediyor ki. Yazdıklarımız her zaman bizim kimliğimizdir. Satır aralarından kolay tanırız kolay da tanınırız. Siz başta olmak üzere pek çok saygı ve sevgi duyduğum kalem arkadaşım oldu burada. Yazılarımızla olduğumuz kadar hanımefendilik ve beyefendiliğimizle de anılmak ayrı bir güzelliktir. Bunu sağlayan pek çok kişi görüyorum sitemizde. Kutluyorum güçlü kaleminizi Erol Bey. Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
erolabi
Sizin için bende zuhreden kanaatleri haklı çıkardığınız için her defasında.
Ben de çok değerli insanlar tanıdım hakikatten.
Çizgi önemli ,haklısınız.
Eskiler buna "had" derlerdi . Ve bir yerde okumuştum "Az kalsın ' haddini bil' emri İslamın şartı olacaktı" diye.
Ve hakikatten yazdıklarımız aslında bizi izah ediyor.
başkalarını anlatırken bile kendi ruhumuzun derinliklerinde alaka duyduğumuz mevzuları yazıyoruz.
Selam ve saygı ile değerli Aksümer.
Esmize - Perihan Kılıç
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Sevdin. Sevdirdin...
Güldün güldürdün...
Okudun okundun...
Allahta seni sevsin.Hep güldürsün. Sen çokkk çokkk yaşa..
erolabi
selam ve saygı sunar ellerinden öperim.
Kadın olmak zordur. O yüzden cehennem ahalisinin çoğunluğunun kadınlar olacağını söylemiş Efendimiz.
Ne güzeldir görüntüsünü de kalbini de, adını da, soyadını da temiz tutabilen kadın ve erkek.
Allah gecinden versin ama merak etmeyin. Eğer duyarsam ruhunuz için fatiha değil Kuran okurum. Saygılar
Aynur Engindeniz tarafından 7/10/2011 1:34:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
erolabi
Kur'an okurum dedin ya...
Ebedi kardeş ilan etttim seni.
Siz farkında olmalısınız aslında kiii...bu memlekette taciz için "bayan" olmak yeterli bir sebeptir.
Trafikte bile bayan sürücüye davrandığı gibi davranıyor mu diğer mahlükat.
Hastanede...
Otobüste...
Hee hele belediye otobüslerinde...
Adını nafile "metro- büs" koynadılar heralde.
Ya işte bura Türkiye...
Aynur Engindeniz
Kim önce ölür bilinmez. Ama size söz eğer olur da birgün Rabbe kavuştuğunuzu duyarsam, kızlarımla birlikte sizin için Kuran okuyacağım. Bu pek "AZ Bİ GÜL" başlığına uygun bir yorum değil ama. Ölüm dursun bir kenarda şimdilik. Allah hepimize günahlarımızı affettirecek kadar daha ömür versin.
Selam ile..
erolabi
Sevgili kardeşim ölmeden önce " Allah her şeyin hayırlısını versin..Yaşamında Ölümün de " demişti. Ona "Ölümün hayırlısı olur mu sen de " dediğimde bana " abi insanın imanı azalır ve çoğalır, bazen zayıf isen tamamen yok olduğu zamanlar bile olabilir ,şirk olur başka bir şey olur. İnsan imanının en yüksek olduğu zaman ölebilmeli,ölmeli" demişti.
İşte her şeyin hayırlısı.
Selam ve dua ile.
Esmize - Perihan Kılıç
Aynur Engindeniz
erolabi
Fakat her halükarda tedbirli olmak lazım. Bazen bir insanın "bam" teli hiç olmadık yerinde olabiliyor. Selam ve saygı ile değerli yazar.
Mehtap ALTAN
ki benim telime de yanlışlıkla dokunanalar...
sanırım hoşgörü herşeyin çözümü...
sevgiler...
erolabi
Kısa , dünya çok kısa .Çabuk tükeniyor ve değmez.
Afişim nasıl oldu bu arada :)))
Yazınızı, baştan-sona gülümseyerek okudum. "Ah! Erol Bey, zülf-ü yare dokunmuşsunuz. Kolay gele " diye de geçirdim, içimden. Kendi adıma ( bayan oluşumdan kaynaklanarak ) bir tek bölümü hakkında 1-2 şey söylemek isterim:
"Bayan arkadaşlarımızın neden çok yorum aldığını araştırdım bir müddet.
Bir sayfada da bayan takma ismi ( nick de ne demek ) ile yazdım. Aman ne muhteşem iltifatlar ve torumlar ( yorumlar olacaktı da klavye sürçtü sanırım ) aldım."
İnternet'in genelinde, bayan olmak zordur. Duruşunuzu, çok kesin ve net belirtmeniz, hissettirmeniz, gerekirse söylemeniz gerekir. Yorumlara teşekkür yazarken dahi Beylere: Saygılar, selamlar. Bayanlara: sevgiler, selamlar demeniz bile bir duruştur, çizgidir, hatta biraz daha abartırsak; duvardır. Çok ince bir nüanstır belki ama açılımı gayet nettir. Tabi ki benim düşünceme göre.:-)
Özür dilemek konusuna gelince. Çok hoş bir söz okumuştum: " Özür dilemek, sizin haksız olduğunuz manasına gelmez. Karşınızdaki insana verdiğiniz değerin; egonuzdan yüksek olduğunu gösterir."
Saygılar, selamlar.
erolabi
Klavyeyi sürçene değil sürçtürene bak..Torunlar olmuş sanki :))
İnternet genelinde değil Türkiye genelinde bayan olmak zor.
Benim annemin bi halası var .tarikatçı ,ehl-i zikr ve çok cömert bir insandır.
Şehirlerde büyüdü. Durumları da iyi oldu her zaman.
O kızını camdan baktığı için "O...pu gibi-afedersiniz - camdan bakma " diye azarlamıştı.
Oğlu bir kızla evlenmek zorunda kaldı. Sonra onunla evliyken bir çok kızla evlenmek durumunda kaldı. Anası oğlu için " ah bizim karadeniz gençleri çok zampara oluuur "der gülerdi.
Fakat insanın yazılarından anlaşılıyor biraz da...
Bir gönülolayı var. Bir de o "zamparalık" hadisesi.
Ben tutkuya ,sevdalanmaya inanırım.
Fakat o ikinci kanal bana uygunsuz,sıradan,sefil ve rezil geliyor.
Özür konusunda sizin gibi düşünüyrum ..yani o sözü söyleyen gibi.
Saygı selam ve Hörmetler efendim
sen de hep gül Erol abim...tam yatmaya niyetlendim aa baktım Erol abim yazmış okuyup öyle gideyim dedim .İyi ki de demişim sen çok yaşa içinde tertemiz afacan bir çocuk var arada muzurlukta yapıyor bayan adıyla yazmak gibi ben de aslında bir ara düşündüm er kişi adıyla alıp yazmayı kim bilir muzurlaşırsam bir gün yaparım...Ne güzeldi tebessüm ettirdin eline koluna sağlık..demek Sapanca da Trabzonlu bir amca çıkıyor karşılarına özür dileme bir gün ver o amcanın telefonunu da hürmetlerimi bildireyim...Saygım hürmetim sonsuz bu değerli insana kaleme fatiha borcumuz olsun kim önden gider kim kala Allah bilir ama sen daha çok yaşa..yoksa kim güldürecek bizi...selamlarım saygımla
erolabi
Kalbi açık,gönlü açık,eli açık bir insan olabilmek. Bütün bu hassasiyetler ve hususiyetler maalesef bazı dokunuşlar olmadan olmuyor.
Bir gönül tezgahından geçmeden o mana kazanılmıyor. Valla bacım ne lafı dolandırayım.Yıllardır bu memleketin insanını gözlerim.
Tasavvuf olmadan olamıyopr dedim en sonunda. Gönül adamı olmayan elin adamı oluyor.
Her şey O'nda başlıyor.
her şey O'nda bitiyor.
İki cihan aziz ol..İki cihan gül kardeşim.Selam ve dua ile.