AŞK,KAİNATIN YARATILIŞININ YANLIZCA SEBEBİDİR-5
Şimdi dinle sevgili arkadaşım ALLAH taalanın muhabbeti tövbe eden bendelerine . tövbe kelimesi sıfat ve ALLAH’IN adlarındandır ve buna kanıt ve delil olarak buyurmuş ki İNNALLAHE HOVEL TEVVABO. O şeyi ki ALLAH taala sevip sayar kendisine isim ve sıfat seçer.bu durumda yarattığı bendelerine ki sevgi muhabbet besler bu sebebdendir ki bendelerine aynı sıfatı yakıştırı.
Amma dinle ki bu yakıştırmanın hududu ve sınırı vardır ki hak taala bendesine bahş etmiştir bu yüzdendir ki hak taala her hangi bir durum ve vaziyette yarattığı bendesine inayet gösterirken aksine bende yaradanın bu güvenine karşı çıkarken ondan yani yüce tanrıdan hep uzaklaşır.ve bu uzaklık ise bildiğimiz suç ,günah ve karşı gelmektir ki herkese ayandır.buna rağmen tanrının o kadar sevgi muhabbeti çöktür ki yine aff eder .şimdi diyelim bir bende diğer bendeye karşı ve kendi cinsinden olana kötülük yapsın ve ya amaclasın ve suç işlediğini anlayarak tanrıdan aff dilemekle onun yolunda bahşişte bulunsun seven ALLAH bu ihsan vasıtasıyla onu aff eder zira bu aff ayni muhabbet ve bendesine inayettir ki bu ise ALLAH’IN ne kadar cömert olduğunu ortaya koyuyor yani kısaca yüce yaradan TÖVBE eden kimseni kırıp eli boş göndermemiştir .yanlız tövbenin has koşulları vardır bu koşullar ise tövbekar tövbesini öteki dünyaya göçmeden yapmalıdır ve her hangi bir ölüm ihtimalını bilmeden tövbe etmelidir yoksa kabul olamaz .unutma ki yüce yaradan hiç bir bendesini suç işlemekle sınavdan geçirmez .hatırlatırım hz.MEVLANANI ki söylemiştir ne olursan ol yine gel bu sözün kaynağı aslında ALLAH’IN ne kadar bağışlayıcı olmasından kaynaklanmıştır.
Sevgili arkadaşım iyi bil ve kavra ki ALLAH taalanın muhabbetinin ne başlangıçı ve nede sonu vardır.nedeni şu ki ALLAH taala ezeli ve ebedidir sonuç olarak ALLAH taala vasf olunur yaratılanlara ki ALLAH tarfından yaratılmışlar.yaratılanlarsa ne başlangıç kabul eder nede son zira bendeki doğrudan doğruya yine yaradana geri dönmek mecburiyetindedir ki onun ne başlangıçı var ne sonu yani ezeli ve ebedidir.sonuç olarak ALLAH taala bendeleri ile aynı zamanda var iken bende olmadan sonrada onunladır yani bendeler ve yaratılanlarla her zaman var olan sadece yüce tanrıdır.ve hep bendelerin gözetleyip ve koruyorve sevgisini esirgemiyor .zira bu sevgi bendelerinin vucutlarında vardır ve olacaktır.
Sevgili kardeşim dinle yüce yaradan her zaman ve hep halkını seviyor nedeni şu ki her zaman ve hep bendelerine ve kainata alimdir.ve düşünce sahibi olan insanın aklında şu soru vardır ki ALLAH taala her zaman ve hep yaratandır.buradan yola çıkarsak aynı zamanda ki ALLAH’IN vucudunun başlangıçı yoktur ve ezelidir muhabbeti ise bendelerine başlangıçı olamaz yani ezele bağlıdır.başka bir deyimle eğer ALLAH taalanın muhabbet ve sevgisine başlangıç kabul edersek yine bu başlangıç ALLAH’IN zatına geri dönmüş olur .zira muhabbet gayri muhabbet değildir.
Sonuç olarak yine konumuza geri dönersek varlık aleminde ve kainatta SEVEN,SEVİLEN VE AŞK,AŞIK İLE MAŞUKTAN BAŞKA BİR ŞEY YOKTUR.
5.paragıraf
Prof.Dr.ALİ.R.HIYABANİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.