Gidiyorum....
Gidiyorum,
Daha önce hiç gitmemiştim senden. Hiç gitmemiştim senden ve bu şehirden.
Gözüm gideceğim yolun uzaklığına bakarken, öylece dalıp gidiyorum eskilere... Adımlarımda acıtıyorum yolun bedenini, ben bastıkça o “ah” ediyor. Haykırıyor “Gitme, sen gidince bu şehir sessiz kalacak, sensiz kalacak” …
Gidiyorum işte,
Geriye dönüp bakmıyorum.
Hediyem olsun sana bu şehir, sen öyle istedin. Hayatından çıkıp gidiyorum. Hani o bildiğin nazlı, şımarık kızlardan da değilim. Gidiyorum dediysem, GİDERİM. Dönüşüm olmaz bir daha. Belki son kez görürsün beni, caminin avlusunda, bir musalla taşında…
Dönüşüm, ölümüm olur, ölümüm dönüşüm olur.
Gidiyorum,
Senden ve bu şehirden…
Bensiz şehrin anlamını bulamayacaksın, ben yoksam bu şehir sessiz kalacak, seni boğacak caddelerdeki dükkan ışıkları, oradan buradan yükselen anlamsız müzikler kulağını tırmalayacak, beyninde yankılanacak arabalardan yükselen anlamsız sesler…
Herkes bir yerlere koşarken, senin adımların takılıp kalacak. Gidemeyeceksin. Her adımda beni hissedecek, gözlerindeki yaşlarla yürüyemeyeceksin. Aldırış etmeyecekler sana, yere düştüğünde kimseyi bulamayacaksın yanında.
Varlığında yaşamaya çalışıyordum bu şehri, meğer hiç yokmuşsun. Sandıklara kaldırılmış bir çeyizmişsin, gelinlik kızların beğenmeyip burun kıvırdığı bir anlammışsın sadece. El emeği göz nuru nakışların altında kalmış yerin. Analar kızlarına senden önce nakışı öğretmiş. Senden önce bir iki cam eşyaya, birkaç dantele yer vermişler sandıklarında. Onlar yüzünden bizde böyle kaldık işte, sen, ben ve bu şehir… bir başımıza.
Bu yüzden, varlığını hissedemeyişim yüzünden…
Gidiyorum.
Sandıklarda saklı bir İNSANLIK adın…
Kirletilmiş bir NAMUS adın…
Huzur vermesi gereken bir GELECEK adın.
Sen değiştin, beklenen gibi değilsin. Yıkıldım yolunda, bitti tüm gayretlerim, terk ediyorum seni bu şehre, tüm anlamını yitirmiş olan bu günlere…
Üzülsem de geleceğe, yokum artık gidiyorum…
YORUMLAR
git yolun açık olsun.git canın acısa da git arkana dönüp bakma bile.hiç gitmeyenden korkmak gerekmez mi zaten...
geri de bıraktıklarının eksikliği hep durur karşında ama git.
karar verdiysen eğer bir kere başın dik olsun durma git...
yürekten haykırışınız için teşekkürler....